דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט 500 בדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

פיאט 500 המקורית תוכננה כדי לענות על הצורך במכונית קטנה, חסכונית וזולה, שתתאים לדרישות השוק של התקופה. המתכון כלל מנוע אחורי קטן (2 צילינדרים, 500 סמ"ק, קירור אוויר) שהניע את הגלגלים האחוריים; למכונית היו שתי דלתות בלבד ואורכה היה שלושה מטרים פחות שלושה סנטימטרים. ה- 500 החדשה [לחוות דעת על הרכב – פיאט 500] - מכונית השנה באירופה לשנת 2008 - מתבססת על הפנדה ולמעשה, אינה אלא גרסה אופנתית (מאוד) שלה. האמא הרוחנית תוכננה להיות יעילה ואילו הבת, קודם כל, מעוצבת. לא נעשה כאן ניסיון לקבל מקסימום מרחב פנימי במינימום מימדים חיצוניים, אלא עיצוב שיגרום לך לצבוט לה בכנפיים. גם העיצוב הפנימי בסגנון רטרו הוא מקסים: גלגל ההגה, לוח המחוונים ועוד.
500 החדשה היא אמנם מכונית קטנה, אך גדולה בהרבה מאמה הרוחנית: אורכה 355 ס"מ, בסיס הגלגלים משתרע לאורך של 230 ס"מ - כמו פנדה (ארוך בכמעט 60 ס"מ בהשוואה ל-500 המקורית) וההנעה, כמו המנוע, קדמית. בשלב זה מוצעות שלוש גרסאות מנוע: 1.2 ליטר בנזין עם 60 כ"ס, 1.3 ליטר טורבו דיזל עם 75 כ"ס וגרסה חזקה עם מנוע 1.4 ליטר, 16 שסתומים, 100 כ"ס ו- 6 הילוכים. פיאט 500 החדשה מיוצרת לצד פיאט פנדה בפולין. מדובר בלהיט גדול: פיאט מתקשה לעמוד בביקוש ובשנת 2008 תייצר כמעט 200 אלף מכוניות.
500 החדשה תגיע לישראל בהמשך השנה. המחיר ההתחלתי 125 אלף שקל לגרסת ה-1.4 ליטר, ברמת אבזור נדיבה.

כל דגמי פיאט בישראל - פיאט ישראל

            פיאט 500. מכונית השנה 2008 / צילומים: יצרן

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה