דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו פלואנס Z.E: נהיגה ראשונה

Getting your Trinity Audio player ready...

פשוט וקל. רנו פלואנס Z.E, החללית החשמלית מהעתיד, היא מכונית לכל דבר. מרווחת, נוחה והגיונית. לוחצים על הגז ונוסעים. או שמעכשיו יש לומר לוחצים על הוולטאז'? בטר פלייס ורנו רוצים לשנות את הצורה בה אנו חושבים על מכוניות, אולי הגיע הזמן לשנות גם את הצורה בה אנו כותבים על מכוניות [לעמוד הדגם בקטלוג - רנו פלואנס].


זה לא חלום. מכוניות חשמליות מעטות כבר מתגלגלות חרישית על כבישי אירופה / צילומים: יצרן

פאריס-סיטי, רמזור אדום. אני יושב בתוך רנו פלואנס החשמלית, אותה אחת ששי אגסי ובטר-פלייס מתכננים להריץ בישראל כבר בשנה הקרובה. סביבת הנהג אינה שונה בהרבה מזו של רנו פלואנס הנפוצה. על פניו, הכל נראה שפוי. רק הדממה החרישית מזכירה לי שאני בתוך מכונית נטולת בוכנות ואגזוזים. "שלח לי שקט בקופסא"? את השקט שלהם שולחים לנו רנו בתצורת שלוש קופסאות מסורתית.

הרמזור מתחלף לירוק ונוסעים. המנוע החשמלי ניעור לחיים מיידית. שיא המומנט זמין כבר מהלטיפה הראשונה על הדוושה, אך היעילות הולכת ופוחתת ככל שלוחצים אותה לרצפה. אמנם לא מדובר בביצועים מסמרי שיער (ועזבו אתכם מבדיחות על חשמל סטאטי) אבל הלוואי על רנו פלואנס הבנזינית זינוק שכזה מהמקום. לעומת זאת, הנוחות המפורסמת של הפלואנס נפגמת כאן קלות, כנראה בשל כ-250 קילוגרמים עודפים שמוסיפות סוללות הליתיום-יון. גרסת הייצור הסדרתי של רנו פלואנס החשמלית תהיה אף ארוכה יותר, מה שלא יעזור למשקל, לעיצוב ולהתנהגות הכביש, אך יאפשר תא מטען סביר חרף כל המצברים שממוקמים בו.


עד כמה זו מכונית מציאותית? אפילו תא הנוסעים זהה כמעט לחלוטין לזה של הפלואנס הרגילה

בטר פלייס ומהנדסי רנו מבטיחים לנו טווח נסיעה של 160 קילומטרים בין טעינה לטעינה. במקרה הצורך, אפשר להכנס ל"תחנת דלק" של בטר פלייס ולהחליף לסוללה רעננה תוך 3 דקות. החלפה שכזו לא תעלה כסף, כיוון שמלכתחילה הסוללה אינה שייכת לבעל הרכב. בטר פלייס ימכרו לו חבילה של כך וכך קילומטרים, כמו דקות שיחה בטלפון סלולארי.

בנהיגה הקצרה-למדי שלנו ברחובות פאריס לא הצלחנו להוריד במיוחד את שעון הסוללה. בניגוד גמור למכונית עם מנוע בעירה פנימי, רכב חשמלי ישיג את החיסכון המירבי באנרגיה דווקא בכבישי העיר הפקוקים. כשעומדים ברמזור המנוע פשוט כבוי, וכן החום שנפלט מכל בלימה מנוצל לטעינת המצברים. לכן, לא פלא שמהנדסי רנו בחרו להשתיל בפלואנס החשמלית בלימת מנוע חזקה בהרבה מאשר בכל רכב בנזין סטנדרטי.


טוב, נו. לא כל תא הנוסעים

רנו פלואנס Z.E מיועדת להמכר בישראל במחירים דומים לזו של אחותה המתודלקת וברמת אבזור גבוהה יותר. בעיות תשתית ותהיות קונספטואליות עדיין עומדות באוויר המזוהם, אך על דבר אחד כבר יכולים לסמן וי בבטר פלייס - המכונית, כמכונית, מסוגלת להתאים כמעט לכל ישראלי.

הכתבה המלאה תתפרסם במגזין רכב+ של עיתון "הארץ"

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה