דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תערוכת ניו יורק: 7 תובנות בעיניים ישראליות

Getting your Trinity Audio player ready...


1. ההשקות
לפני הכל, תערוכת הרכב של ניו יורק היא קודם כל זירה משמעותית להשקות של דגמים חדשים – על רבים מהם דיווחנו בשבועות האחרונים. אמנם, לתערוכה שעל גדות ההדסון יש חשיבות נמוכה ביחס לתערוכות של דטרויט ולוס אנג’לס, אך יצרני הרכב שמרו כמה חשיפות חשובות גם לתערוכה הזו.

קודם כל נציג את סובארו אימפרזה החדשה, שתגיע ארצה באמצע שנת 2017 ותהיה המכונית הראשונה של סובארו שמתבססת על פלטפורמה גלובלית חדשה. שברולט ניצלה את התערוכה הביתית כדי לחשוף משפחתית חדשה, ומדובר בגרסת ההאצ’בק של הקרוז – שנחשפה לצידן של מתיחת הפנים לסוניק וגרסת ZL1 לשברולט קמארו.
עוד משפחתית מעניינת היא טויוטה פריוס פריים, גרסת הפלאג אין הנטענת של הפריוס הרגילה שמקבלת הפעם שם נפרד. טויוטה הציגה בתערוכה גם את מתיחת הפנים לקורולה, שמוגדרת כרגע כקונספט בלבד. מכונית חשובה נוספת לשוק הישראלי היא מיצובישי אטראז’ הצהלי”ת, שעברה מתיחת פנים קלה שתיכנס בקרוב לאולמות התצוגה בארה”ב. אנחנו מניחים שהקצינים האמריקאיים נוסעים במכוניות אחרות…

מרצדס חשפה בניו יורק את מתיחת הפנים ל-CLA ואת ה-GLC קופה, שיתחרה בב.מ.וו X4. ג’יפ הציגה את הגרנד צ’ירוקי בגרסת טרייל הוק ייעודית לשטח, והאחות קרייזלר חשפה את מחליפו של הגרנד וויאג’ר – תחת השם קרייזלר פסיפיקה.

וכמובן שהיו גם מכוניות ייחודיות ומסוגננות יותר שהושקו בתערוכה, כמו למשל אודי R8 ספיידר, יגואר F-TYPE SVR, מתיחת פנים לניסאן GT-R ודגמי קונספט של פורד GT, ג’נסיס ועוד. חלקן רלוונטיות גם עבורנו, אחרות פחות. 

תערוכת ניו יורק 2016

2. הגיון בריא
אחרי שנים של מכוניות ענק עם מנועים אדירים, אינספור גרסאות למוסטנג ולקורבט, טנדרים מופרכים וכל יתר המכוניות שחביבות על האמריקאים – תערוכת ניו יורק הנוכחית מציגה את הצד השפוי של תעשיית הרכב. שברולט אמנם הציגה את הקאמרו ZL1 המוקצנת, אך גם את שברולט קרוז בגרסת האצ’בק שתימכר, כמו הסדאן, עם מנוע 1.4 ליטר טורבו בלבד. מתיחת הפנים לסוניק מהווה גם היא אמירה של הגיון במדינה שעדיין מכורה לבנזין. אפילו ביואיק, אחד המותגים המזוהים ביותר עם התעשיה המקומית, בחרה להציג על הבמה הראשית את מתיחת הפנים לביואיק אנקור – שהיא בסך הכל עוד אחות של שברולט טראקס ואופל מוקה.

קרייזלר פסיפיקה, הגרנד וויאג’ר החדשה, מציגה לראשונה בקבוצתה הנעה היברידית – כל כך חכם ומתבקש, לפחות כמו שואב האבק המובנה שהוטמע ברכב.

גם טויוטה לקחה חלק במצעד השפיות, עם הקורולה המעודכנת והג’יפון הקטן CH-R בבכורה אמריקאית, ואליה הצטרפו מיצובישי עם האטראז’ המחודשת וסובארו עם האימפרזה – פשוט מכונית משפחתית, ושגרסאות ה-STI יחכו בצד כרגע.

