דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד קוגה החדש בישראל. החל מ- 178,000 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


קטגוריית הג'יפונים היא אחת הקטגוריות הצומחות בישראל, ובעולם. חברת "דלק מוטורס" יבואנית פורד ומאזדה לישראל כבר מוכרת במרץ את הג'יפון של מאזדה אולם לפורד עצמה לא הייתה עד כה מתחרה רלוונטית מכיוון שהדור הראשון של הקוגה לא יובא לישראל. הגעת הקוגה החדשה אמורה להרחיב את היצע הדגמים של פורד ולמצב אותה כג'יפון הקטן של פורד מתחת לאדג' ולאקספלורר.

הקוגה הינה אחת המכוניות הגלובליות של פורד והיא נמכרת בתצורה דומה גם בארה"ב וגם באירופה. הדגם שיגיע לישראל מצוייד במנוע מוגדש טורבו בנפח 1.6 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה (ולא רובוטית כפולת מצמדים). את המנוע פגשנו גם בפורד פוקוס אקו-בוסט וגם בדגמים שונים של וולוו ובכל המקרים התרשמנו לטובה. שיא ההספק (180 כוחות סוס) מגיע ב-5,700 סל"ד בעוד שיא המומנט (24.4 קג"מ) מתחיל כבר ב-1,600 סל"ד נמוכים. למאה קמ"ש הקוגה מגיעה ב-9.7 שניות והיא תאיץ עד למהירות של 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 13 ק"מ לליטר ודרגת הזיהום 9. נתונים יפים בהתחשב בכך שכל הגרסאות מגיעות עם הנעה כפולה.


פורד קוגה / צילומים: יצרן

לקוגה שתי רמות אבזור. הרמה הבסיסית (Trend) תוצע עם חישוקי מגנזיום בקוטר 17 אינצ', מערכת שמע נשלטת מההגה עם כניסות ל-USB ו-AUX, בלוטות' ומערכת הפיקוד הקולי של פורד (SYNC), בקרת שיוט והתנעה ללא מפתח. גרסת ה-Titanium המאובזרת מציעה מערכת שמע של "סוני", מראות מתקפלות חשמלית, גג פנוראמי, מושבים עם ריפוד משולב בד ועור, חיישני אורות, חישוקי 19 אינצ' ומערכת לכניסה ללא מפתח הכוללת פתיחה חשמלית של תא המטען כאשר מעבירים רגל מתחת לפגוש האחורי. רעיון נחמד שמסייע למי שמגיע מהסופר עם ידיים עמוסות שקיות.

מחירה של הגרסה הבסיסית יעמוד על 178,000 שקל. זול בכעשרת אלפים שקל מהמתחרות כפולות ההנעה. הגרסה המאובזרת תעלה 198,000 שקל. לדברי שחר שמש המשנה למנכ"ל של "דלק מוטורס" המחיר נקבע על מנת לגשר על פער המחיר שנוצר מול מכוניות ההנעה הקדמית בקטגורייה, פער שנובע מחסרונה של גרסת ההנעה הקדמית שאותה לא ניתן היה לייבא.



במקביל השיקו בפורד את פורד פיאסטה שעברה מתיחת פנים מקיפה. במסגרת מתיחת הפנים זכתה הפיאסטה לפנים החדשות והאגרסיביות של המותג. גם איכות החומרים השתפרה משמעותית אך השינוי המרכזי הוא מתחת למכסה המנוע. במקום מנוע ה-1.4 ליטר המיושן ותיבת ההילוכים האוטומטית שוכן שם כיום מנוע 1,600 סמ"ק (105 כ"ס) ותיבה רובוטית כפולת מצמדים. בסעיף צריכת הדלק נרשם שיפור משמעותי והצריכה הנוכחית עומדת על 17 ק"מ לליטר במקום 14.2 בגרסה הקודמת. גם זמן המיאוץ למאה קוצץ ב-3.5 שניות והוא עומד על 10.5 שניות. הגרסה הידנית עברה שינויי פחות משמעותי. המנוע ותיבת ההילוכים נשארו אך שופרה מערכת הניהול של המנוע. ההבדל בצריכת הדלק פחות משמעותית והקטנה של פורד צורכת היום ליטר דלק כל 19.2 ק"מ לעומת 17.8 בדגמים הקודמים.


פורד פיאסטה.

מחירה של הפיאסטה נותר על כנו בגרסה הידנית (75,500 שקל) אך הגרסה האוטומטית הוזלה משמעותית והיא עולה 98,000 שקל כיום, זול ב-8,500 שקל ביחס לגרסת ה-1.4 העצלה.

לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה