דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אדם רוקס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


הסיפור שלנו מתחיל במרכז המסחרי "ישפרו סנטר" במודיעין. מדובר בעוד אחד ממתחמי הקניות שבפאתי הערים, שיש בהם יותר חניה אבל פחות מזגן. שילוב נסבל בתנאים מסוימים. החניתי שם את אופל אדם רוקס כמקובל, בניצב למדרכה, ואז שמעתי את הרעש המוכר. קחחחש. הפגוש הקדמי התחכך במדרכה, שלא היתה גבוהה במיוחד, והבהיר שצריך לקחת בערבון מוגבל את ההצהרות על "גרסת השטח" של האדם הקטנה.

אופל אדם רוקס (Rocks), גברת סלעים בשבילכם, היא לא באמת גרסת "שטח" של אופל אדם הקטנה והמסוגננת. המרכאות מעל המילה "שטח" צריכות להיות כפולות, מכופלות ומשולשות, מכיוון שיומרות השטח של הרוקסית הקטנה מסתכמות בפגושים מושחרים, חיפוי שחור לבתי הגלגלים והגבהה של 5 ס"מ. או במילים אחרות: אופל אדם יצאה למחנה הקיץ של הצופים, והתאפרה בהתאם.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אופל אדם רוקס


אופל אדם רוקס, בנזין 1.4 ליטר, 87 כ"ס, החל מ-119,990 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב
גג בד שקולט חום

נוחות
מושבים אחוריים

התנהגות כביש
מחיר לעומת האדם הרגילה



אופל אדם רוקס

עיצוב

לצבוט לה בלחי. אם אופל אדם היא מכונית חמודה, אזי גרסת הרוקס היא מאמי אמיתית. הפנים המחייכות של האדם קיבלו פה פרצוף קצת יותר זועף, בזכות הפלסטיקה השחורה, ה"מיגון תחתון" המוכסף והשקעים היעודיים של פנסי הערפל. מהצד היא נעזרת בגלגלים מוגדלים ("17) עם חצאיות שחורות, וגם מאחור יש לה את אותן הבלטות.

כשפותחים את גג הקנבס, והקיפולים שלו מבצבצים החוצה, מתקבלת מכונית שמשדרת שפע של סטייל.

אופל אדם רוקס

תא הנוסעים

גם מבפנים נמשכת האווירה השמחה, עם שילוב הצבעים על הדשבורד, הגימורים המעוצבים על הפלסטיקה השחורה, המושבים עם שילובי העור והעיצוב הייחודי של ההגה ולוח המחוונים. זו מכונית שכיף לשהות בה.

אבל כל הסגנון הייחודי הזה לא מביא בחשבון את תנאי מזג האוויר המזרח-תיכוניים. גג הבד השחור מכניס המון חום לתוך הרכב, לא מבודד את תא הנוסעים, והציפוי הפלסטי דמוי העור על המושבים מתלהט לטמפרטורות שלא הכרנו במכוניות אחרות. מומלץ בחום, תרתי משמע, לחפש חניה בצל.

רשימת האבזור דומה עד כדי זהות לזו של האדם הרגילה. בגרסאות הזולות תמצאו מערכת שמע בסיסית עם שליטה מההגה, בקרת שיוט, חיבורים לנגני שמע וחישוקים קלים, ובגרסאות היקרות יותר מצטרפת גם מערכת מולטימדיה מצוינת ונוחה מאוד לתפעול. חבל רק שאיכות השמע לא ברמה גבוהה.

זוג המושבים הקדמיים, על אף הריפוד הבעייתי, נוחים ותומכים היטב בגוף. שפע של אפשרויות כוונון מקל על מציאת תנוחה מתאימה. מאחור, לעומת זאת, המושבים צפופים מאוד - אך מדי פעם ניתן יהיה לאכלס בהם נוסעים בגובה ממוצע ומטה, בעיקר אם מסיטים את המושבים הקדמיים לפנים. מרווח הראש, כך נדמה, עדיף בגרסת הרוקס על פני הגרסה הרגילה - ואם זה לא מספיק, תמיד ניתן לפתוח את גג הבד...

תא המטען של אופל אדם רוקס מציע נפח קטן למדי של 170 ליטר, אך המבנה שלו שימושי והוא יספיק לקניות שבועיות של זוג צעיר.