תערוכת ניו יורק 2016

3. היפנים משתלטים
כבר בכניסה לתערוכה היה ברור שעם כל הכבוד לתעשיית הרכב האמריקאית, כאן היפנים נותנים את הטון. שברולט קיבלה מתחם קטן יחסית בקצה, פורד תפסה פינה בצד אחר, קדילאק התאמצה וקרייזלר גם עוד ניסתה איכשהו – אבל את ההפקות המרשימות ביותר עם השטח הגדול והתפאורה המהוקצעת הרימו ניסאן, הונדה, טויוטה ומאזדה. מה זה אומר על תעשיית הרכב האמריקאית? ובכן, אם תסתכלו על נתוני המכירות בארה”ב בשנים האחרונות, תבינו מיד למה תערוכת ניו יורק נראתה כמו גרסה מוגדלת של תערוכת טוקיו.

4. בין אוטומוטור לניו יורק
דפי הפייסבוק של רבים מכם ודאי כבר מלאים בפרסומות ובהקדמות לקראת תערוכת אוטומוטור המקומית, וכרגיל ההבטחה של המארגנים היא למכוניות על מרשימות במיוחד. כמדי שנה יתייצבו בגני התערוכה פרארי ומזראטי, ולא נופתע אם גם השנה תצטרף אליהן אסטון מרטין ואולי כמה דגמי על נוספים. אבל עם כל הכבוד לסטייל של התערוכה התל אביבית, האמריקאים מוכיחים שלא חייבים את מכוניות העל כדי להרים תערוכה לתפארת. באחת הפינות באולמות המשנה חנו בשורה קצרה דגמים בודדים של למבורגיני, בוגאטי, לוטוס וספייקר, שמשכו הרבה פחות תשומת לב משברולט קרוז החדשה. הגיון בריא, כבר אמרנו?

5. יש ישראלים בקהל?
אם חלקכם זוכרים את התלונות של יבואני הרכב על מאפרות ומצתים שנעלמו ממכוניות במהלך תערוכת אוטומוטור, ודאי תופתעו לדעת שגם בתערוכת ניו יורק התופעה קיימת. מצאנו לא מעט מכוניות שמוצגות לתפארת ללא הראש של ידית ההילוכים, או עם כפתורים חסרים במערכות המיזוג והמולטימדיה. התמונות לפניכם.

תערוכת ניו יורק 2016

6. האירופאים נהנים יותר
תערוכת ניו יורק, כבר אמרנו, הרבה פחות חשובה מתערוכות הרכב של דטרויט ולוס אנג’לס, וגם מאלו של ז’נבה ופרנקפורט. זו אולי הסיבה שחלק מיצרני הרכב התעצלו, ולא הביאו את מיטב החידושים האחרונים לתערוכה. טויוטה הציגה בניו יורק את ה-CH-R קונספט, כאשר הדגם הסופי כבר נחשף בז’נבה; פולקסווגן הציגה את הטיגואן הקודם (!), ולטענת אחד מנציגי פולקסווגן המקומיים הסיבה היא ש”לא נמצא רכב זמין מהדגם החדש” (שהוצג לפני חודשים ארוכים באירופה); אודי לא טרחה להביא לארה”ב את ה-Q2 החדש, סובארו ויתרה על ה-XV קונספט והונדה השאירה באירופה את ה-NSX. חבל, אבל למזלנו ביקרנו גם בתערוכת ז’נבה.

תערוכת ניו יורק 2016

7. בקרוב אצלנו, אינשאללה
יש כמה מכוניות שפגשנו שנשמח מאוד לראות בקרוב בישראל, ושלדעתנו עשויות להתקבל באהדה בארץ הקודש. מאזדה CX9 היא הדוגמה הבולטת ביותר לכך: רכב פנאי גדול ומרווח עם 7 מקומות ישיבה ועיצוב מרהיב, שבשילוב תא נוסעים יוקרתי ומהודר עשויה להפוך בקלות לספינת הדגל של מאזדה בישראל ולמתחרה משמעותי של קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה. קרייזלר פסיפיקה, בתמחור הנכון אצל היבואן החדש ועם הטבות המס למכוניות היברידיות, עשויה להתאים גם היא לקהל הציוני. אפילו קרייזלר 200 מסוגלת להעניק תשובה הולמת למכוניות המנהלים היוקרתיות.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה