דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C3 החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...




סיטרואן ידועה כיצרנית של מכוניות מקוריות ויחודיות, אך גם החברה שהביאה לעולם את ה-2CV ואת ה-DS האגדיות נאלצת להתאים את עצמה למוסכמות של עולם הרכב. כזו היתה סיטרואן C3 [לחוות דעת על הרכב - סיטרואן C3] המקורית אשר הוצגה ב-2002 וחלקה את שלדתה עם פיג'ו 207 ואת רבים מרכיביה עם פיג'ו 206. מדובר היה במכונית שנרקחה כדי להתאים במדוייק לדרישות האירופאיות בקטגוריה: מרכב האצ'בק, היצע מנועי דיזל נרחב וממדים מתאימים.

למרות השגרתיות הזו - ואולי בזכותה - לא זכתה סיטרואן C3 הקודמת להצלחה רבה בשוק הישראלי, בשל מוניטין מפוקפק של המותג והיצע שילובי מנוע-בנזין-תיבה-אוטומטית לא מספק. האחות מבית, פיג'ו 206, זכתה להצלחה רבה יותר. בשוק היעד האירופאי, מנגד, זכתה הסופרמיני של סיטרואן לעדנה רבה. בשנת 2006 עברה ה-C3 מתיחת פנים כדי להשאירה תחרותית מול הדור החדש של המתחרות - ומול פיג'ו 207, המתחרה מבית - אך כעת חושפים בסיטרואן פרטים ראשוניים על הדור החדש לחלוטין של הרכב החדש.

סיטרואן C3 החדשה 2010

סיטרואן C3 החדשה. חרטום מעודכן ברוח קו העיצוב החדש / צילומים: יצרן

הדור החדש, שיגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת סוף 2009, זוכה למראה סיטרואני מודרני, ויורש מאחיותיו למותג - סיטרואן C4, למשל -  את הפנסים המשוכים לאחור, הסמל הבולט והמעוגל בחרטום ושכבה קדמית שחורה בצורה אופיינית. מי שעקב אחר חדשות הרכב לאחרונה יוכל להבחין גם בדימיון ניכר לסיטרואן DS3 - הפירוש של סיטרואן למיני קופר - שהוצגה מוקדם יותר השנה, וזאת משום ששתי המכוניות חולקות את אותה הפלטפרומה ומכלולי עיצוב רבים.

המראה החיצוני הזורם יותר הוא לא רק מקדם מכירות עיצובי, ומציג גם שימושיות: בסיטרואן מדברים על מקדם חיכוך של 30 Cd, מה שלטענתם של הצרפתים יגרור לצריכת דלק נמוכה יותר.

אחד הפרטים החיצוניים הבולטים ביותר בסיטרואן C3 החדשה הוא השמשה הקדמית הארוכה, המשוכה לאחור - בדומה לסיטרואן C4 פיקאסו - ולטענת סיטרואן שילובה עם קורות קדמיות דקות במיוחד, מציע שדה ראייה פנורמי יחד עם הגנה מיטבית מנזקי השמש. בחברה הצרפתית מכנים את השמשה "Zenith" ומבטיחים שהשימוש בה יתן תחושה מאווררת ומרווחת בתא הנוסעים.

מתחת למכסה המנוע, מתגאים בסיטרואן, שוכן קו מנועים חסכוני וירוק במיוחד שיכלול מנוע דיזל - HDi - בעל הספק של 90 כוח סוס ונתון פליטת פחמן דו חמצני של 99 גרם לקילומטר. בסיטרואן מציינים כי בשנת 2011 תצטרף להיצע מערכת עצור וסע משודרגת שתוריד את הפליטה ל-90 גרם לקילומטר, כמו גם מנועי בנזין בעלי שלושה צילינדרים ופליטת פחמן דו חמצני הנמוכה מ-100 גרם לקילומטר.

סיטרואן C3 החדשה 2010

סיטרואן C3 החדשה ותא הנוסעים. אוורירי, מרווח ובאיכות משופרת

תחת שיטת המיסוי הירוק החדשה הנהוגה בישראל, ספק אם למנועי הדיזל סיכוי כלשהו להצליח כאן בשל תג המחיר הגבוה שיוצמד להם תודות לסיווגם תחת קבוצת זיהום גבוהה יחסית. עם זאת, יבואן פיג'ו וסיטרואן לישראל, חברת לובינסקי, מתכוון להביא את סיטרואן C3 החדשה לארץ הקודש לקראת קיץ 2010. אצלנו תקבל המכונית מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המנפק 120 כ"ס, פרי הפיתוח המשותף לקונצרן פיג'ו-סיטרואן ולב.מ.וו.

בתא הנוסעים מצפה למבקר חוויה סיטרואנית. כבר סיפרנו לכם על השמשה הפנורמית, אך בתא הנוסעים יצפו לכם שלל גאדג'טים סיטרואניים, כולל מבשם האוויר המוכר מדגמים אחרים של היצרנית, חיבור USB לנגני מולטימדיה, תמיכה בבלוטות' ומערכת ניווט לווינית. תנוחת הנהיגה תהיה מוגבהת - על מנת להגדיל את שדה הראייה - ויוצעו מגוון תאי אחסון, כמקובל אצל היצרנית. למרות מימד האורך הקטן מהאחות פיג'ו 207 (3.94 מטרים) מבטיחים בסיטרואן ניצול מירבי של הנפח בתא הנוסעים. למקרה שתהיתם, נפח תא המטען יעמוד על 300 ליטרים ומימד הרוחב מתייצב במרכז הסגמנט, ועומד על 1.71 מטרים.


סיטרואן C3 החדשה מצויידת ב-6 כריות אוויר ובמערכת בקרת יציבות אופציונלית. היא זכתה לציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי של איגוד EuroNCAP. סיטרואן C3 החדשה תחשף לציבור בתערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב, ושיווקה באירופה צפוי להתחיל מיד לאחר מכן. לישראל, כאמור, היא תגיע בחודש יוני 2010. המחירים הצפויים - 104,990 ש"ח לגרסה הבסיסית, 5,000 ש"ח יותר עבור הגרסה המאובזרת.

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. C3 החדשה 
    רינה, 18-11-2009

    רציתי לקנות אבל בגלל הדיזל נרתעתי, וגם בגלל כל הזכוכית למעלה. זכוכיות עלי במקרה של תאונה יכול להיות מסוכן מאוד.

    סגור תגובה

  • 2. C3 החדשה 
    אלי, 03-09-2010

    קניתי ואני מרוצה מאוד !
    הרכב צורך 1 ליטר ל14 ק"מ בממוצע מחשב הדרך מדוייק מאוד רכב יפה ושקט נוחות שאין מתחרה לה בקבוצת הסופרמיני.
    תא המטען גדול יחסית . מע' שמע טובה מאוד.
    ממליץ בחום.

    סגור תגובה

  • 3. שאלה לאלי או כל מי שכבר קנה 
    מרטין, 17-09-2010

    באיזה צבע קנית את האוטו? האם הריפוד נעים? ראיתי את זה בשחור באולם התצוגה. האם קיבלתם עסקת טרייד אין? הם קצת מתחמקים.
    אשמח לתשובה- פה או במייל
    lovenest17@yahoo.com
    Martin תודה

    סגור תגובה

  • 4. נסיעת מבחן 
    נוח, 10-11-2010

    יש אפשרות לקחת את ה C3 לנסיעת מבחן על גבי הפייסבוק, ואולי גם לזכות בסופ"ש בלונדון!
    http://on.fb.me/bnFxGs

    סגור תגובה

  • 5. אוטו מפנק  
    regev195, 25-11-2010

    קבלתי את ה c3 ,בתאריך 21.11.10 החליפה רכב סוזוקי סוויפט מודל 2008 שהוא גם רכב מצוין !! אבל ה C 3 עולה על הסוזוקי בהנדסת האנוש זאת אומרת מושבים נהדרים גאג'טים שיש כאן ואין ברכב אחר נ וחות של נסיעה בקיצור חוויה נפלאה של נסיעה ונהיגה .
    הרכב עונה על הצרכים ומצדיק את המחיר

    סגור תגובה

  • 6. מכונית ברמה מפנקת במיוחד  
    אלירן, 11-01-2011

    הC3 מכונית נוחה יציבה על הכביש בעלת טכנולוגיה גבוה צריכת דלק נמוכה 1 -ל14 רכב מהיר זריז וצעיר אז מה שנותר להנות

    סגור תגובה

  • 7. C3 החדשה.  
    א.י, 05-02-2011

    יש לי את C3 כבר חודשיים . אנחנו 5 בוגרים הרכב נוח יחסית לסופר מיני שקט ויציב. מע הקרוז חוסכת לי דלק עם ממוצא של 7 ליטר ל100 ק"מ על כ..3000 ק"מ עד היום . בקיצור נהנה וממליץ.

    סגור תגובה

חזור למעלה