אופל אדם רוקס

נוחות נסיעה

אופל אדם, צריך לזכור, היא מכונית מיני. גם הרוקס משתייכת לקטגוריה הזו, וכמכונית מיני - נוחות הנסיעה שלה טובה במיוחד. האדם רוקס, אפילו יותר מהאדם הרגילה, מגהצת שיבושים בצורה משביעת רצון. היא אמנם לא נוחה במיוחד במונחים של מכוניות משפחתיות, אבל לטעמנו היא עדיפה בתחום הנוחות על מכוניות כמו פיאט 500 או מיני קופר.

בתוך העיר היא מסננת את מרבית הפגמים, אך מיטלטלת על פסי האטה ובורות גדולים. היא גם קלה לתמרון בזכות שדה ראיה מצוין לכל הכיוונים והגה קל (במיוחד במצב ה-City). מחוץ לעיר היא יציבה, מרוסנת ונעימה מאוד לנסיעה, ובעיקר מרגישה גדוליה ממידותיה. גם בידוד הרעשים טוב מאוד, כל עוד הגג סגור כמובן.

אופל אדם רוקס

מנוע ותיבת הילוכים

לאופל אדם רוקס יש יחידת הנעה זהה לזו של האדם הרגילה: מנוע 1,400 סמ"ק עם 87 כ"ס ומומנט של 13.2 קג"מ. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד יחיד, והפעם נתחיל דווקא מסקירת התיבה ואחר כך נמשיך לענייני המנוע.

ובכן, מדובר בתיבה מוצלחת לסוגה. החלפות ההילוכים שלה חלקות ונעימות כמעט תמיד, אם כי היא לא חפה מטלטולים במעבר בין הילוכים בהאצה. אם מתרגלים לפטנט של הרמת הרגל מדוושת הגז לקראת החלפת הילוך, מתקבלת תנועה חלקה כמעט לחלוטין. בתנועה עירונית, צריך להתרגל להבדל שבינה ובין תיבות אוטומטיות: האדם לא תזוז אם לא תלחצו על הגז, וגם עלולה להתדרדר בזינוק בעליה במקרה של השתהות במעבר מבלם לגז. מנגד, בלימת המנוע של התיבה הזו יעילה מאוד, מה שחוסך שימוש בבלמים.

התיבה הזו גם מאפשרת לנצל היטב את כוחו של המנוע. קל להביא אותו לסל"ד גבוה ולסחוט ממנו קצת ביצועים, קל לשייט במהירות גבוהה ולעקוף, וגם ניתן להתנהל בסל"ד נמוך באופן נעים למדי (אם כי במהירות איטית).

כבר הפסקנו להיות מופתעים מצריכת הדלק הלא-מרשימה של דגמי אופל השונים. גם הפעם התאכזבנו, ומדדנו לאדם רוקס נתון של 11.4 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה. רחוק מאוד מנתוני היצרן, שמדברים על 21 ק"מ לליטר.

אופל אדם רוקס

התנהגות כביש

כמו האדם הרגילה, גם אופל אדם רוקס היא מכונית מהנה לנהיגה. יש לה הגה מדויק ומהיר עם משקל נכון (גם אם חסר תקשורת), יש לה שלדה מוצלחת ומבנה קליל שמאפשר תמרון מהיר בין עיקולים ואפילו פסיעת זנב שובבה פה ושם. כל זה לא גורע מאחיזת הכביש הטובה שלה. זו עדיין לא מכונית עם אופי ספורטיבי כמו מיני קופר או אבארט 500, אבל היא בהחלט מהנה.

אופל אדם רוקס

סיכום

אופל אדם רוקס מוסיפה עוד קצת סטייל למוצר המסוגנן והמקסים שנקרא אופל אדם. היא נראית טוב יותר מבחוץ ומבפנים, מאובזרת היטב, נראית כמעט כמו קבריולה ואפילו נוחה ומהנה לנהיגה. לא בטוח שמבחינה צרכנית טהורה יש פה הצדקה לתוספת המחיר, אבל אופל אדם היא ממילא לא מכונית שקונים מתוך שיקול כלכלי קר. גם גרסת הרוקס היא לא מכונית כזו, אבל תסתכלו עליה - ויש סיכוי לא רע שתרצו אחת כזאת לעצמכם.


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה