דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה ספורטז' החדש נחשף רשמית

Getting your Trinity Audio player ready...


תערוכת פרנקופרט נמצאת ממש מעבר לפינה ויצרניות הרכב מתחילות להכנס לשטף החשיפות וההצגות הרשמיות של הדגמים אותן הן יציגו בתערוכה. קיה ספורטז' החדש תופס את הבמה המרכזית בביתן של היצרנית הקוריאנית ואחרי הדלפות, איורים ותמונות ריגול נחשפים היום הפרטים המלאים.

הספורטז' החדש הוא אחד הדגמים החשובים ביותר של קיה, הדגם הנוכחי זוכה להצלחה מטאורית בישראל וניכר שקיה – שמחשיבה את ישראל לשוק משמעותי מאוד עבורה – התאמצה מאוד כדי למלא את הנעליים הגדולות שלו.

קיה ספורטז'
קיה ספורטז' החדש. נעליים גדולות למלא / צילום: קיה
הדור החדש מקבל, לצד העיצוב החדש, גם פלטפורמה חדשה אותה הוא חולק עם יונדאי טוסון החדש. הוא ארוך מקודמו ב-4 ס"מ, מתוכם 3 ס"מ הופנו לטובת הארכת בסיס הגלגלים (סך הכל 448 ס"מ ו-267 ס"מ בהתאמה) אולם הוא שומר על אותן מידות רוחב וגובה. בניגוד לאופנת הקטנת סרחי העודף לטובת שיפור ההתנהגות, קיה בחרה להאריך את הסרח הקדמי ב-2 ס"מ ולקצר את זה האחורי בסנטימטר אחד. המטרה – להעניק לספורטז' עיצוב המדמה אצן המזנק לריצה.

קיה ספורטז'
קיה ספורטז' החדש. נעלי ריצה?

הודות לצמיחה בממדים, לא רק המרווח בתא הנוסעים גדל, אלא גם תא המטען של הספורטז', שמציע כעת 503 ליטרים של נפח בהשוואה ל-465 הליטר של הדגם הנוכחי.

ספורטז' החדש מקבל לראשונה גם חבילת אבזור ברוח דגמי ה-GT ליין של קיה. החבילה תכלול פנסי ערפל בעיצוב ייחודי, יציאות מפלט כפולות, מגלשים כסופים וחישוקי 19 אינץ' ייחודיים לדגם. היות וקיה לא חשפה תמונות של הדגם נטול החבילה, קשה לתאר איך הוא יראה בלעדיה והאם יחליפו אותם אלמנטים עיצוביים אחרים.

תא הנוסעים של הספורטז' החדש הוא אחד הדברים בהם קיה מתגאה יותר מכל דבר אחר. היא מציינת כי שיפרה משמעותית את חווית הנסיעה ברכב בעזרת הוספת חומרי בידוד, שיפור ניכר של חומרי הדיפון השונים והוספת פרטי אבזור כגון משטח טעינה אלחוטי ומערכת מולטימדיה חדשה. רוכשי גרסת ה-GT ליין יקבלו גם הגה עם תחתית קטומה ו"תחושה ספורטיבית יותר", כך עפ"י קיה.

להשיק היום, בשנת 2015, מכונית ללא מערך עזרי בטיחות מתקדם, כמוהו כפשע נגד האנושות. קיה ללא ספק סוגרת את הסעיף הזה על הצד הטוב ביותר עם מערכת בלימה אוטונומית, התראה על סטיה מנתיב ואפילו תיקון הסטיה (אופציה בתוספת תשלום), התראה על מכונית בשטחים המתים והתראה על תנועה חוצה בזמן נסיעה לאחור.

קיה ספורטז'
קיה ספורטז' החדש. תא הנוסעים איכותי ומוקפד יותר

היצע המנועים של הספורטז' החדש הוא המקום בו נמצא השינוי הגדול ביותר לצד זה הקטן ביותר. במרכז העניינים נמצא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמפיק 177 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ. המנוע הוא למעשה אותו אחד שמניע את הקיה סיד ופרו-סיד בגרסאות ה-GT החזקות שלהן, והוא מגיע לספורטז' אחרי שעבר מקצה שיפורים קליל. מנוע זה יחליף את מנוע ה-2.0 ליטר שיפסיק להימכר.

לשמחת הקורא ישראל ישראלי, נציין כי קיה החליטה להשאיר את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי, המנוע שהפך את הספורטז' הנוכחי ללהיט שהוא כיום, ללא שינוי. קיה מקווה שהשיפורים האווירודינמיים שקיבל הספורטז' החדש ישפרו את צריכת הדלק, אך זו האחרונה טרם נבדקה. קיה אמנם לא מזכירה תיבת הילוכים אוטומטית בשילוב המנוע הזה בהודעתה לעיתונות, אך אנחנו מניחים שהיא "תתפור" חבילה כזו עבור השוק הישראלי כדי שנוכל נמשיך להנות מאחת העסקות הטובות ביותר שיש לשוק הישראלי להציע.

קיה ספורטז'
קיה ספורטז' החדש. מערכות בטיחות אקטיבית יוצעו לראשונה

בנוסף יוצעו שני מנועי טורבו דיזל, 1.7 ליטר עם הספק של 113 כ"ס ו-2.0 ליטר עם הספקים של 134 ו-181 כ"ס.

קיה ספורטז' החדש יחל להימכר באירופה מיד עם חשיפתו בפרנקפורט והוא צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2016.

לכל דגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה