דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקירת שוק: מכוניות קטנות ב-80,000 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


עם ירידת מחירי גרסאות הבסיס של מכוניות סופר מיני אל תוך תחום המחירים של מכוניות המיני המאובזרות, רוכשי רכב עם תקציב של כ-80 אלף שקלים מצאו את עצמם עומדים בפני דילמה לא פשוטה. לקנות את המכונית גדולה, הקטנה או אולי בכלל זו שבאמצע.

לרגל מתיחת הפנים של מיצובישי ספייס סטאר, אחת הכוכבות העיקריות בדילמה הזו, שנחתה בארץ, החלטנו לתת לכם כמה נקודות למחשבה ליום בו אתם תצטרכו להחליט. קבלו את סקירת הקטגוריה של "אוטומטיות ב-80,000 שקל".

הקטנות - מכוניות המיני:

האפשרויות בקטגוריה: קיה פיקנטו, יונדאי i10, שברולט ספארק, פולקסווגן אפ (ואחיותיה), טויוטה אייגו (ואחיותיה), סוזוקי סלריו.

האופציה ה"ברורה" כביכול בתקציב של 80 אלף שקלים היא מכונית עירונית קטנה. בתקציב הזה תוכלו להכניס כמעט את כל הקטגוריה למערך השיקולים, להוציא גרסת הקצה של הספארק שתעלה 2,500 שקלים יותר מ-80 אלף, אבל אנחנו בטוחים שתסלחו לנו על מתיחת התקציב הזו.

אז מה אתם מקבלים תמורת 80 אלף שקלים בקטגוריית ה"מיני"? קודם כל, בתקציב הזה תוכלו לבחור באחת הגרסאות הבכירות של הדגמים, מה שאומר שהן מצוידות ברשימת האבזור הארוכה ביותר, לעיתים במנועים החזקים יותר (לא תמיד, לפעמים כל הגרסאות מגיעות עם אותו מנוע), ולפעמים אפילו פיצ'רים ייחודיים כמו הגג החצי-נפתח של שלישיית פיג'ו-סיטרואן-טויוטה.

שברולט ספארק

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שמציעות מכוניות המיני הוא זה שציינו בהתחלה - האבזור. היום, הגרסאות הבכירות של המכוניות העירוניות כבר יישרו קו כמעט לחלוטין עם הסגמנטים העממיים האחרים והן מציעות מערכות מולטימדיה, דיבוריות בלוטות', ארבעה חלונות חשמל, חישוקים קלים ולעיתים גם בקרת שיוט ואפילו בקרת אקלים וחיישני גשם ותאורה. בולטת במיוחד בתחום הזה היא שברולט ספארק.

מעבר לכל זה, הן נהנות מהיתרונות היחסיים שכל המכוניות הקטנות נהנות מהם - עלויות אחזקה נמוכות (טסט, טיפולים וביטוח זולים), כושר תמרון טוב יותר בעיר, מידות קטנות שמקלות על החניה, צריכת דלק נמוכה במיוחד (לא תמיד) ולפעמים אפילו נוחות עדיפה בתוך העיר. 

לסיכום - למה לבחור במכוניות מיני: אבזור עשיר בחלק מהמקרים, התנהלות בעיר, חסכון בדלק ועלויות אחזקה נמוכות.

פיג'ו 108 קיה פיקנטו יונדאי i10

>>> לסקירת הקטגוריה בהשוואת הרכבים של iCar לחצו כאן <<<



ה"גדולות" - מכוניות הסופר מיני:

האפשרויות בקטגוריה: פיג'ו 208, סיאט איביזה, דאצ'יה סנדרו סטפווי.

המילה גדולות בכותרת נכתבה במרכאות כי, ובכן, המכוניות האלה לא באמת גדולות. הן גדולות רק ביחס לשאר המכוניות בתקציב. לפני מעט יותר משנה החליטה סיאט ישראל לשבור את השוק. אחרי כמה שנים בהן מספר חברות הציעו דגמים ידניים של מכוניות סופר מיני במחירים שנעו סביב 75-80 אלף שקלים, השיקה היבואנית של הספרדיה גרסה מוזלת של סיאט איביזה. זו קראה לה AM5 וזו נחטפה מהמדפים.

מאז הצטרפו עוד כמה, בהן פיג'ו 208 בסוג של "מבצע קבוע" ודאצ'יה סנדרו סטפוויי. ועכשיו, העבודה של מי שצריך לבחור מה לקנות, קשה הרבה יותר. אז מה מקבלים במכונית סופר מיני שעולה כמו מכונית מיני ועל מה צריך לוותר כדי לטפס בקטגוריה?

פיג'ו 208

מכוניות הסופר מיני, תהיינה גדולות ומרווחות יותר, ולא פעם גם חזקות יותר. בזכות בסיס גלגלים ארוך יותר שמקנה יותר יציבות ויותר גמישות תכנונית, הסופר מיני תוכל להתמודד עם יותר תנאי דרך בכבוד ולשמור על אחיזת כביש גבוהה ונוחות נסיעה מוצלחת.

שימו לב ששתיי השחקניות המרכזיות בקטגוריה הזו - האיביזה וה-208, מציעות מנועי טורבו גמישים שיהיו לא רק חזקים יותר מאלה של מכוניות המיני, אלא בתנאים מסוימים יכולים אפילו להיות חסכוניים יותר מחלקן.

על מה צריך לוותר? על פניו, בעיקר על אבזור. היכן שגרסאות הדגל של מכוניות המיני ישימו דגש על כל האבזור שאתם מקבלים, בגרסאות הבסיס של מכוניות הסופר מיני הגישה היא הפוכה, ואתם בודקים על אילו פריטים אתם מוותרים. תגלו שביחס לגרסאות הבכירות של הסופר מיני, תיאלצו לוותר לא פעם על החישוקים הקלים, מערכת המולטימדיה, וגם על פנסי הלד, בקרת השיוט ולפעמים אפילו על זוג חלונות החשמל האחוריים.

סיאט איביזה

אבל כששמים את אלה מול אלה - את גרסאות הבסיס של הסופר מיני מול המיני הבכירות, מגלים שההבדלים הם לא כאלה משמעותיים ומסתכמים בלא הרבה פחות מאשר נגיעות קוסמטיות פה ושם.

אז למה לבחור דווקא בסופר מיני? ובכן, אם אתם הנסיעות שלכם לוקחות אתכם בתדירות גבוהה יחסית אל מחוץ לעיר או לסביבה הררית, הסופר מיני תתמודד עם זה טוב יותר. או לחלופין, אם אתם צריכים את האקסטרה מקום בתא הנוסעים (חלק ממכוניות המיני מגיעות עם ארבעה מושבים בלבד) או בתא המטען.

דאצ'יה סנדרו סטפוויי

>>>לסקירת הקטגוריה בהשוואת הרכבים של iCar לחצו כאן<<<



בדיוק באמצע:

האפשרויות בקטגוריה: ניסאן מיקרה, מיצובישי ספייס סטאר.

למעשה, במחירי ה-80 אלף, ניתן גם למצוא מכוניות שרוקדות על שתי החתונות. הייתה זו אחת בשם ניסאן מייקרה, שביום בהיר אחד הוצעה במבצע שחתך 20 אלף שקלים ממחיר המחירון הרשמי שלה והציע אותה באותם 80 אלף שקלים. (למעשה, גם כיום היא מוצעת פעמים רבות במחירי מבצע נמוכים ב-90,000 שקלים באופן משמעותי). מיצובישי ספייס סטאר הצטרפה אליה מספר שנים מאוחר יותר.

שתי המכוניות הללו מציעות תמהיל יחודי בשוק הרכב שלנו. שתיהן מציעות ממדים שנמצאים בדיוק בין שתי הקטגוריות ורשימת אבזור גבוהה יחסית, גם לחלק ממכוניות המיני המאובזרות. המחיר אותו משלמים פה הוא בתחום האיכות הכללית של הרכב. היות וגם הספייס סטאר וגם המייקרה הן מכוניות שמיועדות לשווקים מתפתחים, חלקי הפלסטיק שלהן לא איכותיים, בידוד הרעשים לא טוב, ונוחות הנסיעה בתנאים שאינם אספלט שבור ומצולק בתוך העיר לא מצטיינת.

ניסאן מייקרה

למה שווה לוותר על ה"איכות" ולבחור בספייס סטאר או במיקרה? בעיקר כי הן נותנות את הטוב (כמעט) מכל העולמות. שתיהן נוחות מאוד בתוך העיר, אפילו יותר מחלק ממכוניות המיני, הן מציעות רשימת אבזור ארוכה והן גדולות מספיק כדי להסיע מאחור שניים או אפילו שלושה ילדים קטנים.

אז האם השתיים האלה הן התשובה האולטימטיבית? אם אתם לא ממש מצליחים להחליט אם אתם צריכים את הגודל או רוצים את האבזור, ולא ממש אכפת לכם שהפלסטיקים לא ממש נעימים והמושבים לא אוחזים ומחבקים, יכול מאוד להיות שכן.

מכוניות ב-80 אלף שקל

>>>לסקירת הקטגוריה בהשוואת הרכבים של iCar לחצו כאן<<<



אבל האפשרויות לא נגמרות כאן. לאחרונה נחתה בישראל גם דאצ'יה לוגאן, שתתן לכם תמורת 80 אלף שקלים מכונית כמעט משפחתית במידותיה או בגרסת סטיישן תמורת קצת יותר. לחלופין, תמיד אפשר לפזול לכיוון הצעות היד השניה אפס ק"מ, שם - תמורת הוספת היד ברישיון הרכב - תוכלו לקנות מכוניות שהיו אמורות לעלות הרבה יותר, באותם 80 אלף שקלים.

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה