דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 5008 הופך לרכב פנאי

Getting your Trinity Audio player ready...


המגמה של מעבר לרכבי פנאי חיסלה כמעט לגמרי את סגמנט רכבי המנהלים, קיצצה גם את כנפיהן של המכוניות המשפחתיות ופגעה אפילו במכוניות הקטנות - וכעת עוברים הג'יפונים לטפל גם בתחום המיניוואנים. פחות משבוע חלף מאז השיקה סקודה בברלין את הקודיאק, רכב פנאי עם 7 מקומות ישיבה, ופיג'ו חושפת היום את התשובה שלה: הדור השני של פיג'ו 5008, שהפך ממיניוואן קומפקטי לרכב פנאי מהודר.



פיג'ו 5008 החדש עדיין משתייך לקבוצת רכבי הפנאי שמבוססים על "סגמנט C", כלומר - הוא יתחרה במכוניות כמו מיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל, ולמעשה הוא מהווה גרסה מוארכת של פיג'ו 3008 החדש שנחשף גם הוא לאחרונה. ה-5008 ארוך ב-19 ס"מ מה-3008 החדש, וב-11 ס"מ מה-5008 היוצא - ובסך הכל הוא מתפרס לאורך של 464 ס"מ, 5 ס"מ פחות מסקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר. בסיס הגלגלים של הפיג'ו החדש עומד על 284 ס"מ, שזה כבר כמעט שיא חדש. הנתון הזה ארוך ב-5 ס"מ מזה של הסקודיאק, וארוך ב-17 ס"מ (!) מזה של מיצובישי אאוטלנדר.
במימד הרוחב רושם ה-5008 צמיחה מרשימה, גם כן של 11 ס"מ, מה שאומר שהוא יגיע לרוחב יוצא דופן של כ-195 ס"מ. נפח תא המטען יעמוד על 210 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, וכאשר שני המושבים מאחור מקופלים יגיע הנפח ל-1,060 ליטרים.

בתוך הרכב ניתן למצוא את סביבת הנהג החדשה והסופר-מרשימה ומתוחכמת שפגשנו ב-3008. מול עיני הנהג, במקום מחוגים אנלוגיים, ניתן לפגוש במסך מידע ענק בגודל של 12.3 אינץ'. בקונסולה המרכזית, כרגיל, ישנו מסך נוסף בגודל 8 אינץ' - ומתחתיו פרוסה קונסולה גדולה, גבוהה וחדשנית, בעיצוב שהוא ללא ספק מרהיב, שזכתה מפיג'ו לשם המחייב "איי-קוקפיט".



מלבד סביבת הנהג, ניתן למצוא בפיג'ו 5008 שבעה מקומות ישיבה מודולריים. בשורה השניה כל כסא נע על מסילה ומתקפל בנפרד, והודות למימד הרוחב הנדיב - ישנם גם 3 עוגני איזופיקס המאפשרים למקם ברכב 3 כסאות בטיחות בגודל מלא. בשורה השלישית ניתן גם להוציא את המושבים מהרכב. אפילו מושב הנוסע מלפנים ניתן לקיפול, לטובת העמסה של חפצים ארוכים במיוחד. מישהו אמר סכך לסוכה?

ברשימת מערכות הבטיחות, לפחות אלו האופציונליות, ניתן למצוא כמעט כל פיצ'ר אפשרי: החל מבלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, דרך התראת עייפות וניטור רכב בשטח מת ועד לבקרת שיוט אדפטיבית, חניה אוטומטית ומצלמות היקפיות. בתפריט הפינוקים מופיעים עיסוי למושבים, גג פנוראמי נפתח ומערכת ניווט בתלת מימד. מה מתוך כל זה יגיע לישראל? עדיין מוקדם לדעת.



פיג'ו 5008 מקבל יחידות הנעה זהות לאלו שב-3008 - עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בעל 130 כ"ס ומנוע 1.6 ליטר טורבו בעל 165 כ"ס, שניהם משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. בנוסף יש גם מבחר של 5 מנועי דיזל.

החשיפה הרשמית של פיג'ו 5008 החדש תהיה בתערוכת פריז בסוף החודש. מחברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, נמסר ל-iCar כי ה-5008 החדש צפוי להגיע לישראל ממפעלי פיג'ו בצרפת לקראת האביב של 2017.


לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה