דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן ג'טה החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת טל ברונפר

 

כאשר תמונות של פולקסווגן ג'טה החדשה דלפו לרשת האינטרנט לפני מספר ימים, כנראה שאפילו חובבי המותג המושבעים התקשו להתרגש. המשפחתית הכל-חשובה החדשה של היצרנית הגדולה באירופה לא פורצת דרך בתחום העיצוב, ואם להקשיב לפולקסווגן - זאת ממש לא הכוונה. כעת, עם חשיפת הפרטים המלאים על המשפחתית החדשה, יש בכל זאת כמה הפתעות.

 

זהו הדור הרביעי של הג'טה, אבל בניגוד לדורות הקודמים נושאי אותו השם (כמו גם פולקסווגן בורה ז"ל), לא מדובר עוד בגרסת סדאן של פולקסווגן גולף. למרות השורשים האירופאיים, הג'טה זוכה להצלחה בעיקר בארה"ב - שם, כמו גם בארץ מסויימת במזרח התיכון, יש העדפה ברורה למכונית משפחתית עם מנוע בנזין, מרכב סדאן ותיבת הילוכים אוטומטית.

 

פולקסווגן ג'טה 2011 - חזית

פולקסווגן ג'טה. אין הפתעות בעיצוב, וגם לא תלונות / צילומים: יצרן

 

הפעם החליטו בפולקסווגן לתת קצת יותר כבוד לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. ההשקה נעשתה ברוב הדר הישר מהטיימס סקוור שבניו יורק, כאשר הגרמנים מדברים על מכונית שנתפרה לצרכי השוק האמריקאי עם פלטפורמה חדשה לגמרי שאינה מבוססת על פולקסווגן גולף.

 

ובכל זאת, כמה מילים על העיצוב. את ההשראה שואבת הג'טה החדשה מפולקסווגן NCC קונספט מתערוכת דטרויט האחרונה. מלפנים, באופן צפוי, מתהדרת פולקסווגן ג'טה החדשה בשבכה החדשה שפולקסווגן שמעטרת את חרטומיהן של כל המכוניות החדשות של היצרן - מפולקסווגן פולו ועד פולקסווגן טוארג. בניגוד לפולקסווגן גולף, הקווים כאן רבועים הרבה יותר: הפנסים אינם אלכסוניים כמו באחות ההצ'באקית ומכסה המנוע נעדר קימורים. חלקה האחורי של המכונית שואב השארה מהדור היוצא של הג'טה, אבל גם מפולקסווגן פאסאט CC ואודי A4.

 

פולקסווגן ג'טה 2011 - צד

 

שינוי הפלטפורמה אפשר למהנדסי פולקסווגן להתאים את המימדים החיצוניים והפנימיים לצרכים האמריקאים. וזה כמובן אומר צמיחה: מימד האורך שודרג ב-9 סנטימטרים, בעוד בסיס הגלגלים טופח ב-7 סנטימטרים. הצמיחה המשמעותית של בסיס הגלגלים יכולה להעיד על דגמים נוספים של היצרנית שיתבססו על הפלטפורמה החדשה. תא המטען דווקא קטן בחמישה ליטרים, ויתר המימדים נותרו דומים לג'טה היוצאת.

 

מתחת למכסה המנוע, יש קצת פחות הפתעות. לא שזה דבר רע: פולקסווגן ג'טה החדשה תעזר בשלל יחידות ההנעה החדשות של הקונצרן. למרות ההתמקדות בארה"ב, בפולקסווגן ישווקו באירופה גם את מנוע הדיזל החדש בנפח 1.6 ליטרים, בעל הספק של 105 כוחות סוס ואת יחידת הדיזל הבכירה בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מירבי של 140 כוחות סוס, שתשווק גם בארה"ב.

 

פולקסווגן ג'טה 2011 - תא נוסעים

 

היצע מנועי הבנזין רחב יותר, ובשוק האירופאי יכלול רק מנועים מוגדשים. בבסיס ההיצע באירופה תעמוד גרסת ה-1.2 TSI המוכרת מסקודה אוקטביה ופולקסווגן פולו, המפיקה 105 כוחות סוס. במרכז ההיצע עומדות זוג גרסאות הספק למנוע ה-1.4 ליטרים מסדרת ה-TSI, עם 122 ו-160 כוחות סוס - זהה לדור הנוכחי. לממהרים יציעו בפולקסווגן גם גרסה המצויידת במנוע 2.0 ליטרים מוגדש - המצוי בפולקסווגן גולף GTI - עם 210 כוחות סוס. גרסת הבסיס בשוק האמריקאי תמשיך להעזר במנוע חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים ובהספק של 170 כוחות סוס.

 

רוצים להזמין אחת? תצטרכו לחכות. שיווקה של פולקסווגן ג'טה החדשה יחל בארה"ב באוקטובר, ואלינו היא צפויה להגיע רק בסוף שנת 2011.

 

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה