דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עושים שוק: מכונית למשפחה ב-80 אלף שקל

Getting your Trinity Audio player ready...

 

ממתי אנחנו מאמינים לכל מה שכתוב? כתוב במחירונים שמכונית משפחתית עולה כמעט 130 אלף שקלים. אז כתוב. המכוניות האלה, שאנחנו נוטים לראות אותן ככלי הרכב האופטימליים למשפחה הישראלית, התייקרו בשנים האחרונות באלפי שקלים. האם אנו עדיין מחוייבים לגרד את הסכום?

בואו נצהיר כבר כאן, קבל עם ועדה: אפשר לקנות מכונית מצוינת למשפחה במחיר הנמוך ב-40-50 אלף שקלים ממחירה של המשפחתומטית הנפוצה. בשוק הרכב הישראלי ישנם כמה כלי רכב חדשים שהולמים היטב את צרכי המשפחה ועולים כ-80 אלף שקלים. ואם אנחנו מרחיבים את החיפוש לשוק המשומשות – אזי האפשרויות כבר כמעט בלתי מוגבלות.
לפניכם עשרה כלי רכב משפחתיים ב-80 אלף שקלים פלוס מינוס, ועוד כמה וכמה חלופות אפשריות. שנצא לדרך?



1. טנדרון חדש: פיאט קובו

רוצים אפקט הגעה נוצץ, נסיעה נוחה במיוחד וביצועים מעולים? חפשו במקום אחר. כלי רכב כמו פיאט קובו נמדד בפרמטרים אחרים לגמרי. אפשר לקרוא לזה, מדד השקל לקוב. במחיר שנכנס באופן טבעי לכתבה הזו אפשר למצוא בדרך כלל מכוניות סופר מיני קטנות וצנועות, אבל פיאט קובו מעניק תא מטען ויכולות העמסה מעולם כלי הרכב המסחריים (וזה אומר – המון) ובזכות גובהו הרב הוא מספק יתרון גדול לבעלי ילדים קטנים בזכות גישה מצוינת לחגירה במושבי הבטיחות. מנועו הצנוע של הקובו לא יביא אותנו אל המקומות הראשונים במירוץ דראג, אבל ישאיר טעם טוב בתחנת הדלק.

גרסה: מנוע בנזין, 1.4 ליטר, תיבת הילוכים ידנית
מחיר: 82,990 שקל
אפשרות נוספת: סיטרואן ברלינגו משומש, מודל 2010


2. מכונית סטיישן קטנה חדשה: סיאט איביזה FLOW

תוספת של 3,000 שקלים למכונית הסופר מיני הנאה, הנוחה והבטיחותית מגדילה לה את הישבן בפרופורציות מביכות ומסבה אותה להיות מכונית שימושית הרבה יותר. סיאט איביזה Flow (סטיישן) ארוכה בכ-18 סנטימטרים מאחותה הסטנדרטית, ומציידת אותה בתא מטען הגדול מאחותה בכ-50%. יתרון משמעותי שמושג בגרסת הסטיישן נמצא באפשרות להוביל בה מטען גדול וארוך במיוחד, באמצעות קיפול מושבים. מנוע ה-1.4 ליטר של האיביזה הבסיסית אינו טכנולוגי וביצועיסטי כמנוע ה-1.2 ליטר המודרני של הגרסאות היקרות, אבל הוא מספק ביצועים סבירים וצריכת דלק טובה למדי, בין היתר בזכות העובדה שהוא משודך לתיבת הילוכים ידנית ולא אוטומטית.

גרסה: רפרנס, מנוע בנזין, 1.4 ליטר, תיבת הילוכים ידנית
מחיר: 82,900 שקל. במבצעים: 73,900 שקל
אפשרות נוספת: מדי פעם היבואנית מציעה הנחות משמעותיות לסקודה פאביה סטיישן ולסקודה רומסטר המגה-שימושית


3. מיני משפחתית חדשה: קיה ריו

מהפך העיצוב של פטר שרייר (אודי TT) בקיה היה כל כך משמעותי, שהוא מונה לאחרונה להיות נשיא קיה כולה וגם האחראי הן על עיצוב דגמי קיה (כמובן) והן על עיצוב דגמי יונדאי. קיה ריו היא יצירה טיפוסית של המעצב המוכשר ובמחיר כ-80 אלף שקלים, היא נגישה מאוד, יחסית. ממדיה של קיה ריו נעים בין עולם מכוניות הסופר-מיני ובין דגמי המכוניות המשפחתיות. משפחה שיכולה לוותר על תא מטען גדול ולהסתפק בתא סביר פלוס, או להחליט להתקין תא חפצים על הגג, יכולה ליהנות ממכונית מודרנית, נוחה ויפה במחיר הנמוך ב-40 אלף שקלים מאחיותיה הגדולות ממנה בנגיעה.

גרסה: מנוע בנזין, 1.2 ליטר, תיבת הילוכים ידנית
מחיר: 82,600 שקל.  מבצעי מזומן: 77,760 שקל


4. מכונית משפחתית-קומפקטית משומשת: טויוטה קורולה

למרות שאנחנו מציעים חלופות למשפחתומטית הישראלית, בסופו של דבר אנחנו לא מזלזלים כלל בחבילה הטובה שמספקות המכוניות המשפחתיות האוטומטיות הסטנדרטיות. טויוטה קורולה היא אחת הדוגמאות המובהקות – אמינה, בטיחותית, מרווחת, נאה, נוסעת היטב, חסכונית למדי וגם נוחה. הפופולאריות שלה בשוק המשומשות מרחיקה את מי שמחזיק בתקציב של 80 אלף שקלים ורוצה קורולה פרטית טובה שלא נטחנה עד דק אל סביבות שנת 2009, כלומר – ארבע שנים אחורה. בשנים האחרונות מסתובבות בשוק לא מעט קורולות עם רקורד של חברה או ליסינג, חיפוש זהיר עשוי לחשוף מציאות.

גרסה: מנוע בנזין, 1.6 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית
מודל: 2009
אפשרות נוספת: מאזדה 3 מודל 2009-10



5. מכונית סופר-קומפקטית משומשת: יונדאי i30CW

טרנד חדש ישן החזיר לחניות ישראליות רבות את גרסאות הסטיישן של המכוניות המשפחתיות. היתרון של מכונית כזו ברור: במקום התבנית הקומפקטית הסטנדרטית הופך חלקה האחורי של המכונית למחסן מתנייע. שתי מכוניות עשו את המהפך – יונדאי i30CW, גרסת הסטיישן של ה-i30 וגם גרסת הסטיישן של פורד פוקוס. הקוריאנית שבחבורה היא אחת ממובילות הדרך במהפך האיכות והתפישה של יונדאי וה-i30, בבסיסה, היא מכונית שמגשרת בין איכויות מזרחיות של אמינות וסחירות ובין איכויות אירופיות של עיצוב ואלגנטיות. גרסה מעניינת במיוחד של הסטיישן היא דווקא זו שמצוידת בתיבת הילוכים ידנית ובמנוע בנפח 1.4 ליטר. מחירה כחדשה – מעט יותר מ-100 אלף שקלים.

גרסה: כל הגרסאות
מודל: 2010-11
אפשרות נוספת: פורד פוקוס סטיישן 2011


6. מכונית היברידית משומשת: טויוטה פריוס


כשטויוטה החליטה, אסטרטגית, להשקיע בתחום ההיברידי – היא עשתה זאת, ועשתה זאת עד הסוף. טויוטה פריוס, שהדור הנוכחי והשלישי שלה הוא רב מכר בסדר גודל עולמי, היא מכונית מצוינת עוד לפני שמתייחסים בכלל למערכת ההנעה וצריכת הדלק. טויוטה פריוס זכתה באינספור מבדקים וניתוחים כאחת המכוניות הבטיחותיות והאמינות שיוצרו מעולם, וזאת למרות המורכבות שבייצור מכונית עם מערכת הנעה היברידית. למרבה ההפתעה, לא צריך ללכת הרבה שנים אחורה כדי ליהנות מהטכנולוגיה הירוקה, שתחסוך הרבה כסף בסעיף האנרגיה. ב-80 אלף שקלים אפשר לרכוש פריוס טובה משנת 2008 ובמקרים מסוימים – אפילו צעירה יותר.

גרסה: דור שני, 1.5 ליטר בנזין + מנוע חשמלי
מודל: 2008
אפשרות נוספת: הונדה אינסייט 2009-10



7. טנדר שטח משומש: ניסאן נבארה

בואו נודה על האמת; טנדר אמיתי, טוב ככל שיהיה, הוא לא הייצור הכי מעודן ונינוח בסביבה. אבל מי שמחפש חיה משפחתית יחידה במינה עשוי למצוא אותה בעולם הטנדרים. ניסאן נבארה, למשל, הוא רכב שטח שרירי (כ-170 כ"ס) וחסון (הנעה כפולה, מרכב מוגן ומוגבה), עם חמישה מושבים, חזות שאי אפשר להתעלם ממנה ותא מטען אינסופי מאחור, שירטיב לכם את המזוודות, אלא אם תארגנו על הארגז איזשהו סידור סגור. ניסאן נבארה לא יהיה זול במיוחד לאחזקה, אבל ייקח אתכם איתו גם למעבה השטח המאתגר ביותר ואתכם את כל הציוד שתרצו – אופניים, אוהלים, בריכת ענק מתקפלת ופסנתר.

גרסה: 2.5 ליטר, אוטומטי, 4X4
מודל: 2007
אפשרות נוספת: כמעט כל טנדר 4X4


8. רכב פנאי משומש: סובארו פורסטר

רכבי השטח בני הדורות האחרונים הם הרבה יותר רכבי כביש מאשר רכבי שטח. אבל גם אם אתם חובבי שטח שרופים, הרי שאת עיקר הזמן אתם מבלים על הכביש, והדבר נאמר בלשון המעטה. יצרניות הרכב הבינו זאת מזמן ורכבי השטח הקומפקטיים הנפוצים, מטויוטה ראב4 ועד להונדה CR-V ומיונדאי iX35 ועד לפורד אסקייפ, עושים עבודה טובה בחזות ותחושה של רכב שטח גבוה לצד פעולה יומיומית שלווה ונעימה על הכביש. סובארו פורסטר הוא אחד האייקונים האהובים עלינו בתחום שמשלב בין כביש ובין שטח – הוא בולט לטובה בזה והוא בולט לטובה בזה.

גרסה: כל הפורסטרים
מודל: 2007-8
אפשרות נוספת: ניסאן קשקאי 2008


9. מכונית משפחתית יוקרתית משומשת: וולוו S60

בזכות מדיניות תמחור אגרסיבית של יבואנית וולוו, נמכרו בישראל דגמי ה-S60, מכונית מיני-סאלון, במחירים של מכוניות משפחתיות גדולות. רבים מהלקוחות ידעו להתמקח וקיבלו את המכונית מאובזרת עד הגג עם מיטב הפינוקים והטכנולוגיה. כעת, שנים ספורות אחרי שהחלה מדיניות התמחור הזו על הדגם, שוק המשומשות מציע את דגמי ה-S60 הללו במחירים נגישים, באופן יחסי. לצד הנוחות, הפינוקים והשלווה הותקן מנוע מעט מיושן, בנפח 2.4 ליטר, אבל הוא מספק והותר, ותודו שלא חשבתם על מכונית סאלון כשהגדרתם בתקציב "80 אלף שקלים".

גרסה: 2.4 ליטר, אוטומטית
מודל: 2008-9
אפשרות נוספת: אלפא רומיאו 159 2008. החוויה מובטחת



10. מיניוואן קומפקטי משומש: מאזדה 5

גם אם יש לכם שניים-שלושה ילדים, לא תתנגדו בוודאי שיהיה מושב או שניים מיותרים במגורי הזאטוטים על גלגלים. המיניוואנים הקומפקטיים מהווים גרסאות מתוחות, לאורך ולגובה, של מכוניות משפחתיות קומפקטיות מוכרות, בנות חמישה מושבים. מאזדה 5, אחד הפופולאריים, מבוסס על מאזדה 3. המיניוואן הקומפקטי הזה אינו מהמרווחים, אבל הוא משלב היטב בין ממדים חיצוניים צנועים וקלים לתמרון ובין תא נוסעים רובוטריקי שמאפשר קיפול מושב פה, הסטה אחורה על מסילה שם, הובלת ציוד ככה או העמסת חמישה ילדים מאחור ככה. כל עוד לא תצפו למיניוואן מלא לשבעה נוסעים על ציודם – תסדרו איתו היטב

גרסה: 2 ליטר, אוטומטי
מודל: 2008-9
אפשרות נוספת: מיצובישי גרנדיס 2008-9



* הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון מאי של מגזין iCar

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. עוד כתבה חובבנית מבית ICAR 
    מישהו צריך לתקן, 20-05-2013

    1-המלצה על קובו למשפחה? מעניין, היה קשה לטרוח ולציין שהרכב הזה קיבל 3 כוכבים בלבד במבחני ריסוק ו מצויד ב-4 כריות אוויר בלבד? כלומר, רמת בטיחות מבישה לרכב מודרני ואתם, חאפרים כרגיל, חושבים שזה לא חשוב.
    2-קיה ריו "מיני משפחתית", מיני משפחתית? נעה בין סופר מיני למשפחתית? אתה בטח צוחקים, הריו היא סופר מיני רגילה לגמרי ולא שום דבר אחר,.לא מיני משפחתית ולא נעה בין כלום לכלום. מרווח פנים טוב למדי אך לחלוטין לא חריג בקטגוריה לא הופך אותה לשום דבר שונה מחברותיה לקטגוריה שחלקן כאמור מרווחות לא פחות ממנה. ולפני שמישהו קופץ עם נתון בסיס הגלגלים אני אזכיר את הקליאו שמשווקת בארץ כבר 7 שנים עם בסיס גלגלים שארוך בחצי ס"מ ומעולם לא זכתה באתר הזו או בשום אתר אחר לכינוי ים השיווקיים המביכים האלה, שלא לדבר על זה שאין שום משפחתית מודרנית שהוצגה לאחרונה שמחזיקה בנתונים דומים לשל הריו מבחינת שילוב בסיס גלגלים ורוחב.
    3-קורולה 09 ב-80 אלף? זו חייבת להיות בדיחה רצינית. מעבר לכך שהצגתה המוגזמת של הקורולה כמכונית מושלמת פחות או יותר, מה שהיא מעולם לא הייתה וכנראה גם אף פעם לא תהיה, להמליץ לאנשים לשלם על רכב ממוצע לחלוטין סכום הגבוה באלפי/עשרות אלפי שקלים מהמתחרות הטבעיות והלא פחות טובות שלו גובל כבר באידיוטיזם טהור. והיי, רכב שעושה במציאות כ- 11 ק"מ משולב, נתון ממוצע למדי, הוא לא חסכוני למדי, הוא סתם ממוצע, צאו מזה.
    4- I30 "סופר קומפקטית"- עוד המצאה של המחלקה היצירתית? זאת משפחת סטיישן, זה הכל. לא סופר קומפקטית ולא מגה מקסימום האצ'בק ולא מיקרו מינימוס עגורן, אתם אתר רכב, לא מחלקת פירסום, תתבגרו.
    5- וולוו S60- הלקוחות לא חשבו שיקבלו מכונית סאלון והם אכן לא קיבלו, זו לא מכונית סאלון, זו משפחתית גדולה סמי יוקרתית שבשנים הנדונות כבר הייתה מיושנת למדי ועם חצי רגל בקבר. לוולוו יש מכונית סאלון, S80 שמה ,ולא בה מדובר, קצת כבוד לקוראים.
    6- כל מי שאי פעם דרכה רגלו במאזדה 5 יודע שמדובר ברכב ל-6 יותר מאשר רכב ל-7. השקעה של משפט או שניים המסבירים למה ומדוע היה עוזר הרבה יותר למעט האנשים שטרחו והגיעו לכאן לקבל מידע, כבדו אותם.

    סגור תגובה

  • 2. תגובה ל1 
    ר, 21-05-2013

    מסכים איתך אבל הכתבה לא כזו גרועה . הכתב ניסה להעביר רעיון כללי ובמקרה זה הצליח לדעתי.

    סגור תגובה

  • 3. כתבה טובה- להלן שיפורים מוצעים 
    פרופסור שיווקי, 22-05-2013

    כתבה טובה להלן 3 הצעות לדגמים קורצים:
    1. בסיגמנט המשפחתי- קייה פורטה רכב סביר ואמין נמכרת ב- 65 אלש"ח דגם 2010.
    2. סיגמנט משפחתית גדולה\מנהלים-
    פורד מונדאו 2010 מרווח, מאובזר ובטיחותי-
    דגם 2010 ניתן למצוא מלסניג ב- 80 אלש"ח.
    זו חלופה מנצחת למעט צריכת דלק.
    3. סיגמנט ג'יפונים-
    הלהיט התמחירי הוא יונדאי טוסון 2009\10
    למעט נושא צריכת הדלק.
    החלופות לעיל מאד כדאיות.

    סגור תגובה

חזור למעלה