חוות דעת יונדאי טוסון2005-2010
יונדאי טוסון החזיק במשך שנים לא מעטות בתואר רכב הכביש-שטח הנפוץ בישראל. את מעמדו הוא השיג בזכות שיווק מוצלח ותמחור נכון, אבל לא רק: הטוסון מציע מרווח פנים מכובד למשפחה, תנוחת ישיבה גבוהה ושולטת וביצועים טובים. בניגוד ליורשו, יונדאי ix35, מתהדר הטוסון במערכת מתלים איכותית, המציעה פשרה מאוזנת וטובה בין נוחות נסיעה בכביש לבין יכולת נסיעה בשבילי עפר. יכולת העבירות בשטח טובה מהצפוי, אם כי לא מדובר ברכב שטח קשוח ומסוקס. צריכת הדלק בגרסת הבנזין גבוהה, בשל נפח המנוע הגדול – 2.7 ליטרים. מנועי הדיזל חסכוניים יותר, אך הם פחות נפוצים. מרבית הטוסונים שנעים על כבישי ישראל שייכים לידיים פרטיות, על אף שיש היצע גם בציי הרכב. הטוסון נהנה מסחירות גבוהה, ושומר על ערכו כרכב משומש.
אמינות: מבחינה מכאנית, הטוסון מתגלה כרכב עמיד. רוב התקלות מתייחסות למערכות המשניות - חשמל, מחשבים ובקרות למיניהן. חלק מדגמי 2006-2007 סבלו מהתרוקנות מהירה של המצבר עקב תקלה במערכת השמע המקורית. ישנם דיווחים על תופעה משונה של הדלקות נורת לחץ אויר נמוך בצמיגים במקומות בהם קיימים באוויר גלים אלקטרומגנטיים מסוימים. ידועה תקלה גם בפתח כניסת האוויר למנוע (בדגמי הבנזין), שעלול להשתחרר ממקומו ולגרום לקריאה לא נכונה של זרימת האוויר. רעשים עלולים להופיע מכיוון גג השמש החשמלי, עקב השתחררות של ברגי המיסבים הכדוריים. תקלות מוכרות נוספות (אם כי הן אינן נפוצות) נוגעות לתיבת ההילוכים: לעתים ישנה השתהות ביציאה ממצב P ובשילוב להילוך, יתכן והדבר מעיד על תקלה במחשב בקרת מנוע. בנוסף, תזמון לקוי של החלפת ההילוכים, או העברה לא חלקה ביניהם, ניתנים לתיקון על ידי עדכון התוכנה של תיבת ההילוכים. שימו לב גם למערכת המיזוג: כאשר המפוח פועל על מהירות גבוהה,עלולים לחדור מים לתא הנוסעים בנסיעה בגשם או במתקן שטיפה. כמו בכל רכב שטח, ובמיוחד בטוסון הנמוך יחסית, מומלץ לבדוק היטב את גחון הרכב שרגיש לפגיעות בנסיעה בשטח.