דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 301 בישראל: משפחתית ב-92 אלף שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


במשך שנים ארוכות ניסתה פיג'ו למצב עצמה כיצרן חצי-יוקרתי ולהתחרות בחברות כמו פולקסווגן. המשבר הכלכלי והתכווצות שוק הרכבים האירופאי הבהיר לפרנסי החברה שללא מכוניות זולות שימכרו בשווקים מתפתחים מאזני החברה ימשיכו להצבע בצבע אדום - וכך נולדו פיג'ו 301 ואחותה התאומה סיטרואן C אליזה שתושק בארץ בקרוב. השתיים אמורות לענות על הצורך להתפתחות ולשפר את מכירות החברה בארצות כמו סין, רוסיה וטורקיה.


פיג'ו 301. מיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים: יותר מרווחת, פחות איכותית  / צילומים: יצרן


על מנת להוזיל עלויות ולפתח מכונית במהירות אספו ביצרן הצרפתי מכל הבא ליד. שלדת ה-301 היא גרסה מוארכת של שלדת ה-208 הקטנה. החומרים בתא הנוסעים לא איכותיים כמו במכוניות החברה הנמכרות באירופה והעיצוב יותר פרקטי מאשר מרשים. המנוע הבסיסי, בנפח 1,600 סמ"ק, הוא מנוע מיושן ומוכר בחברה מזה שנים רבות - לא מדובר במנוע המצויין שהגיע מב.מ.וו ונמצא ב-308 וב-208. המנוע של ה-301 מספק 115 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ו-15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד, והוא ישודך לתיבת ההילוכים המוכרת של החברה ובה ארבעה הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד בגרסה זו על 13.8 ק"מ לליטר, והמחיר של ה-301 יתייצב על 109,990 שקל - היישר מול משפחתיות קטנות כמו יונדאי i25 ומאזדה 2 סדאן. בנוסף תוצע בקרוב ה-301 גם עם מנוע חדש בנפח 1,200 סמ"ק המפיק 72 כ"ס ועם תיבת הילוכים ידנית. גרסה זו תהיה חסכונית ותצרוך ליטר דלק על כל 18.8 ק"מ, והמחיר של גרסה זו יעמוד על 92,000 שקל. גרסה נוספת עם מנוע דיזל ותיבה ידנית תשווק בהמשך ותקרוץ בוודאי לנהגי מוניות. המנוע בנפח 1,600 סמ"ק (92 כ"ס) מוכר מסיטרואן C3 דיזל, וצריכת הדלק של הגרסה הזו תעמוד על 23.2 ק"מ לליטר. המחיר יהיה זהה ל-1,600 בנזין האוטומטית.


 

לפיג'ו 301 שתי רמות אבזור. רמת האבוזר הבסיסית תיקרא Active ותציע מחשב דרך, מערכת שמע מקורית, פנסי ערפל וארבעה חלונות חשמל. הגרסה המאובזרת תיקרא Premium ותדרוש השקעה של 5,000 שקל נוספים, תמורתם יתווספו למפרט חישוקי מגנזיום (16 אינצ'), כניסת USB, דיבורית בלוטות' וחיישני רוורס. שתי הגרסאות מצוידות ב-4 כריות אוויר בלבד.


מחיר הבסיס של ה-301 האוטומטית מציב אותה בתחרות ישירה מול יונדאי i25, קיה ריו סדאן וסקודה ראפיד שאמורה לנחות בישראל בקרוב. לעומת צמד הקוריאניות הפיג'ו מציעה בסיס גלגלים ארוך מאוד, 265 ס"מ, ותא מטען עצום בגודלו עם נפח הטענה שעומד על 507 ליטרים. למעשה מבחינת הנתונים היבשים מסתמנת ל-301 מתחרה נוספת מבית אותו היבואן: סאיק MG350, שמיובאת אף היא על ידי לובינסקי, מציעה מרווח פנימי ומחיר דומים אך מצוידת באבזור שופע בהרבה.


לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה