דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכבי פנאי עד 150 אלף שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...



רנו קפצ'ור הגיע זה עתה לישראל כדי להוסיף צבע לכבישי ישראל ובמקביל לעשות ביזנס. המיסוי הגובר, הגזירות הכלכליות, החיפוש אחר המכונית הירוקה ביותר והקשיים הכלכליים בכלל עשויים היו לגדוע את מכירות קבוצת רכבי הפנאי, אבל אף על פי כן – נוע תנוע הקבוצה. נראה שעבור מי שאוהב את כלי הרכב שלו בטעם של פנאי – האפשרויות גדולות מתמיד.
יש מי שקורא לכלי הרכב האלה "רכבי שטח", אבל ברור לכולם שמדובר בסופו של דבר ברכבי כביש פר אקסלנס. עם זאת, בזכות העובדה שרכבי הפנאי מעט מוגבהים מהכביש – אפשר בדרך כלל לנסוע בהם גם בדרכים משובשות – כבישי גישה עתירי מהמורות וגם דרכי עפר, כבושות ככל האפשר, שמאפשרות לנהגי רכבי הפנאי להתקרב ככל האפשר אל החניון שליד המעיין. אז זהו, שאת הלוק והחוויה אפשר לקבל גם במחיר שנמצא בגזרת המחירים שבין המכוניות המשפחתיות הסטנדרטיות ובין המכוניות המשפחתיות הגדולות. אך הגיוני הוא כי כל כלי הרכב שנסקרים כאן אינם מצוידים בהנעה כפולה.

אפשרות א': סופר-מיני-קרוסאובר
מכ-110 אלף שקלים


רנו קפצ'ור. איך אומרים ג'וק בצרפתית? / צילום: יצרן

האפשרות הראשונה כוללת בתוכה לא אחד אלא שלושה כלי רכב שונים. רנו קפצ'ור החדש, שזה עתה הגיע, מצטרף לשני קרוסאוברים קטנים במיוחד. השניים הם סקודה ייטי הרבוע וניסאן ג'וק, שבמידה מסוימת חולק פלטפורמה אחת עם הקפצ'ור. בגלגול הזה, ניסאן ג'וק התחיל את התנפלות הקהל על רכבי הפנאי הקטנים והאלטרנטיביים לאופציות היקרות. ואחרי הג'וק והתנפלות הקהל החלו להתנפל כמעט כל יצרני הרכב הגדולים על הקטגוריה והם מפתחים את הסופר-מיני-פנאי שלהם. רנו קפצ'ור בא מבית רנו-ניסאן; סקודה ייטי מגיע מהגרמנים המתחרים ובקרוב אנחנו עשויים לראות בעולם ובישראל מתחרים נוספים מבית שברולט, פורד, פיז'ו, מאזדה, פיאט, אופל ואחרים.
רנו קפצ'ור ידני מתחיל בכ-110 אלף שקלים (מנוע בנזין צנום וחזק, 0.9 ליטר, 90 כ"ס) ואוטומטי חזק יותר (1.2 ליטר, 120 כ"ס) מתחיל בכ-127 אלף שקלים. ניסאן ג'וק ידני מתחיל בכ-121 אלף שקלים והאוטומטי בכ-128 אלף שקלים. בשני המקרים מדובר במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמייצר 117 כ"ס. סקודה ייטי ידני מתחיל בכ-119 אלף שקלים והאוטומטי בכ-141 אלף שקלים, לשניהם מנוע טורבו בנזין (TSI) בנפח 1.2 ליטר שמייצר 105 כ"ס.

אפשרות ב': ניסאן קשקאי 1.6 ליטר ידני
מכ-127 אלף שקלים


ניסאן קשקאי / צילום: דניאל סקלי

מוטב מאוחר מלעולם לא, אומר המשורר, ורק בשנה האחרונה ירד ניסאן קשקאי אל העם, כפי שאמור היה לעשות מראש. לקראת סוף דרכו עלי אדמות ואספלטים החליטו אנשי קרסו, היבואנים, שלא להסתפק בגרסת שני ליטר אוטומטית לקרוסאובר הקומפקטי. לצד הגרסאות היקרות החל להגיע ניסאן קשקאי עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמייצר 117 כ"ס ועם תיבת הילוכים ידנית, בת חמישה הילוכים. השילוב הזה חוסר עשרות אלפי שקלים מהמחיר, וזה עומד כעת על כ-128 אלף שקלים.

אפשרות ג': מיצובישי אאוטלנדר 5 מושבים, ידני
מכ-145 אלף שקלים


מיצובישי אאוטלנדר. ג'יפ - ג'יפון / צילום: רונן טופלברג

אכן, מיצובישי אאוטלנדר נתפש, ובצדק, ככמעט-מציאה במחיר של כ-170 אלף שקלים. רכב פנאי יפני עם מרווח טוב לשבעה נוסעים ואבזור נאה לא קיים במחיר הזה. ובכל זאת, במחירון של iCar נמצא מיצובישי אאוטלנדר נוסף שמחירו נמוך ב-25 אלף שקלים. מבחוץ הוא דומה מאוד לדגם ההוא, והסוד הוא בשני ויתורים מהותיים: צמד מושבים ותיבת הילוכים ידנית במקום אוטומטית. אם אתם יכולים לעשות את הוויתורים, ולוותר גם על מספר פרטי אבזור, האאוטלנדר הבסיסי יספק לכם מנוע בנזין בנפח שני ליטר (150 כ"ס), את הלוק של הסדרה ותג מחיר של כ-145 אלף שקלים.

אפשרות ד': גרייט וול סטיד, 2X4 בנזין ידני
מכ-145 אלף שקלים


גרייט-וול סטיד. למשפחה העובדת / צילום: יתיר דוידוביץ

כדי לקבל טנדר עבודה קלאסי, שאפשר לראות אותו גם כרכב פנאי בלתי שגרתי, צריך לשלם בדרך כלל איפשהו בסביבות רבע מיליון שקלים. אבל, וזה אבל גדול, אם אנחנו מוכנים לבצע כמה וכמה ויתורים, אנחנו יכולים לקנות רכב דומה במאה אלף שקלים פחות. גרייט וול סטיד אינו יפני אלא סיני והוא אינו אוטומטי אלא ידני. אם אתם ממשיכים עם הוויתורים ובוחרים במנוע לוגם בנזין ולא סולר (125 כ"ס), ובהנעה אחורית ולא כפולה, הרי שתקבלו טנדר עבודה מאסיבי בכ-145 אלף שקלים. ואם אתם לא רוצים לוותר כל כך הרבה, הרי שגרייט וול סטיד נמכר גם בגרסאות הנעה כפולה וסולר וגם שם המחירים נמוכים מהותית מהמתחרים היפנים-תאילנדים.

אפשרות ה': יונדאי iX35, רמת אבזור פריים אדישן
מכ-151 אלף שקלים


יונדאי ix35, להסתכל על העולם מלמטה / צילום: נועם ריין

עם חריגה של 900 שקלים מקו ה-150 אלף שקלים אפשר למצוא גרסה זולה במיוחד לאחד מרכבי הפנאי הנמכרים בישראל, יונדאי iX35. השוואה בקטלוג iCar בין גרסת ה"פריים אדישן" הזולה לבין גרסת האינספייר, שעולה 14 אלף שקלים יותר, מגלה שההבדלים בין הגרסאות אינם מהותיים. המנוע, הגיר ומערכת ההנעה זהים (גיר אוטומטי, מנוע בנזין בנפח שני ליטר שמייצר 163 כ"ס, הנעה קדמית) וכך גם אביזרי הבטיחות והמולטימדיה. מה בכל זאת ההבדל? פנסי ערפל וחישוקים קלים. עם הוויתורים הללו אפשר לקבל ג'יפון קוריאני מעוצב, מאובזר ואפילו אוטומטי, במחיר נמוך מהותית ממחירה של מכונית משפחתית גדולה.
 

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה