דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה פורטה בישראל. החל מ- 127,000

Getting your Trinity Audio player ready...


נתוני המכירות של שנת 2012 חושפים כי חברת קיה בישראל הפכה להיות המותג הרביעי בגודלו בישראל. הנתון הזה לא מפתיע בפני עצמו, קיה הייתה במקום השלישי בשנה שעברה, אך המיקום הגבוה הושג ללא מכונית משפחתית מודרנית בתצורת סדאן או הצ'בק. נחיתתה של קיה פורטה בישראל תאפשר למותג הקוריאני לחדש את הלחץ על מובילות הקטגורייה מבחינת כמות המסירות.


קיה פורטה. משתזפת בשמש הישראלית / צילומים: יתיר דוידוביץ, יצרן

חברת קיה העולמית נמצאת בתקופה טובה מאוד מבחינת היקפי המכירות. בשנה האחרונה היא נכנסה לרשימת 100 המותגים המובילים בעולם וקצב הצמיחה שלה גבוה. הנתונים הללו באים לידי ביטוי, כאמור, גם בישראל ובהשקת קיה פורטה דאגו נציגי קיה להבהיר כי עיקר מאמציהם הם לשמור על נתח השוק המכובד אותו מחזיקה קיה בארץ.

הגעת הפורטה לישראל, וההגעה הצפוייה בקרוב של קיה סיד בגרסאות הצ'בק וסטיישן, תציב את קיה עם רכב רלוונטי ותחרותי בכמעט כל הקטגוריות החשובות בשוק הרכב הישראלי. הגעת הפורטה לארץ מעניינת אף יותר מכיוון שישראל היא השוק הראשון בו זוכה הפורטה לתקינה אירופאית. הסיבה היא הלקוח הישראלי שמעדיף רכבי סדאן. מדינה נוספת באירופה שצפוייה לקבל את הפורטה בהמשך היא רוסיה אך מרבית מדינות אירופה יקבלו רק את קיה סיד מחומשת הדלתות.



ולמכונית עצמה. ממש כמו האחות מבית יונדאי (i35) הפורטה מציעה מרווח פנימי טוב מאוד הודות לבסיס גלגלים ארוך למדי (270 ס"מ). למעשה מדובר ברכב עם בסיס הגלגלים הארוך בקטגוריית המשפחתיות יחד עם רנו פלואנס והיונדאי. העיצוב הכללי ממשיך בקו היצוב של המעצב (והמנכ"ל) פיטר שרייר, ובדומה לכוניות קיה בתקופה האחרונה הפורטה זוכה לחזית אגרסיבית. הפרופיל זכה לנגיעות שתורמות למראה ספורטיבי יותר. התוצאה טובה מאוד, אם כי יש מי שיטען שהאחוריים דומים מדי לפורד פוקוס ושבאופן כללי היא לא שונה מספיק מהריו סדאן הקטנה יותר.

גם בגזרת המנוע אין הבדלים משמעותיים ביחס ליונדאי i35. לפורטה מנוע בנפח 1.6 ליטר המספק 130 כוחות סוס ב-6,300 סל"ד (שניים פחות מביונדאי). נתון המומנט עומד על 16 קג"מ ב-4,850 סל"ד. צריכת הדלק הממוצעת זהה לצריכה של היונדאי ועומדת על 14.2 ק"מ לליטר. בנסיעת המבחן הקצרה שכבר הספקנו לעשות למכונית הופתענו מכך שהנתון הרשמי לא רחוק מנתוני צריכת הדלק בפועל. עיקר הנסיעה שלנו כללה כבישים בין עירוניים אך גם עמידה ממושכת בפקקים, ובנסיעה זו צרכה הקיה 13.6 ק"מ לליטר. הציון הירוק לו זוכה המכונית הוא 5. תיבת ההילוכים היא תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים.



בקיה מצהירים שגם הפורטה תוצע עם אחריות לשבע שנים (שלוש שנים של אחריות מלאה וארבע נוספות על מנוע וגיר). בסעיף הבטיחות קיה פורטה מצויידת בשש כריות אוויר, התקני "איזופיקס" לעיגון כיסאות ילדים ואפשרות לניתוק כרית האוויר במושב הנוסע. הפורטה מוצעת בשתי רמות גימור. הרמה הבסיסית (LX) מוצעת עם מערכת שמע בעלת שליטה מההגה, זיכרון פנימי של GB1 למוזיקה, כניסות ל-USB ו-AUX, בלוטות', פתחי מיזוג מאחור, בקרת שיוט ופנסי ערפל. הגרסה המאובזרת (EX) תציע בנוסף מערכת בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים בקוטר 16" ופנסי לד.  מחירה של גרסת הבסיס יהיה 127,000 שקל בעוד שבעבור הגרסה המאובזרת תשלמו 2,000 שקל יותר. מחירה של גרסת הבסיס זהה למחירהן של המתחרות: פורד פוקוס, יונדאי i35 ואופל אסטרה

המבחן המלא לקיה פורטה יתפרסם באתר ובמגזין iCar בהמשך החודש.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. זהה לקיה ריו ויקרה בלי שום הצדקה 
    משה מומחה , 04-03-2013

    לפי המפרטים הפורה זז לחלוטין לקיה ריו אפילו בהשוואה לשתי רמות הגימור שצויינו לעי"ל.
    מי שמבין ברכב רואה מיד שהקיה ריו גם זולה יותר
    ב27 אלף שקל(לכל דגם) וגם חסכונית יותר ב22% בדלק.
    היבואן ירה לעצמו ברגליים אלא א"כ הוא מוכר את הפורטה החדשה לחברות הליסינג ב35% הנחה.
    כנראה שזה מה שהיבואן עושה אחרת לא ברור מי יקנה את הפורטה החדשה כשהוא יכול לקנות ריו זהה וזריזה וחסכונית יותר ב100.000 שקל בלבד?
    אני מצפה לתגובות של שפוטי היבואן, אבל לא יהיה להם מה להגיד על זה.
    הדבר היחיד באמת- יופי של עיצוב- אבל יקר מאוד.

    סגור תגובה

  • 2. היבואן הזה נכלולי כמו שאר היבואנים- ימכור לליסינג ב 100K 
    שי, 04-03-2013

    127K עאלק. דיבר בשעתו אחרת אבל נגרר לקרטל..

    סגור תגובה

  • 3. עדיף לקנות ריו ב100 אלף .גם חסכוני וגם איכותי יותר 
    עזריה מ., 04-03-2013

    מי שמבין עושה מה שעושים בעלי מוניות.
    הם מעדיפים ריו ולא פורטה.

    סגור תגובה

  • 4. מאוד מפתה להרים את האף לנוכח העיצוב המושך 
    יאנוש פפריקה, 04-03-2013

    אבל עם ישראל זכה ברכבי סדאן יפייפיים כגון,
    *הפורד פוקוס המאובזרת לעייפה
    *הסקודה אוקטביה החדשה שתעשה עליה אוטוטו ותיתן בראש
    *אחותה התאומה לבית יונדאי
    *אופל אסטרה השרירנית (אולי הגזמתי, אבל היבואן מתעקש)
    *הסיטרואן המהממת c אליזה החדשה שמתגאה עם מבחני דרכים של 4 מיליון קמ!!! של אמינות

    ומעבר לאופק את -
    *מאזדה 3 החדששה עם המנוע החדש שיעשה דריפטים למתחרים..
    ויותר רחוק
    *הטויוטה קורולה שמוצגת בתערוכות הרכב שיביא מהפכה בעיצוב יפני ומודרני

    מסירות הרכב ישתנו כליל.
    בנתיים תהנו לכם בקיה מהאפשרות הקוסמת למקסם מחיר.

    עד כאן דברי חכמה.

    ־ - ־ - ־ - ־ - ־ - ־ - ־ - ־ - ־ - ־

    מכאן לחפירה :-)

    בנתיים קיה זה שוק של מחיר. אין באמת ברכבי קיה מעבר לעיצוב. ובנתיים אני לא הולך לשים קיה פורטה אצלי בסלון לתצוגה

    תנו לי בנטלי אמיתית, רק את הסמל, אדביק אותו על דלת משרדי.
    מבטיח מי שיראה יעצר יצדיע ישאל מאיפוא ויטפח לי על השכם סחטיין

    את הסמל של קיה הייתי מצמיד לניאגרה בשירותים... ושיזהרו לא להרטיב אותו...

    (אין בנאמר משום המלצה לרכוש בנטלי או קיה)
    (יש במאמר לתת איזון ולהוציא בקיה את הג'וק שגורם להם להקשיב באופן טוטלי לאנשי הפרסום והשיווק)

    סגור תגובה

  • 5. למספר 3 ובכלל 
    עידו, 06-03-2013

    נהגי מוניות לוקחים רכבי דיזל ועדיף (לא חובה) ידני. לכן ריו מככבת אצל נהגי מוניות.
    פורטה לא הייתה ולא תהיה בארץ בגרסה ידנית ו/או דיזל.
    בנוסף ריו הרבה יותר קטנה מפורטה, אז אין מה להשוות מחירים שלהם.

    סגור תגובה

  • 6. רכב במחיר מופרז-רק במבצ 
    פרופסור שיווקי, 09-03-2013

    היצרן מצוי בהליך שיפור גדול. חבל, שהיבואן במקום
    להוביל את מכירות הסיגמנט בחר במחי ר מופרז ביותר. הדגם צריך להיות מתומחר בד 110 אלש"ח.
    כיום יש 3 דגמים סבירים במחיר עד 110 אלש"ח:
    סקודה ראפיד, פיז'ו 301 וסיטרואן אליזה.
    דגמים אלה צרכים להימכר במבציי מכירות עד 100 אלש"ח.
    ידיד הצרכנים לא לרכוש בושום אופן במחיר הרישמי.
    אך ורק במבציי מכירות מהותיים!!!!!!!!!

    סגור תגובה

חזור למעלה