דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט איביזה קופרה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור החדש של האיביזה, האחות הלטינית של הפולו של פולקסווגן, הוצג מוקדם יותר השנה בתערוכת ג'נבה 2008. כעת, סיאט מציגים את הקופרה, הגרסה הספורטיבית והאהודה, ומאזנים את פליטת הפחמן הדו-חמצני עם גרסת EcoFlex ירוקה וחסכונית, עם מגוון שיפורים קטנים-אך-משפיעים.

איביזה קופרה החדשה

 סיאט איביזה קופרה בזווית אופיינית. צילום: יצרן

האיביזה קופרה החדשה ממשיכה את קו העיצוב של אחותה הצנועה יותר, שהוא אגרסיבי גם הוא. עם זאת, האיביזה קופרה מציעה עיצוב מוקצן יותר, עם חישוקים בגודל 17 אינץ', אגזוז מרכזי ונאה ומסיט אוויר תחתון. כמו כן, הגריל הקדמי זכה למראה קרבי יותר. הקופרה תשווק רק במרכב 3 דלתות התורם אף הוא למראה הספורטיבי.

כמובן שחוץ מעיצוב ספורטיבי האיביזה קופרה החדשה צריכה גם מכלולים ספורטיביים, וכאן סיאט לא מאכזבים. כחברה הנמצאת בשליטת קונצרן פולקסווגן, לסיאט יש גישה למגוון עצום של מנועים ותיבות הילוכים. היחידה שנבחרה להניע את הסופרמיני החמה היא לא אחרת מה-TSi המרשימה של פולקסווגן, בנפח 1.4 ליטרים ו-180 כוחות סוס מרשימים מאוד. על מנת להשיג נתון זה, מצוייד המנוע בטורבו (Turbocharger) ומגדש על (Supercharger), המאפשרים גדישה בטווח סל"ד רחב, ועם צריכת דלק מרשימה. המנוע משודך לתיבת DSG כפולת-מצמדים מהדור האחרון, עם 7 הילוכים. ביצועים אלה טובים יותר מהפולו GTI של פולקסווגן, שהאיביזה מבוססת עליה. לא נמסרו נתוני ביצועים, אך אלה לא צפויים לאכזב.

Seat Ibiza Cupra 2009

איביזה קופרה במבט מאיים. צילום: יצרן

לבד מהביצועים, מבטיחים סיאט גם בטיחות: האיביזה קופרה החדשה תצויד במערכות בטיחות סטנדרטיות, כמו ESP ו-ABS, כמו גם פנסי חזית עוקבי דרך. בתא הנוסעים, הנהג יזכה לדוושות אלומיניום ולמושבים ספורטיביים, וסביר להניח שגם לשלל מדבקות וסמלים שיזכירו לו באיזו מכונית הוא נוהג.

סיאט איביזה קופרה 2009

סיאט איביזה קופרה מאחור. צילום: יצרן

ומה עם האחות החסכונית? האיביזה EcoFlex החדשה היא חלק מהטרנד הכלל-אירופאי החדש, בו יצרניות שונות משווקות חלק מדגמיהם עם שיפורים שונים המקטינים את צריכת הדלק ואת פליטת גזי החממה. כדי להתחרות בפלח שוק זה, האיביזה EcoFlex תצוייד במנוע 1.4 דיזל TDi בעל 80 כוחות סוס, ובחירה בין תיבה ידנית לאוטומטית. רמת הפחמן הדו חמצני הנפלטת בכל קילומטר נמוכה במיוחד, ועומדת על 99 גרם. לבד מהמנוע החסכוני, האיביזה EcoFlex קיבלה שיפורים אירודינמיים (כנף אירודינמית מאחור וחסימת חלק מהגריל לכניסת אוויר), הקלה במשקל (החלפת הגלגל החילופי בערכת אל-תקר) ותוכנת ניהול מנוע חדשה.

שתי הגרסאות יוצגו בתערוכת פריז באוקטובר הקרוב, ולאחר מכן יתחיל השיווק באירופה. אלינו האיביזה אקופלקס לא צפויה להגיע (כמו מתחרותיה) עקב חוסר שוק לרכבי דיזל קטנים. עם זאת, האיביזה קופרה מהדור הקודם נמכרה אצלנו וזכתה למכירות נאות, ואין סיבה להניח שהיא לא תגיע לארץ בשלב כלשהו. נכון לעכשיו אין מידע לגבי תאריכים מדוייקים.

לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה