דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד אקספלורר החדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...



כמעט מבלי ששמנו לב, אמריקה יורדת מהשטח. זה התחיל במכירות מדשדשות של ענקי הפרברים האמריקאיים כגון שברולט סאבאורבן והמשיך בסגירת שעריו של מותג השטח האמר. עכשיו הגיע השלב הבא בגמילה של תושבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מרכבי השטח הבזבזניים: פורד אקספלורר [לחוות דעת על הרכב - פורד אקספלורר], משמות הרכב המוכרים ביותר בצד המערבי של האוקיינוס האטלנטי, אורז את הגזייה ומחזיר את המגפיים לבוידעם.

את הרמזים הראשונים לזהותו של הקרוסאובר החדש קיבלנו עוד בשנת 2008 עם הצגת פורד אקספלורר אמריקה קונספט (שגם ביקר אצלנו, בתערוכת אוטומוטור האחרונה). מאז חוותה פורד בפרט ותעשיית הרכב בכלל את אחד מהמשברים הכלכליים הקשים ביותר אי פעם, ושיווקו של פורד אקספלורר החדש התעכב.


פורד אקספלורר החדש 2011
פורד אקספלורר. העתיד של רכבי השטח המגודלים? / צילומים: יצרן

הדור החמישי של האקספלורר מתבסס לראשונה בתולדות הדגם על שלדה אחודה של פורד טאורוס - אותה חלקה עם משפחת פורד גם וולוו S80 הקודמת. טבלאות המכירות שנצבעו באדום (בשנה שעברה רק 52,190 אקספלוררים מצאו בית חם, לעומת יותר מ-300,000 בשנה, לאורך רוב שנות ה-90) שיכנעו את פורד להכנע למגמת ההתרככות ובחרו לוותר על רוב יכולת השטח הפרקטית של המכונית, לטובת חסכון בדלק וצמצום עלויות על ידי שיתוף מכלולים עם דגמים אחרים בהיצע. מתחת לניפוחי המרכב והעיצוב הרבוע מסתתרת למעשה מכונית סטיישן קונבנציונלית עם הנעה קדמית (ולא אחורית כמו בדורות הקודמים).

אז מה מעניין את האמריקאים? המקום, כמובן. למרות המעבר לפלפטורמת מכונית נוסעים, פורד אקספלורר לא רק שלא הצטמק, אלא גם צמח משמעותית במימדים החיצוניים. האורך צמח בכ-9 סנטימטרים (ועומד כעת על חמישה מטרים בדיוק), וגם מימד הרוחב גדל. האקספלורר ימשיך להציע שלוש שורות נוסעים - נקודת מכירה חשובה בשוק האמריקאי.

הצגתו של פורד פלקס - קרוסאובר גדול ורבוע בעיצוב רטרו - בשנת 2008, גרמה ללא מעט גבות להתרומם בכל הקשור לעתידו של פורד אקספלורר. האמריקאים מרגיעים וטוענים ששתי המכוניות מכוונות לפלחי שוק שונים. למרות השינוי בתפיסה ההנדסית, עיצובו של פורד אקספלורר נותר שמרני יחסית, ובשונה מהקונספט שקדם לו - כולל אלמנטים מוכרים מהדור היוצא של המכונית, כמו למשל קורת ה-C העבה והאלכסונית וסרח העודף האחורי. כצפוי, השבכה הקדמית מעוטרת בפנים המסחריות החדשות של פורד כפי שמופיעות בפורד טאורוס. סביר להניח שהמשפחה האמריקאית הממוצעת תרגיש כאן בנוח - גם מבחינת עיצוב וגם מבחינת מרווח.


פורד אקספלורר החדש 2011

היצע המנועים הוא אחד החלקים המעניינים ביותר בפורד אקספלורר החדש, במיוחד בהתחשב בשמרנות האמריקאית בפלח השוק הזה. לראשונה בקרוסאובר בינוני במונחים אמריקאים (ובגודל מלא במונחים שלנו), במנוע הבסיס יפעמו ארבע בוכנות בלבד. חתן השמחה הוא מנוע EcoBoost מוגדש בנפח 2.0 ליטרים, שמשחרר לא פחות מ-237 סוסים אל הגלגלים הקדמיים (בלבד). את המנוע הזה אנחנו מכירים גם מפורד מונדיאו המעודכנת, והוא יחליף את מנוע ה-4.0 ליטרים ששימש את הדור היוצא (ולא שווק אצלנו) ושירת מכוניות רבות של היצרן עוד משנות ה-80 (!). לא מפתיע, אם כן, לגלות שפורד טוענים לשיפור ב-30% בצריכת הדלק ביחס למנוע משושה הצילינדרים.

גם יחידת שמונה הצילינדרים ששווקה אצלנו מפנה את מקומה לטובת מנוע שישה צילינדרים אטמוספרי בנפח 3.5 ליטרים, לו 290 כוחות סוס. כל דגמי האקספלורר יצויידו בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה - אבל רק גרסת המנוע הבכירה תציע מערכת הנעה כפולה כאופציה.

בפורד בכל זאת פונים לקהל יורדי השטח (או לאלה שרוצים להרגיש כמוהם) ויציעו כאופציה מערכת המתאימה את המכונית לתנאי השטח, שתתבסס על מערכת ה-Terrain Response המוכרת מדגמי לנדרובר (לשעבר חברת בת של פורד). המערכת תציע התאמה לסוגים שונים של משטחים - שלג, חול, בוץ ומצב רגיל - וגם מערכת בקרת ירידה במדרון.

מאז גל ההתהפכויות שתקף אקספלוררים רבים בשנות ה-90, מקפידים בפורד להדגיש את הפן הבטיחותי של המכונית. הדור הקודם של האקספלורר זכה לציוני ריסוק טובים למדי, ועכשיו האמריקאים הולכים צעד קדימה ומציגים כריות אוויר משולבות בתוך חגורות הבטיחות - לראשונה ביצור סדרתי. נשמע מוזר? כריות האוויר הללו אמורות למנוע חנק על ידי חגורות הבטיחות. גם בתחום הבטיחות האקטיבית יש מספר חידושים, בהם מערכת בשם Curve Control שתבלום את הרכב בצורה משמעותית בכל ארבעת הגלגלים אם תזהה כניסה מהירה לפנייה ובעוצמה רבה יותר ממערכת בקרת יציבות קונבנציונלית (שבולמת רק גלגל אחד או שניים בבת אחת), וגם מערכת לסיוע בחניה, שיודעת להפנות את ההגה בעצמה.

פורד אקספלורר החדש 2011


יצורו הסדרתי של פורד אקספלורר החדש יתחיל בקרוב, ושיווקו בארה"ב יתחיל לקראת סוף שנת 2010. עדיין לא ברור מתי, אם בכלל, יגיע האקספלורר החדש אלינו - אבל זה לא צפוי לקרות לפני 2011, אז אל תעצרו את הנשימה.


לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. נהריה  
    סימון, 29-03-2012

    לא לנגוע ברכב הרכב התחמם דלק לא לוקחים אחריות אחרי 10000 ק"מ המאוררים לא עבדו הרכב כרגע נישמע כמו 20000 ק"מ צרה צרורה מתחיל הליך משפטי רעו הוזהרתם

    סגור תגובה

חזור למעלה