דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אסטרה 1.4 טורבו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

כמה חבל שאופל אסטרה היא לא פולקסווגן גולף, חשב לעצמו היבואן הקודם של אופל. באירופה, האסטרה היא מכונית שנאבקת בגולף ובארץ היא מכונית שנאבקת על המוניטין שלה. תדמית של מונית נוטפת סולר, מכונית צבאית לקצינים ופופולאריות מפוקפקת במגזרים שונים בתור משומשת אינם משהו שקל להיפטר ממנו בקלות. אז איך מתחיליםבתהליך טיהור השם? משווקים היצע של שלוש גרסאות במחירים מתקבלים על הדעת, כאשר הגרסה הבכירה מביניהן מכוונת בדיוק ללב של פולקסווגן גולף. האם לרגע חשבתם שנבחן גרסה אחרת מזו המוגדשת והמסקרנת?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל אסטרה 

 

אופל אסטרה, 1.4 טורבו-בנזין, 140 כ"ס, 135,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

נוחות טובה

אבזור לא מספק

  איכות גימור מצוינת

לא מרגשת לנהיגה

  עיצוב חיצוני ופנימי

 


יוצאים מהמיזוג לחניון במתחם החדש של אופל ליד צריפין וצועדים לכיוון אסטרה שחורה. גרסת ה-1.4 טורבו שלפנינו עולה 135 אלף שקל, לפני תוספות. לא מעט, אך זול יותר מגרסת ה-TSI  המקבילה של גולף. האסטרה היא מכונית נאה מאוד, משהו שלא תמיד היה אפשר לומר על הדגמים שנשאו את הכיתוב הזה על הדלת האחורית. בעמידה מפגינה האסטרה יציבה רחבה ונמוכה ונראית מוכנה לזינוק. למרות שהיא לא עילוי בעיצוב, הגולף נראית כל כך שמרנית ומשעממת לעומתה. חישוקי ה-17 אינץ' מרובי החישורים מתאימים לה היטב ומזכירים מעט את אלו שמותקנים על דגמי פולקסווגן. חם, בואו ניסע כבר.

 

"בעמידה מפגינה האסטרה יציבה רחבה ונראית מוכנה לזינוק"

מבפנים, האסטרה מתאימה למשפחה. מרווח הראש מצוין ליושבים מאחור, למרות המבנה העיצובי הצר. "אל תשכח, ריפודי העור עולים 12 אלף שקל ומערכת המולטימדיה עוד 7000 שקל", כך איש המכירות. אני חייב להודות שהרפדים בארץ הקודש עשו עבודה איכותית. איך שאר תא הנוסעים? האווירה מזכירה מאוד את העבודה הטובה שעשו אופל באינסיגניה, עם הדיפונים העוטפים והנדסת האנוש הטובה. הפלסטיק הכסוף של הקונסולה המרכזית נראה מעט זול. האבזור חסר מעט: אין מראה בסך השמש של הנהג, אין מחשב דרך ואין תאורה ליושבים במושב האחורי. חסכון של היצרן או בחירה שגויה של מפרט האבזור של היבואן?

 

הפרוספקט שנמצא על המושב מספר שמתחת למכסה נמצא מנוע בנפח 1.4 ליטר, המשודך לתיבה אוטומטית רגילה בעלת 6 הילוכים. המנוע המוגדש מפיק 140 כ"ס ב-4900 סל"ד נמוכים ו- 20.4 קג"מ ב-1850 סל"ד. בפועל, יחידת הכוח מתנהגת קצת אחרת מהנתונים: הטורבו דוחף את האסטרה מעל 3000 סל"ד אך מאבד קצת אוויר בקומה העליונה. בהשוואה לגולף TSI עם 122 כ"ס, האסטרה מעניקה תחושה לינארית יותר אך פחות "מוגדשת". מה שבטוח הוא שהאסטרה היא מכונית זריזה, הן ביציאה מהמקום והן בתאוצות ביניים. אין תלונות בנוגע לתיבת ההילוכים, פרט להעברה הנוקשה לתפעול ידני. במהלך מבחן הדרכים המאומץ, גמאה האסטרה 7.84 ק"מ לכל ליטר דלק.



 "האווירה בפנים מזכירה את העבודה הטובה שעשו אופל עם האינסיגניה" / צילומי פרטים: דניאל סקלי

בנסיעה, האסטרה מפגינה נוחות נסיעה עירונית מצוינת. זה לא עניין של מה בכך עם חישוקי 17 אינץ' וצמיגים בחתך 50 נמוך. מדי פעם נשמעים צקצוקים קלים במהמורות רציניות, ככל הנראה תודות למתקיני מערכת המולטימדיה המקומית. נוחות הנסיעה הבינעירונית טובה וניתן להעביר שעות ארוכות של נהיגה על המושבים הנוחים.

בכבישי שעשועים, האסטרה מפגינה יכולת דינאמית גבוהה. ההיגוי מדויק, בעל משקל מצוין ועושה את העבודה היטב. הבעיה היחידה היא בתקשורת מההגה וממרכיבי השילדה. הם לא מצליחים להעביר לנהג ריגושים כלשהם ולכן זו לא מכונית לחובבי נהיגה אמיתיים. לצורך ההשוואה, פולקסווגן גולף הנוכחית מהנה יותר בהשוואה לאסטרה. מאידך, אותו מחסור בתחושות אינו פוגם בתחושת הביטחון של הנהג. דוושת הבלם רכה מדי ולא מדויקת אך יכולת הבלימה מצוינת והבלמים לא מתעייפים בקלות. מכונית המבחן הפגינה רעידות בבלימה חזקה וכנראה ש-6000 הקילומטרים שעברה לא היו קלים מדי.

 

הרגלי הרכישה בשוק הישראלי השתנו מעט בשנים האחרונות. כיום זה לא נדיר למצוא מכוניות האצ'בק בשימושן של משפחות: יונדאי I30, טויוטה אוריס, פיז'ו 308, סיטרואן C4, קיה סיד וכמובן פולקסווגן גולף. המכוניות הללו הכינו את הקרקע לקראת חזרתה של האסטרה לארץ. האסטרה היא מכונית מצוינת, ללא נקודות תורפה בולטות ולכן אין סיבה שהיא לא תצליח, עם שיווק נכון. לסיכום ההשוואה הבלתי נמנעת, האסטרה היא לא גולף ובעצם טוב שכך.

לדגמי אופל בישראל – אופל

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. וגם זולה יותר 
    הגולף מכונית "בסדר", האסטרה מ-ד-ה-י-מ-ה!, 11-07-2011

    היא גם יותר מרווחת (בסיס גלגלים גדול יותר) יותר רחבה ויותר ארוכה, יותר מהירה, יותר נוחה, יותר יפה (גם מבפנים וגם מבחוץ).... וגם יותר זולה, מי צריך יותר מזה ?

    סגור תגובה

  • 2. אבזור עלוב 
    דני, 11-07-2011

    עשיתי נסיעת מבחן נוסעת נחמד האבזור עלוב בלי חיבור USB בלי תאורה ליושבים מאחור בלי מחשב דרך בלי תאורה בסוככי השמש סוזוקי אלטו יותר מאובזר מה עוד שאחר כך עשיתי נסיעת מבחן על הלאון טורבו 160 כס שעולה אותו דבר מאובזרת הרבה יותר והנסיעה?חיה אמיתית

    סגור תגובה

  • 3. יאנוש פפריקה (לת)
    סביבת הנהג באסטרה עלובה לעומת ההידוק המוקפד בגולף, 12-07-2011

  • 4. מפרט מטעה 
    דני, 27-07-2011

    בסוכנות טוענים שחישוקים קלים זה רק אופציה. פה במפרט מופיע שכלול.

    סגור תגובה

  • 5. הנדסת אנוש טובה? 
    רון, 04-11-2011

    איך אפשר להגיד שלאסטרה או היאנסיגניה יש הנדסת אנוש טובה כאשר אפילו טייס בואינג 777 יסתבך עם תפעול הכפתורים שלה?

    סגור תגובה

  • 6. צריכת דלק שערורייתית-לקנות דיזל בלבד 
    א, 04-12-2011

    הבנזין על הנייר אמורה לצרוך מעט פחות מ1.6 אבל בפועל צורכת יותר
    אין סיבה לקנות אסטרה בתמחור הקיים
    אבל אם קונים, רק את הדיזל, שעולה בערך אותו דבר, אבל יותר חסכונית ויותר חזקה

    סגור תגובה

  • 7. לא רק עיצוב 
    נהגתי באסטרה ובגולף ,האסטרה טובה מהגולף בדרגה אחת או שתיים, 16-01-2012

    הגיר יותר חלק, האוטו יותר נוח מתלים פרוגרסיבים, ולדעתי מהנה יותר מגולף (בקטע הזה אין לי מושג על מה מדבר הכתב).

    סגור תגובה

  • 8. אסטרה 1,4T מצוינת ותכבוש מקום טוב בחזית 
    מיכאל, 13-04-2012

    יש לי ניסיון על מכוניות רבות זה עשרות שנים. נסעתי באסטרה טורבו 1,4 ובכנות אני אומר שכל מי שמחפש מכונית משפחתית בסדר גודל של 1.6 רצוי שיבדוק וישווה את האסטרה 1,4T לכל רכב 1,6 אחר. להערכתי מעטים יאמרו שהאסטרה אינה מרשימה. בידקו גם ב youtube ותימצאו ביקורות חמות וטובות. יהיו דברים פה ושם נבדלים מרכבים אחרים כי כך הדבר שישנם הבדלים קטנים אך כסיכום האסטרה 1,4 היא קלף מצוין ותמורה הולמת למחיר!
    הנהיגה הייתה מהנה השליטה ברכב רכה וקלה וחשוב היא הייתה שקטה בהרבה מרכבים אחרים חדשים שלקחתי לנהיגה, בדקתי נהיגה בכבישים לא "טובים" עם מהמורות ובמפרים והרכב עבר בכף וטוב יותר מרכבים אחרים שנסעתי בהם, מרגישים את התאוצה והזריזות והיא כייפית לעומת האחרים שבקלאס הזה. אני מדבר על הפוקוס 1,6החדשה,I35, I30את הגולף TSI לא בדקתי אולם הגולף שונה לגמרי בעיצוב כך שהיא לא עיניינה אותי.
    העיצוב של האסטרה לדעתי הוא ממש פיסול יפה אלגנטי וספורטיבי כאחד. מנוע הטורבו מורגש גם בתאוצה שמעל 100.
    כמו כן בהשוואה לפוקוס 5 דלתות ו I30 וכנראה גם ה I30 החדשה שתגיע בקרוב תא המטען (בגז') באסטרה גדול יותר!
    אני גם גם מאמין שמי שנוהג נהיגה מתונה יקבל תצרוכת דלק טובה מאד קרוב למשולב שאומר היצרן. מי שינהג ברכב יראה מיד שכשהוא במהירות נניח 100 קמ"ש מד הטורים/סל"ד בכל רכב שאינו טורבו הוא בסביבות 2300-2600 סל"ד לעומת כ 1800 באסטרה טורבו וזה אומר הכל!
    סביבת האבזור. בהתחלה כל מי שנכנס לרכב נרתע לרגע מול לוח הבקרה אבל כשמביטים היטב ומבינים את הלוח מתברר שהוא די ידידותי אין מה להיבהל. וגם קראתי אצל הקודמים כאן ובמקומות שאין מחשב דרך אז לא נכון!! לאסטרה 1,4 יש מחשב דרך ושיפסיקו לדווח דברים לא נכונים. לסיכום שלי, זה אחלה של רכב ואני מאמין שהוא ישתלב ויתברג במכירות בין המובילות בקלאס המשפחתיות כי בהחלט זה מגיע לאסטרה 1,4. עוד דבר קטן, בררתי אצל עמיתים שלי בגרמניה על אסטרה זו ונאמר לי כי גם בגרמניה דגם זה נמכר יפה והוא תמורה הולמת למחיר ראו גם אתר מכובד בגרמניה (רשום בגרמנית בלבד) בשם ADACautotest.

    סגור תגובה

  • 9. האסטרה טורבו קיבלתי אותה אתמול 
    טל, 05-12-2012

    פשוט אוטו מדהים הבעיה היחידה שעליתי עליה שנורת פנים מסביב לתיבת ההילוכים לא דולקת

    מה שיוצר פדיחה לקבל רכב עם 0 ק"מ ונורה שרופה

    סגור תגובה

  • 10. אין בלוטוס 
    שיר, 18-06-2013

    שכחתם לציין שהיבואן מביא רדיו מקורי 300 CD
    שבמקור מותקן בו בלוטוס.
    לארץ מגיע ללא בלוטוס. כמה זה משנה את מחיר הרכב?
    מי שמעוניין להתקין בלוטוס נאלץ להיפרד מאלפייה והחמור מכך - הדשבורד שלו ייפתח, צמות חוטים תיפרמנה ותיקשרנה בחזרה.
    משהו יכול להסביר מה ההיגיון?

    סגור תגובה

  • 11. אופל אסטרה 1.4 140 כ"ס 
    Avi yt, 14-01-2019

    אני נמצא עם הרכב כמה ימים הרכב כבד 1.4 טון וזה מורגש בעיקר בעליות נסעתי לירושלים והרכב צרח שניסיתי להאיץ בו , התיבה סרסנית אוהבת נסיעה רגועה יש הרבה רעש מהמנוע הרגשה של דיזל לא בנזין רעידות מעצבנות שמפעילים מזגן הרעידות מתגברות שפותחים את המכסה מנוע מבינים למה נכנס לרכב כל כך הרבה רעש התחושה לא יציבה בסיסבובים כמו במאזדה למשל המנוע מרגיש קטן לבאדי שלה והכי מבאס שאין דחיפה טורבו זה מרגיש כמו מנוע 1.8 / 2 ליטר רגיל בקיצור לא מהנה לנהיגה כבד וחלש אבל מה האלטרנטיבה ? יש בכלל ? השוק על הפנים מכוניות מבאסות .

    סגור תגובה

חזור למעלה