דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 החדשה בידינו

Getting your Trinity Audio player ready...

אורן דורי, קופנהאגן

בוקר טוב קופנהאגן. גן עדן בלונדיני שוקק חיים ותוסס כהייניקן. אוקיי, ככה לפחות דמיינתי את העיר מהמטוס. בפועל, נתגלתה הבירה הדנית כאפרורית הרבה יותר. היחסים שלי עם סיטרואן C4 החדשה, אשר לכבוד השקתה הבינלאומית הרחקנו עד סקנדינביה, עבדו בצורה הפוכה לגמרי.


סיטרואן C4 החדשה. עולה על קודמתה / צילומים: יצרן

הדור הראשון של סיטרואן C4, זה שהחליף את הקסארה באמצע העשור הקודם, הביא עמו משב רוח רענן במיוחד לקטגוריית משפחתיות-אמצע-הדרך. עיצוב אוונגארדי, תצוגות דיגיטליות מיוחדות, הגה בעל טבור קבוע ומבשם ריח מובנה היו רק חלק מהפיצ'רים הכל כך סיטרואניים של המכונית. ופתאום, ספטמבר 2010, וסיטרואן C4 החדשה נראית מתונה בהרבה מקודמתה. נאה, אבל מאופקת. מאובזרת, אבל בטכנולוגיות קונבנציונאליות בלבד. עושה רושם שאת השיק הצרפתי שמרו ביצרנית לסיטרואן DS4 וחששו לבזבז אותו על ה-?4 העממית.

כל זה נכון, עד שמתחילים לנסוע. סיטרואן C4 החדשה פשוט מכונית טובה משמעותית מזו המוחלפת. נוחה יותר, איכותית יותר, מהנה, בטוחה ואף חסכונית יותר.


תא הנוסעים איכותי, אך לא מרגש. ה-C4 כבר לא אוונגרדית, וזה דווקא לטובתה

סיטרואן C4 תוצע בעולם עם מגוון נרחב של 8 מנועים - חציים לוגמי בנזין וחציים גומעי דיזל. הרלוונטי ביותר לשוק הישראלי יהיה מנוע ה-1.6 בנזין המוכר על 120 סוסיו, שישודך לתיבה ידנית או לתיבת ה-AL4 האוטומטית הנושנה שעברה רענון נוסף ואף החליפה את שמה. כמו כן, תגיע ארצה מהדורה מוגדשת טורבו של אותו המנוע, המנפיקה 156 כוחות סוס. בעוד שאת ה-?4 ה"ליסינגית" נפגוש על כבישי הארץ רק באפריל 2011, בגרסת הדיזל של המכונית תוכלו להתקל כבר בפברואר. מדובר ביחידת כוח בנפח 1.6 ליטר המייצרת 150 כוחות סוס.


8 מנועים שונים, 3 תיבות הילוכים. מה מכל זה יגיע לישראל?

אחד השינויים העיקריים שנעשו ב-C4 החדשה הוא השתלת הגיר הרובוטי של סיטרואן C4 פיקאסו. לצערנו, ניתוח ההשתלה לא עבר בשלום. יתכן שבסיטרואן עוד יבצעו כוונונים נוספים, כך נאמר לי בחברה, אלא שכרגע הגיר הרובוטי מתפקד בצורה מעצבנת יותר בהרבה מאשר בפיקאסו המקבילה. את תיבה זו בחנו על ה-C4 בשילוב עם מנוע הבנזין המוגדש. אין ספק כי הגיר האוטומטי בעל שישת המהלכים של סיטרואן C5 היה מסוגל לעשות חסד רב עם המנוע.

על מהדורת הדיזל עלינו יום למחרת, בדרך חזרה משבדיה לדנמרק. המנוע מצוין, גמיש וחזק, ובעיקר משודך לתיבה ידנית נורמלית משושת הילוכים. אנחנו אהבנו, אך אין ספק כי חסרון של גיר אוטומטי אמיתי יפגע בסיכוייה של גרסת הסולר להצליח בישראל. נו, לפחות נהגי המוניות יהנו.

הכתבה המלאה תתפרסם במגזין רכב+ של עיתון "הארץ". הכותב היה אורח של חברת סיטרואן בשבדיה ובדנמרק.

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה