דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט איביזה המחודשת בישראל: מנוע 1,000 סמ"ק אוט' ב-83,900 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי שבשנה שעברה סיאט איביזה שברה את השוק עם גרסת ה-AM5 האוטומטית ב-80,000 שקל, והמלאי התחסל בתוך זמן קצר, חוזרת האיביזה לסיבוב נוסף לאחר שעברה מתיחת פנים קלה וזכתה למנועים חדשים. גולת הכותרת: מנוע 1,000 סמ"ק TSI, עם נתוני ביצועים וצריכת דלק עדיפים על המנוע הקודם, וגם אבזור משופר – תמורת 83,900 שקל בלבד.

שינויים מינוריים בעיצוב
מבחינה חיצונית השינויים קלים עד בלתי מורגשים: החזית התחדדה והפכה דומה יותר ללאון, והתבנית של הפנסים האחוריים קיבלה מרקם שונה. ההבדלים זניחים בכל קנה מידה, אבל כדי לצאת ידי חובת מתיחת הפנים בסיאט הוסיפו 5 חבילות צביעה שונות, שמשפיעות על צבע המרכב החיצוני וגם על מסגרת הגריל הקדמי, כיסויי המראות, החישוקים ופריטים שונים בתא הנוסעים: משענות הראש והיד, פתחי האוורור, חיפויי הדלתות ועוד.


סיאט איביזה המחודשת / צילומים: אסף בר-שי, ברצלונה

מנועים זעירים
מנוע ה-1,400 סמ"ק הותיק של הגרסה הידנית נגנז סוף סוף, וגם מנוע ה-1,200 סמ"ק טורבו הקודם נשלח אחר כבוד לארכיון. תקן יורו6 קידם את ההשקעה במנועים מתקדמים וחסכוניים יותר, והרי התוצאה:

הגרסה הידנית של סיאט איביזה מקבלת מנוע 1,200 סמ"ק טורבו, עם הספק של 90 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת בגרסה זו 10.7 שניות, וצריכת הדלק המשולבת היא 20.4 ק"מ לליטר.
המנוע החדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק, יוצע אף הוא בגרסה ידנית – אך המהדורה הנמכרת יותר תצויד בתיבת DSG אוטומטית. ההספק של המנוע הקטן עומד על 110 כ"ס, המומנט הוא 20.4 קג"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות קצרות וצריכת הדלק המשולבת היא 22.7 ק"מ לליטר.

התיבות הידניות של סיאט איביזה יהיו עם 6 הילוכים (לעומת 5 בעבר), ותיבת ה-DSG כפולת המצמדים היא עדיין עם 7 הילוכים. במנועי ה-1,000 סמ"ק תהיה גם מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה.



תוספות אבזור
הגרסה הידנית הבסיסית תשווק ברמת הגימור Reference, שכוללת באגף הבטיחות מערכות כמו נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ומערכת התראת עייפות, ובאגף הנוחות ישנם פריטים כדוגמת בקרת שיוט, מחשב דרך, מסך מולטימדיה עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' ועוד.

בגרסת ה-Style, שתהיה נפוצה יותר, ניתן למצוא בנוסף גם מסך מולטימדיה צבעוני, תאורת "ליווי הביתה", חיישני גשם ותאורה, שקע AUX ומראה פנימית נגד סנוור.

גרסת ה-FR, היקרה ביותר בהיצע, תצויד בכל אלו וגם בפנסי ערפל עוקבי פניה, בקרת אקלים, גג שמש פנוראמי, תאורת לד, חלונות מושחרים, חישוקים קלים ופריטי עיצוב נוספים.

המחירים:
סיאט איביזה 1.2 ידנית 5 דל' Reference תעלה 75,900 שקל
סיאט איביזה 1.0 ידנית 5 דל' Style תעלה 78,900 שקל
סיאט איביזה 1.0 אוט' 5 דל' Style תעלה 86,900 שקל (83,900 ב"מבצע השקה")
סיאט איביזה 1.0 ידנית 3 דל' FR תעלה 103,900 שקל
סיאט איביזה 1.0 אוט' 3 דל' FR תעלה 110,900 שקל
סיאט איביזה 1.0 ידנית 5 דל' FR תעלה 105,900 שקל
סיאט איביזה 1.0 אוט' 5 דל' FR תעלה 112,900 שקל
חבילת עיצוב תעלה את המחיר ב-7,000 שקל נוספים.



צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס: "כדי להמשיך את ביסוס סיאט בצמרת מותגי הרכב בישראל, היה ברור לנו כי נרצה לשמור על הצעת הערך שסיפקנו עם דגם האיביזה היוצאת. העובדה שב-5 השנים האחרונות המותג ממשיך ושובר שיאים בישראל, איפשרה לנו לקבל מהיצרן תמיכה, שבתוספת ציון ירוק משופר עזרו לנו לעמוד במשימה ולהציע מחיר השקה של 83,900 שקל. מלבד המחיר האטרקטיבי בסגמנט, סיאט איביזה החדשה מציעה עכשיו הרבה יותר: יותר כוח והספק, רמת אבזור גבוהה יותר המוצעת עתה כסטנדרט וכל זאת לצד חיסכון גדול יותר בצריכת הדלק. אנו מאמינים שהשילוב בין העיצוב הדינמי הצעיר בהתאמה אישית, מנועי טורבו בטכנולוגיית TSI וחווית הנהיגה לבין המחיר הסופר אטרקטיבי ימשיכו את הצלחת דגם האיביזה בישראל".



בחו"ל: עדכון גם לגרסת הקופרה
בתוך כך, הציגה סיאט העולמית גם את מתיחת הפנים לגרסה הספורטיבית – סיאט איביזה קופרה. גם במקרה הזה שינויי העיצוב קלים בלבד, וכצפוי – את מנוע ה-1.4 טורבו מחליף מנוע 1.8 טורבו, אותו אחד שקיים גם באחות פולקסווגן פולו GTI. בזכות הספק של 192 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, מאיצה האיביזה קופרה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות בלבד.

מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר ל-iCar כי סיאט איביזה קופרה המחודשת תנחת בישראל ברבעון הראשון של 2016.


לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה