דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי RS3 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



כדי להבין מי זו אודי RS3, צריך הסבר קצר (ובזמן שתקראו אותו היא כבר תגיע ל-250 קמ"ש ותחזור). סדנת הספורט של אודי מחולקת לשניים: למכוניות ה"חמימות" שלהם מוצמדת תגית ה-S. במקרה של אודי S3 מדובר על 310 כוחות סוס והנעה כפולה (שבגרסה שמגיעה לישראל מתכווצים לכדי 286 כ"ס). נתון לא רע, אבל זה עדיין לא מספיק כדי להתחרות בגרסאות הקצה של ב.מ.וו ומרצדס. מה עושים? בדיוק בשביל זה יש את גרסאות ה-RS הקיצוניות והמופרעות מכולן.

רגע, מכונית מופרעת אצל אודי? 367 כוחות סוס, על גוף של משפחתית קומפקטית, ממתינים כדי לנסות ולשכנע אותנו שזה אפשרי.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי RS3


אודי RS3, טורבו-בנזין 2.5 ליטר, 367 כ"ס, כפולת מצמדים, 399,600 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה
חוויית הנהיגה

אחיזת כביש
אבזור

תא נוסעים איכותי
מחיר


אודי RS3

עיצוב

אם יצא לכם לפגוש אודי A3/S3 משופרות, כנראה שלא תופתעו למראה ה-RS הקיצונית. אם לא, תסתכלו בתמונות ותהנו. עם צמיגי 19 אינצ' עצומים וספויילר אחורי גדול היא נראית מעט מוגזמת, אבל עדיין אלגנטית כמו שאודי אמורה להיות. מרכב 5 דלתות וצבע לבן מספקים את חזות "בת השכן" התמימה.


תא הנוסעים

בפנים אנחנו פוגשים את סביבת הנהג המוכרת ממשפחת ה-A3, ומרוצים. העיצוב נקי, עם מעט מתגים על הקונסולה, ותוספות מתכת שמשדרות איכות ויוקרה. התיפורים האדומים המפוזרים ברחבי תא הנוסעים, יחד עם גלגל ההגה הקטום, מספיקים כדי לשדר את הצדדים הספורטיביים של האודי הזו, מבלי ליפול למחוזות המצועצעים.

המושבים הקדמיים ברכב המבחן, שמוצעים ללקוחות בתוספת תשלום, לא לוחשים באלגנטיות את סיסמאות הספורט - אלא זועקים אותן בגרון ניחר. התפרים האדומים והעיצוב שלהם קצת מוגזם מדי לטעמנו, בטח ביחס לאווירה הרצינית השוררת באודי, אבל הם נוחים מאוד, תומכים היטב וקל להגיע איתם לתנוחת נהיגה מוצלחת.

אודי RS3

רשימת האבזור קצת מאכזבת, יש לומר. מרכב שעולה 400 אלף שקל, ומצויד בתוספות בעלות של 100 אלף נוספים, ציפינו לקצת יותר. מה חסר לנו? מסך גדול יותר מה-5.8 אינץ' שיש ב-RS3, חיבור USB (שאודי רגילה לוותר עליו), בקרת שיוט (שיש גם בדאצ'יה סנדרו, כן?), כוונון חשמלי למושבים וכמובן שגם מערכות בטיחות מתקדמות.

עוד ברשימת החסרונות, וזה כבר ממש לא יחודי לאודי RS3, הוא הגלגל החלופי. יותר מדי יצרנים נוטים לוותר עליו בקלות משיקולי חסכון במשקל, אבל עם צמיגי 19 אינץ' עדינים זה עלול להיות מעט בעייתי. כך מצאנו את עצמנו תקועים בלב המדבר עם ערכת ניפוח לא יעילה, מחכים לגרר שיאסוף את המכונית המפונצ'רת. גם זה קורה.

ומה בכל זאת? אודי RS3 מצוידת במחשב דרך מצוין, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, פנסי קסנון, חיישני חניה היקפיים, חיישני גשם ותאורה ועוד. תפעול המערכות פשוט וידידותי.
המושב האחורי מציע מרווח בהחלט סביר, ושני מבוגרים יוכלו לשבת בו בצורה יחסית נוחה. נוסע שלישי יתקל בתעלת הינע גבוהה, ואם תרצו לעגן ילדים בכסאות בטיחות אולי תתלוננו על הגג הנמוך. מצד שני, במכונית ספורט קיצונית שכזו - עצם העובדה שיש בכלל מושב אחורי עם דלתות משלו הופכת את אודי RS3 לכלי משפחתי ראוי ביותר.

אודי RS3

נוחות נסיעה

היציאה מסוכנות אודי בבני ברק מובילה אותנו היישר אל סמטאות המוסכים שליד קניון איילון. לא זירה אידיאלית עבור מכוניות ספורטיביות, בטח לא מכוניות נוקשות כמו אודי RS3. באופן מפתיע למדי, האודי מתמודדת עם צלקות האספלט בצורה מרשימה. היא כמובן לא סופגת אותן לגמרי, ומעבירה שדר ברור ותזוזה חדה והחלטית לתא הנוסעים, אבל היא לא מתרסקת, לא מרבה לזוז על מתליה ומצליחה להיות בהחלט נסבלת בתנאים האלה.

כשהמהירות עולה נוחות הנסיעה הופכת טובה מאוד, למעט במקרים נדירים יחסית של כבישים רצופי שיבושים. בידוד הרעשים גם הוא מוצלח למדי, למעט רעשי המנוע - שהודות לחבילת אגזוזים משופרת שהותקנה ברכב מעניק צליל נפלא לנסיעה, מה שדי מייתר את השימוש במערכת השמע.

אודי RS3

מנוע ותיבת הילוכים

בקרת שיגור, הוראות הפעולה: א. לחץ על כפתור ביטול בקרת היציבות. ב. העבר את ידית ההילוכים למצב "ספורט". ג. לחץ על דוושת הברקס ברגל שמאל. ד. דרוס את דוושת הגז. מכל הלב. ה. עזוב את דוושת הברקס. ביצעת את כל זה? נהדר, עכשיו פתח את מערכת הניווט ותבין לאן הגעת - כי אתה מזמן כבר לא כאן. הטון וחצי של הגרמניה מתעופפים קדימה ומאיצים ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות פסיכיות לחלוטין. נתון שפעם היה שמור לרכבי על.

אודי RS3 היא בעצם מנוע עם קצת רכב מסביב. מסוג המנועים שבנאס"א מחברים למעבורות חלל ומנתקים אותן מכוח המשיכה. עם מנועים כאלו גוררים בצה"ל טנקים בשיזפון, ואנחנו כמעט משוכנעים שעל האוטוסטראדה בגרמניה היא מגרשת מכוניות של פרארי מהנתיב השמאלי.

השתפכנו על המנוע הזה? תכלס, כן. והכל נכון. החל מתחתית הסל"ד ועד לשיא ההספק המנוע מושך באופן יעיל ונחוש. כל כביש מרגיש כמו אוטובאן, וכל ליטוף של דוושת התאוצה יכול להביא אותה ללא קושי צפונית ל-200 קמ"ש (לא שניסינו, כמובן).

אודי RS3

כדי להבין איך כל הטוב הזה קורה, בואו נעיף מבט בנתונים. 5 צילינדרים הם לא מחזה מקובל. הנפח חריג גם הוא, עם 2.5 ליטר. ההספק, כבר אמרנו, הוא 367 סוסים שיתחילו לחזור לאורווה רק אחרי 6,800 סל"ד. כן - שם נמצא שיא ההספק. המומנט עומד על 47.4 קג"מ, והוא מגיע לשיא ב-1,625 סל"ד. תבינו, ל-RS3 יש רצועת כוח של כמעט 5,200 סל"ד! זה אומר שהמנוע נמצא ביעילות מקסימלית כמעט בכל רגע, ואם אתם מוצאים מכונית עם נתון יותר טוב מזה, תעדכנו אותי.

ברור לכולנו שמכונית עם נתונים כאלו לא תתחרה בטויוטה פריוס בסעיף צריכת הדלק. הנתון שלנו במבחן עמד על 5.5 ק"מ לליטר. בנהיגה יומיומית הרגועים שבניכם יצליחו לחלץ 7-8 ק"מ לליטר.

אודי RS3

התנהגות כביש

6:45 בבוקר, כביש סדום-ערד. השמש מלטפת בעדינות את המדבר, עובדי המלונות של ים המלח מתחילים לצאת לעבודה, והחרטום של אודי RS3 מזנק לכביש הנהיגה הטוב בישראל.
כבר בהתחלה האודי חושפת אחיזת כביש אדירה. הסיבובים הראשונים חלקים משהו, אבל ביציאות הגרמניה אוחזת ואוחזת בזכות ההנעה הכפולה שמאפשרת חזרה מוקדמת לדוושת התאוצה.
ההגה די מדויק והאודי צוברת עוד ועוד מהירות. הנהיגה בשלב הזה מרגישה כמו נהיגה עם הסרן הקדמי בלבד. הסרן האחורי כל כך נטוע בכביש, וכל כך לא מושפע מפרובוקציות של הנהג, עד שבשלב מסויים אנחנו מתחילים לחשוב שהוא פשוט פרש לפני תחילת הקטע.

הקצב ממשיך לעלות, ובשלב הזה מרגיש שגם מכוניות עם יכולת מאוד גבוהה בכביש הזה היו נעלמות ל-RS3 במראה. לאור הקצב הפסיכי מתבקש שהבלמים יהיו חזקים בהתאם, אך למרבה הצער ברכב המבחן הם לא מבריקים, כנראה בגלל התעללות קודמת ולא בגלל חוסר יכולת.

מסתובבים ומתחילים לעלות חזרה מהמקום הנמוך בעולם, אבל בפועל זה עדיין מרגיש כמו ירידה. שום מאמץ, לא מצד המנוע, לא מצד הגלגלים, כלום. כמו סיבוב אופניים בפארק, רק הרבה יותר מהר ועם קצת תת היגוי במידה ונכנסנו מהר מדי לסיבוב.

אודי RS3

השלדה לא מדברת עם הנהג. בכלל, המכלולים של ה-RS3 לא ממש מעבירים תחושות, חוץ מהדפיקות של המשענת בראש כשלוחצים על הגז. הניהוג כל כך קל שנדמה שכל נהג יוכל לשבור שיאי מהירות, גם אם הוא סיים הרגע לימודי נהיגה.

הנקודה הזו לא פועלת לטובת האודי. היא אמנם חזקה בצורה שלא תיאמן, אבל היא לא מהנה לנהיגה בדרך שבה ב.מ.וו M135 או פוקוס ST מתרגמות את המושג "הנאה מנהיגה". תחושת השליטה והמשחק שנהגים כמונו אוהבים פשוט לא קיימת פה. בהתאם, גם החשש שהיא תסתובב לאחור ותפתיע בנשיכה מפחידה לא ממש קיימת.

לאחרונה נהגנו על מכונית קומפקטית עם אותה השלדה והנעה קדמית בלבד, הייתה זו סיאט לאון קופרה. באופן מפתיע, לא רק שהקופרה - עם 280 כ"ס "בלבד" - לא הרגישה איטית בהרבה, היא גם הייתה הרבה יותר מערבת ומהנה. אז מה עדיף, תחושות מוגברות או עוד קצת מהירות? תלוי בכם.

אודי RS3

סיכום

אודי RS3 היא מכונית יוצאת דופן. מעבר לעובדה שמדובר במכונית איכותית במיוחד גם בלי צמד האותיות RS על הזנב, התוספת הזאת הופכת אותה למכונת מהירות מהממת. השילוב המופלא בין משקל לא גבוה והמון כוח מאפשר לה להציע ביצועים שעד לאחרונה נשמרו למכוניות על בלבד. בדיקה מהירה מגלה שאודי RS3 הנוכחית מאיצה ל-100 קמ"ש מהר יותר מחלק גדול מהגרסאות של פורשה 911, אסטון מרטין DB9, למבורגיני גאיירדו ואפילו מהר יותר מהדור הקודם של אודי R8. צריך לזכור שכל הביצועים מגיעים בחבילה משפחתית, עם 5 מושבים ואפילו תא מטען מספק.

מי שמחפש ביצועים אדירים ושימושיות סבירה פלוס, עם דגש נוסף על ביצועים אדירים, יוכל להנות מאוד מהאודי. אבל מי שמחפש מכונית ספורט של ממש, עם חיבור לנהג והתנהגות כביש מערבת ומהנה, יוכל במחיר דומה ואפילו פחות למצוא אלטרנטיבות טובות יותר.


לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה