דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קניית רכב 0 קילומטר - כך תעשו זאת נכון

Getting your Trinity Audio player ready...


זה התחיל ביודעי דבר שושואיסטים שלחשו וסיכמו ב"תגיד שמשה שלח אותך", והפך בשנה-שנתיים האחרונות לתופעה פומבית שמפורסמת בגדול במקומות הכי בולטים בעיתונות האינטרנטית והמודפסת. ערוץ מכירת מכוניות חלופי נחנך בישראל - מכונית חדשה מהניילונים שלא קונים דרך היבואן, אלא דרך חברת ליסינג. השיטה נקראת "מכוניות אפס קילומטרים", על שום מספר הקילומטרים שכתוב במד הקילומטרים במכונית…

0 קילומטר - השיטה
בצורה הכי פשוטה של הדברים, אנחנו הצרכנים קונים מחברת הליסינג מכונית חדשה לגמרי בהנחה משמעותית, והתמורה היא "פגיעה קלה בכנף רשיון הרכב", בו נכתב כי חברת הליסינג מהווה את היד הראשונה, ואנחנו - יד שנייה מליסינג.

איפה קונים רכב אפס קילומטר?
המקום הכי הגיוני לקנות מכונית בשיטה הזאת הוא מגרשיהן של חברות הליסינג. אלה מחזיקות במאגרים של מכוניות ואפשר יהיה לקבל מהן הצעות מעניינות לרכישות שכאלה. למרבה השמחה, לא צריך להסתמך על הצעות שטיבן אינו ברור, ואפשר לעשות 'שופינג' באינטרנט להצעות 0 קילומטר שכאלה. ברשת הישראלית ישנם מספר אתרים שמציעים הצעות למכוניות כאלה. אפשר להזמין מכונית דרך האתרים הללו, בתשלום של קופון הרכישה, ואפשר גם להתקשר לחברות הליסינג, לספר להם על ההצעות שראיתם ולשאול אם יש להם משהו יותר טוב באוויר.


קונים רכב חדש?
  
קבלו את מבצעי ה- 0 קילומטר החמים >>




כמה עולה רכב אפס קילומטר?
ההצעות שמתגלגלות בשוק הזה מרשימות. מספר הקסם הנפוץ ביותר הוא 12: שנים עשר אחוזי הנחה מקובלים מאוד שיורדים ממחירה הרשמי של מכונית חדשה מהניילונים. המשמעות היא שמכונית משפחתית שמחיר המחירון הרשמי שלה הוא 130,000 שקלים, תימכר בשיטת האפס קילומטר סביב 114-115 אלף שקלים. 15-16 אלף שקלים של הנחה אינם עניין של מה בכך.

מובן ששיעור ההנחה משתנה מעסקה לעסקה, והוא תלוי במספר רב של משתנים, חלק מהם עלומים לנו, הצרכנים. מכונית מדגם שזה עתה הושק עשויה להימכר בהנחה משמעותית פחות (אבל לאו דווקא), ומכונית ותיקה שמוכריה 'תקועים' עם סטוק גדול שלה תימכר בהנחה משמעותית יותר (אבל לאו דווקא). גם מחיר המחירון עצמו הוא לעתים קשיח יותר ולעתים אף אחד לא קונה מכונית במחיר הזה, כך שרמת ההנחה למכונית מהסוג השני צריכה להיות גדולה יותר. הביקוש וההיצע משחק, כמובן, תפקיד משמעותי.
דוגמאות למחירי מכוניות 0 קילומטר
דפדוף בין הצעות המכירה של מכוניות יד שנייה מהניילונים חושף לא מעט 'מציאות'. לעתים ההנחות צנועות יחסית, כמו יונדאי טוסון שנחת זה עתה בישראל: המחירון הוא כ-143 אלף שקלים והמחיר המוזל עומד על כ-135.5 אלף שקלים, הנחה צנועה של כ-5%. טויוטה קורולה ומאזדה 3, המשפחתיות היפניות הפופולריות, נמכרות בהנחות גדולות יותר, איפשהו בין 8% ל-12% הממוצעים יותר, ושם אפשר למצוא לא מעט מכוניות מוזלות. קורולה ומאזדה 3, בדגמי ה-1.5-1.6 שלהן, עולות סביב 115-118 אלף שקלים, במקום כ-130 אלף שקלים, לפי המחירון הרשמי.

רמות הנחה דומות מוצעות למיצובישי אאוטלנדר (כ-152 אלף שקלים לעומת מחירון של כ-170 אלף, כ-10% הנחה), טויוטה יאריס (כ-90 אלף במקום כ-101 אלף, 11% הנחה), יונדאי סונטה היברידית (כ-142 אלף שקלים במקום כ-159 אלף, 11% הנחה) וגם להיט המכירות, קיה ספורטאז' היוצא, שגם כך מחירו נתפש כנמוך (כ-134 אלף שקלים), מוצע בכ-118 אלף שקלים - חדש מהניילונים (12% הנחה).



הנחות בשיעור כזה אינן פוסחות על מכוניות יקרות, יחסית. סובארו אאוטבק הגדולה, שמחירה הרשמי הוא כ-200 אלף שקלים, מוצעת באתרי האפס קילומטר בכ-175 אלף שקלים, הנחה של כ-13%. שברולט טראוורס, הקרוסאובר-מיניוואן האמריקאי הענק, על שמונת מושביו, מחזיק בתג מחיר רשמי של כ-228 אלף שקלים. עם ניילונים ורישום כיד שנייה מליסינג הוא מוצע בכ-193 אלף שקלים, מחיר שמשקף הנחה של 15% והפחתה של כמעט 35 אלף שקלים במחיר.

לעומת ההנחות המקובלות, שיטת האפס קילומטרים מציעה לקהל גם הנחות משמעותיות הרבה יותר. המכונית המשפחתית הקטנה והבסיסית, ניסאן אלמרה, שמחיר המחירון שלה הוא כ-116 אלף שקלים, עולה כיד שנייה חדשה מהניילונים פחות מ-95 אלף שקלים - הנחה של כמעט 20%. ברמות הנחה דומות מצאנו גם את מכונית המנהלים היפנית, סובארו B4, במחיר של כ-137 אלף שקלים, במקום כ-168 אלף שקלים.

הנחות של למעלה מ-20% יש גם כן: רנו קנגו, טנדרון העבודה, מוצע בכ-22% הנחה (מחירון: כ-137 אלף שקלים, מחיר מופחת: כ-107 אלף שקלים), שברולט קרוז המשפחתית, אחת המופיעות הנפוצות בעולם ה-0 קילומטר, שמחירה הרשמי הוא כ-127 אלף שקלים, מפחיתה כ-24% ממחירה, למעלה מ-30,000 שקלים של הנחה, שמובילים את מחירה לכ-96 אלף שקלים. במחיר של כ-96.5 אלף שקלים אפשר לקנות את סובארו אימפרזה, משפחתית יפנית אוטומטית, שמחירה הרשמי הוא כ-128 אלף שקלים - הנחה של כ-25%.

בהנחות הגדולות הללו אפשר לרכוש גם את מכונית הרטרו הקטנה והמתוקה, פיאט 500, שהגרסה האוטומטית שלה מוצעת בכ-68.5 אלף שקלים, לעומת מחיר המחירון שעומד על כ-92 אלף שקלים. ניסאן מיקרה, גם היא בעלת ותק רציני בתחום, עולה לפי המחירון כמעט 100 אלף שקלים, אבל נמכרת בהצעות ה-0 קילומטר בכ-73 אלף שקלים - 27% של הנחה ממחיר המחירון.




אילו מכוניות אינן מוצעות בהנחות של 0 קילומטר?
באתרי האפס קילומטרים למיניהם אי אפשר למצוא את כל סוגי המכוניות. הנעדרים הבולטים ביותר הם רכבי היוקרה. אלו אינם מוצעים שם - למרות שבחברות הליסינג עצמן ניתן לעיתים למצוא הצעות אטרקטיביות למכוניות יוקרה עם 0 קילומטרים, ושיעורי הנחה דומים ניתן להשיג גם באולמות התצוגה של כמה מהיבואנים, בלי להידרש ל"יד שנייה מליסינג" וכדומה. זאת כיוון שמחירי עסקאות רכבי היוקרה מגוונים וגמישים הרבה יותר מאשר בעולם המכוניות העממיות יותר.

נוסף על כך, קשה למצוא בלוחות האפס קילומטר מכוניות שאינן מבוקשות בידי חברות הליסינג. כך לא נמצא שם כמעט - או בכלל - מכוניות ספורט, דגמים יקרים במיוחד של מותגים עממיים או מכוניות שנמכרות רק בהזמנה מיוחדת. נוסף על כך, נדירים שם מאוד רכבי העבודה הגדולים.

איך קונים רכב אפס קילומטר?
קל מאוד לרכוש מכונית בשיטת ה-0 קילומטר. אם רוכשים מכונית דרך אחד האתרים, אזי משאירים פרטים ואנשי היבואן, או חברת הליסינג, יתאמו עם הלקוח את פרטי העברת התשלום, הבעלות והמפתחות. אם רוכשים את המכונית ישירות מחברת הליסינג, אפשר לבצע את עסקת הרכישה באופן ישיר ומהיר מול אנשי החברה. במקרים רבים המכוניות מוכנות וזמינות אצל היבואן או אצל חברת הליסינג, ואפשר לקבל אותן מהר, בלי זמן ההמתנה הממושך יותר, המוכר לרוכשי מכונית חדשה מהיבואן.

למה מוכרים את המכוניות האלה בהנחה?
היבואנים אינם בהכרח מרוצים מה'סידור' הזה. היבואן מוכר מכונית חדשה במחיר מסוים, ובה בעת מתחרה בו לקוח שלו (חברת הליסינג שרוכשת ממנו את אותה מכונית בדיוק), במחיר נמוך יותר. ובכל זאת - הדבר קורה ונפוץ, ככל הנראה עד כדי 10% מכלל שוק הרכב, ואולי אף יותר מכך - שכן במקרים רבים התהליך מהווה עבור היבואנים "פתח" להענקת הנחות, הגדלת המכירות ועמידה בהתחייבויות מול היצרן, זאת מבלי לסכן את מחיר המחירון של המכונית.

ישנן כמה סיבות לכך שמכונית יכולה להגיע למכירה בשיטת ה-0 קילומטר. סיבה אחת היא היבואנים שתקועים הרבה פעמים עם מלאי גדול מדי של מכוניות מסוג מסוים, או שמכוניות מסוימות מחכות 12 חודשים ויותר למכירה, והיבואן מעוניין להיפטר מהן. במקרה כזה אחת הדרכים היא 'להיפטר' מהמלאי במחיר נמוך יותר. ובכל זאת, בכדי שלא לפגוע ברוכשי המכוניות במחיר המלא, עוברות המכוניות לערוץ פחות אקסקלוסיבי, עם הפגיעה המובנית, בהוספת יד ברשיון הרכב.

סיבה נוספת היא חברות הליסינג עצמן, שנאלצות למכור הרבה מכוניות בזמן קצר. זאת, בעיקר, אם התחייבו בפני יבואן הרכב לרכוש כמות מסוימת של מכוניות עבור הלקוחות, אבל הם אינם מצליחים לייצר את מספר העסקאות הנדרש כדי להשתמש בכולם.

ואם כבר פתוח ערוץ מכירות של מכוניות 0 קילומטרים, אזי יצליחו חברות הליסינג הרבה פעמים להעביר מכוניות חדשות לערוץ הזה, גם אם אין להן לחץ בלתי ניתן לשליטה להיפטר מהן, אלא סתם כי מדובר בערוץ רווחי, וליבואן כבר קשה לעצור את הפרצה הזו - אם בכלל יש לו סיבה לכך, שכן גם הוא נהנה מהרחבת ערוצי המכירה.




מהו המחיר האמיתי והחסרונות של רכישה בשיטת האפס קילומטר?
אמרנו שהמחיר המוכר של רכישת מכונית בשיטת ה-0 קילומטר הוא ב'איבוד' יד ברשיון הרכב. המשמעות היא שלמרות שהלקוח עונה בקלות להגדרת ה"יד ראשונה פרטי", וכך גם ההיסטוריה ואופי השימוש ברכב, לפי רישומי משרד התחבורה הוא רשום כ"יד שנייה מליסינג". עוצמת משמעות העניין עדיין לא ברורה, כיוון שבשוק עדיין אין מספר רב של מכוניות כאלו שנמכרות כמשומשות, אחרי שנתיים-שלוש ויותר. מקובל לומר כי כי ערוצי ה"טרייד אין" ומגרשי המכירות מפחיתים כ-10% ממחיר המכוניות הללו, יחסית למכוניות דומות ללא הרקורד. כלומר, מכונית כזו תימכר בפחות ממכונית פרטית - אבל תהיה יקרה ממכונית ליסינג אמיתית.

בשוק הפרטי, הכל יהיה תלוי במשא ומתן של המוכר והקונה. להיסטוריה הטכנית הזו אין משמעות על מצב הרכב, אולם אפשר לצפות מהרוכש שירצה ליהנות גם הוא מההנחה שניתנה על המכונית. אפשר להניח שמכונית כזו תימכר באחוזים בודדים פחות ממחירה של מכונית עם היסטוריה פרטית לגמרי.

לרכישה באפס קילומטר ישנו מחיר נוסף: רוכש מכונית כזו נהנה פחות מגמישות בבחירת המכונית שלו. כך צריך לבחור מהיצע הצבעים שבמלאי, בדרך כלל גם אי אפשר להזמין אבזור מקורי נוסף. מעבר לזה, הדגמים המוצעים בסוג המכירה הזה הם, לרוב, דגמים שמקובלים בעולם ציי הרכב, כלומר - ברמת אבזור נמוכה יותר, הן מבחינת הפינוק והן מבחינת הבטיחות, ומבחר המנועים אינו גדול גם הוא.



קונים רכב חדש?
  
קבלו את מבצעי האפס קילומטר החמים >>


לסיכום: תזכורת וטיפים
לסיכום נציין שלא כדאי להסתנוור מהמחיר הנמוך של היצע ה"0 קילומטר", כיוון שההנחה מתייחסת למחיר המחירון, שאינו משקף בהכרח את המחיר האמיתי של המכונית החדשה באולם התצוגה של היבואן. לפני רכישה כזאת, אנחנו ממליצים להגיע עם המחיר המופחת שהשגתם אל אנשי היבואן ולשאול אותם עד כמה הם יכולים ומוכנים להתקרב אליכם כדי שתרכשו מכונית חדשה ישירות מהיבואן, בלי לאבד אף יד ברשיון. אם לא תגיעו איתם אל העמק השווה, כדאי לפנות גם לחברות הליסינג עצמן ולהשוות שם מחירים של עסקאות דומות.

לרכישה כזו יש מחיר - ערכה של מכונית כזו יהיה נמוך מערכה של מכונית שנמכרה ישירות מהיבואן. ככל שתחזיקו ברכב לתקופה ארוכה יותר, כך תקטן המשמעות הכלכלית של מכירה עתידית עם "כתם" של יד שניה מליסינג. גם מגוון הדגמים, מפרטי האבזור, הגימור והצבעים קטן יותר.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה