דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט טיפו החדשה - כל הפרטים נחשפים

Getting your Trinity Audio player ready...


פיאט טיפו נחשפה לראשונה בתערוכת איסטנבול לפני מספר חודשים, אז עסקה היצרנית בעיקר בהפרחת סופרלטיבים וסיסמאות מפוצצות. היום חושפת היצרנית האיטלקית את כל הפרטים הטכניים החשובים אודות מכונית הסדאן התת משפחתית שלה שאיתה היא מתכננת לפרוץ לשווקים המתפתחים של המזרח התיכון וגם למצב את מעמדה באירופה.

פיאט טיפו
פיאט טיפו. אחת המכוניות החשובות של היצרנית בעשור הנוכחי / צילום: פיאט
פיאט טיפו החדשה שונה בתכלית מהמכונית המקורית שנשאה את השם. בעוד הטיפו "ההיא" הייתה מכונית האצ'בק עם שלוש או חמש דלתות, מעל זו החדשה מתנוססת הכותרת "נולדה להיות סדאן". שזה מעט מוזר, כי בהודעותיה הקודמות דיברה פיאט על תוכניות לשווק את המכונית בשלוש התצורות הקלאסיות - סדאן, האצ'בק וסטיישן. בכל מקרה, כרגע לא ידוע אם פיאט תמשיך בתכוניתה המקורית או שמא תוצע הטיפו החדשה רק עם ארבע דלתות ותא מטען נפרד.

פיאט טיפו
פיאט טיפו. "נולדה להיות סדאן", אבל תמכר גם כהאצ'בק?

מימדיה של הטיפו החדשה מראים כי פיאט בוחרת ללכת לכיוון שאומר שמכונית "תת משפחתית" היא לאו דווקא "תת" בגלל הגודל ומציגה מידות שאינן קטנות בהרבה - אם בכלל- ממכוניות משפחתיות מודרניות, לפחות הקטנות שבהן בכל אופן. אורכה עומד על 454 ס"מ, רוחב הוא 179 ס"מ, גובהה 149 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלה הוא 264 ס"מ מכובדים למדי. גם את תא המטען שלה אי אפשר בדיוק לכנות "קטן" עם נפח די מפלצתי של 520 ליטר.

פיאט טיפו
פיאט טיפו. למעט הרוחב, היא צפויה להיות די גדולה

עם ארבעה מנועים, שתי תיבות הילוכים ושלוש רמות גימור היצע הגרסאות של הטיפו יהיה רחב במיוחד. ליין המנועים יורכב משני בנזינים ושני לוגמי סולר. אלה הראשונים יהיו 1.4 ליטר בהספק של 95 כ"ס ו-1.6 ליטר עם 110 כ"ס. שני מנועי הדיזל הם מנועי טורבו-דיזל מסדרת מולטיג'ט של פיאט והם בעלי נפח של 1.3 ו-1.6 ליטר עם הספקים של 95 ו-120 כ"ס בהתאמה. תיבות ההילוכים תהינה ידנית או אוטומטית בעלות שישה הילוכים כאשר באופן מוזר למדי רק מנוע הבנזין הבכיר יהיה זמין עם התיבה האוטומטית. את צריכת הדלק של המכונית פיאט מעדיפה שלא לחשוף, אך היות והיא לא משתמשת במנועים או תיבות שעומדות בחוד החנית הטכנולוגית, זו לא צפויה לשבור שיאי חסכון. לפחות במנועי הבנזין שרלוונטיים לנו.

פיאט טיפו
פיאט טיפו. אמורה להציע מרווח סביר

פיאט לא מפרטת את רשימת האבזור של המכונית והיא מספקת בציון פריטים בודדים כגון מערכת המולטימדיה Uconnect הביתית שלה עם מסך מגע בגודל 5 אינץ', דיבורית בלוטות', חיבורי USB ו-AUX, פקדי שליטה מההגה, מצלמת רוורס ועוד.

פיאט טיפו אמורה להגיע לאולמות התצוגה באירופה ועוד כ-40 מדינות כבר החל בנובמבר הקרוב. היצרנית איננה חושפת את מחירה הצפוי של המכונית אולם ההערכות מדברות על סביבת מחירים שתנוע סביב 12,000 אירו, בערך באמצע בין יונדאי i20 לבין פורד פיאסטה. משם היא תגיע אלינו לקראת החציון השני של 2016.


 לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. דגם מענין מדוע מנוע מיושן?????? 
    פרופ' צרכני, 29-11-2015

    סוף, סוף דגם נאה לפיאט, אך מדוע היצרן משתמש במנוע מיושן, כאשר במצאי יש לו מנוע חדיש 1.4 טורבו 140 כ"ס????????
    פשוט חבל!!!!!!!!!

    סגור תגובה

  • 2. קודם כל הרכב הזה מכוער. 
    , 29-11-2015

    והמסך מולטימדיה קטן

    סגור תגובה

  • 3. 12000 אירו זה ממש לא באמצע בין יונדאי I20 לפיאסטה 
    א, 30-11-2015

    אבל השאלה באיזה מפרט מדובר
    המנוע 110 כ"ס וגיר אוטומטי חלש למדי
    התחרות היא מול פגו 301 וסיטרואן אליזה שלמרות מחירן הזול לא נחלו הצלחה בישראל

    הסקודה ראפיד היא האירופית המצליחה ביותר בנישה הזו, וגם לא קוצרת הצלחת מדהימה (יקרה מדי) אבל מגיע לכל הפחות עם מנוע חזק ומודרני וגיר מתאים

    המצליחות בשוק הזה , מיצובישי אטרא שמציעה מחירי רצפה לליסינג וחסכון בדלק, על חשבון רכב ברמה מאד נמוכה
    או קיה ריו 4 דלתות ויונדאי ?I25 שגם יקרות למדי (פחות מהראפיד) אבל משמעותית יותר מהמיצובישי

    בישראל יהיה לה קשה למכור מעל 1000 בשנה , גג 2000 בלי קשר למחיר שתמכר (לא ימכרו 1600 אוטומטית ב80000)

    אולי עדיף היה להשקיע במנוע 1.4 טורבו , 120 כס וגיר TCT ואבזור טוב ולתת אחריות 7 שנים ולנסות למכור ב100000 שח

    סגור תגובה

חזור למעלה