דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קדילאק SRX: המנוע התנפח המחיר התכווץ

Getting your Trinity Audio player ready...


קדילאק SRX הושק בשנת 2010 ושווק מאז בישראל עם מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר שסיפק 265 כוחות סוס ו-30.9 קג"מ. כמו בכל אמריקאית טובה, המנוע לא היה מהחסכוניים וצריכת הדלק הממוצעת עמדה על 8.5 ק"מ לליטר. במסגרת מתיחת פנים שעבר הרכב במהלך שנת 2012 זכה הרכב למנוע המוכר לנו ממכונית הסאלון של החברה, קדילאק CTS. המנוע החדש של ה-SRX, בנפח 3.6 ליטרים, מציע הספק גבוה ב-49 כ"ס ומניח תחת רגלי הנהג 314 כ"ס שמגיעים ב-6,800 סל"ד מאוד גבוהים. נתון המומנט השתפר אף הוא ועומד על 36.5 קג"מ, אך הנתונים הללו שוליים לעומת הנתון המרתק מכולם: רצועת הכוח של ה-SRX (התחום היעיל של המנוע שנמדד בין שיא המומנט לשיא ההספק) נמתחת לאורך של לא פחות מ-4,400 סל"ד! המנוע הקודם, לעומת זאת, פרש רצועת כוח לאורך של 1,850 סל"ד יעילים בלבד.
הנתונים המשופרים של המנוע החדש לא תרמו לצריכת הדלק, שבנסיעה עירונית עומדת כעת על 6.1 ק"מ לליטר לעומת 7.5 ק"מ לליטר במנוע הקודם. מצד שני, נתוני צריכת הדלק בנסיעה בין עירונית השתפרו מעט ועומדים על 11.6 ק"מ לכל ליטר לעומת 10.6 במנוע הקודם. בקדילאק, כרגיל, לא פרסמו את נתוני הביצועים של הרכב ולכן לא ניתן לדעת כמה מהיר המנוע החדש ביחס לישן. אנחנו מהמרים שגם עם הדגם המחודש לא תהיה בעיה מיוחדת לעקוף סוזוקי אלטו בירידה או סמיטריילר בעלייה, לכל הפחות.


קדילאק SRX. כי שלוש ליטר זה באמת לא מספיק... / צילומים: יצרן

רמות האבזור נשארו גבוהות מאוד גם בגרסת ה-Luxury הבסיסית וגם בגרסת ה-Premium היוקרתית יותר. בנוסף זוכים כלל רכבי המותג משנת היצור 2013 ובכללם ה-SRX למערכת המולטימדיה "Q" שמבצעת אינטגרציה בין המערכות השונות ברכב, בדגש על מערכות הבידור השונות. מחירו של ה-SRX למרבה ההפתעה ירד משמעותית. הגרסה הבסיסית מוזלת בשיעור של 21 אלף שקל ממחירה. מחירה החדש יעמוד 309,000 שקל בעוד הגרסה היוקרתית תעלה 369,000 שקל לפני עליית המחירים הצפויה בחודש הבא. מדובר בעיקר בשיפור ניכר ביחס המחיר-הספק.

לדגמי קדילאק בישראל - קדילאק

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה