דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט סוניק עוברת מתיחת פנים

Getting your Trinity Audio player ready...


שברולט ממשיכה במתקפת הדגמים שלה לקראת תערוכת ניו-יורק שתחל לקראת סוף החודש. אחרי שחשפה את גרסת ה-ZL1 לקאמרו בשבוע שעבר והציגה עוד מספר לא מבולט של דגמים מאז תחילת השנה, חושפת ג'נרל מוטורס את שברולט סוניק שעברה מתיחת פנים מקיפה למדי.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, קל מאוד להתבלבל ולחשוב שמדובר בכלל בדור חדש ולא במתיחת פנים, שכן השינוי משמעותי מאוד. הפנים של הסוניק חדשות לחלוטין, הן מוותרות על הפנסים החצי חשופים ומיישרות קו עם שפת העיצוב המשפחתית של המאליבו, הספארק, הקרוז ושאר דגמי המותג. האחוריים קיבלו טיפול מעט פחות מסור עם צורת פנסים שנותרה די דומה, אך קיבלו תיחום שחור ועיצוב מעט שונה. בפרופיל מקבלת הסוניק חישוקים חדשים שינועו בין 15 ל-17 אינץ'.

שברולט סוניק
שברולט סוניק. קל להתבלבל ולחשוב שמדובר בדור חדש

בכל הנוגע לעיצוב הפנים, שברולט אינה מפרסת תמונות של הסלון ולא אומרת אם היא החליטה לנטוש את עיצוב לוח השעונים הדיגיטלי אולם היא כן מספרת שמערכת המולטימדיה שלה - שכוללת קישוריות CarPlay ו-Android Auto ומסך מגע 7 אינץ' (המערכת שמגיעה בספארק הבכירה) תשולב במכונית כסטנדרט. עוד אבזור שיגיע בסוניק - אם כי לא צוין איזה אביזר יהיה סטנדרטי ואיזה יגיע רק בגרסאות הגבוהות - כולל כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים והגה מחוממים עם מושב נהג חשמלי וריפוד בד אדום.

גם אבזור הבטיחות קיבל חיזוק מורגש בסוניק החדשה. היא תקבל (כאופציה) מערכת בעלת פונקציונליות דומה לזו של מובילאיי, עם התרעה על סטיה מנתיב ואי שמירת מרחק, אך ללא קריאת תמרורים וזיהוי הולכי הולכי רגל. לצד 10 כריות אוויר כסטנדרט וכל מערכות היציבות האלקטרוניות המקובלות.  

שברולט סוניק
שברולט סוניק. תקבל מערכות מולטימדיה חדשה

כצפוי, שברולט מחדשת גם את גרסת הסדאן של הסוניק, ובמסגרת השינויים בוחרת גם לשנות מעט את מדרג רמות הגימור של המכונית. שתי גרסאות המרכב יוצאו בשלוש רמות גימור: LS בסיסית, LT ו-Premier בסדאן ורק השתיים הבכירות בהאצ'בק. זו האחרונה תגיע רק תחת המיתוג RS - שלא כל כך ברור מה הוא יכלול הפעם - בעוד שדגם הסדאן יוצע כאופציה עם "חבילת RS", ששוב, לא ברור אם היא תהיה חבילת עיצוב חיצונית או שמא יותר מזה.

שברולט סוניק
שברולט סוניק. גם הסדאן מתמתחת

בשלב זה לא כל כך ברור מה יקרה עם היצע המנועים של שברולט סוניק, שכן היצרנית אינה מתייחסת כלל לשני המנועים הבסיסיים שמותקנים בסוניק הנוכחית - ה-1.4 ו-1.6 ליטר האטמוספריים. היא כן מספרת על מנוע ה-1.8 האטמוספרי, שנמצא כיום בשברולט טראקס - אבל כנראה לא יגיע לישראל, וה-1.4 ליטר טורבו בנזין המוכר מהסוניק RS הנוכחית (ששיווקה הופסק לעת עתה) שנותר ללא שינויים עם הספק של 140 כ"ס. גם תיבת ההילוכים תישאר כשהייתה עם שישה הילוכים אוטומטיים, ובארה"ב תשווק הסוניק גם עם תיבה ידנית גם היא בת שישה הילוכים.

שברולט סוניק
שברולט סוניק. מנוע ה-1.6 יוצא לגמלאות

מחברת UMI, יבואנית שברולט לישראל נמסר שהסוניק המחודשת כמובן תגיע לישראל, אך תאריך תחילת השיווק המדויק טרם נקבע.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה