דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו בתערוכת טוקיו: מתיחת פנים ל-XV, אימפרזה קונספט ועוד

Getting your Trinity Audio player ready...


תערוכת הרכב של טוקיו אמנם אינה זוכה לכמות הכותרות של מקבילותיה האירופאיות והצפון אמריקאיות, אך מדובר ללא ספק בתערוכה החשובה ביותר ליצרניות היפניות, שמציגות שנה אחר שנה את מרכולתן העתידית. השנה מככבת בתערוכה סובארו כשהיא מגיעה חמושה במתיחת פנים ל-XV וקונספטים שרומזים (אחד יותר ואחד פחות) על דגמי האימפרזה והפורסטר העתידיים.

סובארו XV
סובארו XV. מתיחת פנים לכבוד 2016 / צילום: סובארו
סובארו XV

סובארו XV מגיע כשהוא מוצג בחזות הסדרתית שלו, עם מתיחת פנים אשר שמה דגש על שיפור אבזור הבטיחות של הרכב וחוויית הנסיעה בו. הוא זוכה גם למספר שינויים עיצוביים, אך אלה עדינים יחסים וכוללים פגושים מעודכנים, פנסי לד לתאורת יום ופנסי לד אחוריים שמקבלים רקע כסוף (רק בגרס הההיברידית).

עיקר השינויים כאן נמצאים כאמור מתחת לפני השטח וכוללים שדרוג של בידוד הרעשים, חומרים איכותיים יותר וכיול מתלים חדש לטובת נוחות נסיעה גבוהה יותר ושיפור התנהגות הכביש. בנוסף מקבל ה-XV חישוקים בעיצוב חדש, חלון גג כאופציה וצבעי מרכב חדשים.

סובארו XV
סובארו XV. רק ההייבריד יקבל את פנסי הלד האחוריים

בצד הטכני מקבל סובארו XV את חבילת הבטיחות האקטיבית העכשווית של היצרנית. החבילה מתבססת על מערכת ה-Eye Sight של סובארו וכוללת עמעום אוטומטי של האורות הגבוהים, מראה מרכזית מתכהה חשמלית, ניטור השטחים המתים במראות הצד יחד עם התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור והתרעה על סטיה מנתיב.

בנוסף, מקבל ה-XV גם גרסה היברידית חדשה, העושה שימוש במנוע שני הליטרים הנוכחי של ה-XV ומשלבת אותו עם מנוע חשמלי שמפיקים יחדיו 160 כ"ס. לא ידוע אם גרסה זו תגיע ארצה, אך בכל מקרה ימשיך ה-XV להימכר עם מנועי ה-1.6 ו-2.0 ליטר הקיימים.

סובארו אימפרזה חמש דלתות (קונספט)

הקונספט שרומז על הדור הבא של סובארו אימפרזה אמנם הוצג רק בשני איורים שלא ניתן להסיק מהם יותר מדי, אך הרעיון ברור למדי ובמרכזו עומדת החזרת גרסת חמש דלתות של המשפחתית שלה, ככל הנראה כדי להשיג דריסת רגל טובה יותר באירופה חובבת ההאצ'בקים. בשלב זה היצרנית כאמור לא חושפת הרבה מידע על הקונספט, ומסתפקת בהבטחה שמדובר ברכב שיציע תמורה טובה יותר ממתחריו.

סובארו אימפרזה
סובארו אימפרזה החדשה. כרגע רק כאיורים

עיצובו של הקונספט, לפחות ממה שניתן לפענח מהאיור שנחשף, מראה שפת עיצוב ספורטיבית יותר עם חתימת אור שמזכירה מאוד את זו של ה-B4 והאאוטבק החדשות, עיטורי כרום בתחתית חלונות הצד וקו מותניים תפוח במיוחד עם בתי גלגלים גדולים שרומזים (ככל הנראה) ל-WRX STI הבאה. שאר העיצוב, ובעיקרו חישוקי הענק, ככל הנראה ישארו בממלכת האיורים ולא ימצאו את דרכם לדגם הסדרתי.

סובארו אימפרזה החדשה
סובארו אימפרזה החדשה. עיצוב כוחני והבטחה לתמורה הטובה ביותר

סובארו VIZIV קונספט

הדגם האחרון שתציג סובארו הוא אורח חדש-ישן, לפחות בכל הנוגע לשמו. זוהי הפעם השלישית שסובארו מציגה רכב קונספט העונה לשם VIZIV, בערך. בפעם הקודמת הוא כונה VIZIV-2, אבל אנחנו לא ניתן לזה לבלבל אותנו.

סובארו VIZIV קונספט
סובארו VIZIV קונספט. חדש-ישן

בשתי הפעמים הקודמות היה מדובר בקונספט לרכב דיזל-היברידי שרמז בסופו של דבר לאאוטבק הנוכחי. הפעם סובארו שומרת על גחלת הייבריד, אך הפעם היא עברה למנוע בנזין ונראה כי היא מכוונת לפורסטר החדש.

סובארו VIZIV קונספט
סובארו VIZIV קונספט. בפעם הקודמת זה היה קדימון לאאוטבק, הפעם לפורסטר

מערכת ההנעה ההיברידית ב-VIZIV קונספט משלבת בין מנוע טורבו בנזין הזרקה ישירה עם קשר מסויים למנוע שהוצג לאחרונה בסובארו לבורג - מין דגם האצ'בק-סטיישן, מעוצב וספורטיבי היושב בין הלגאסי (B4) לאימפרזה. בלבורג מדובר על מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין עם הספק מרבי של 170 כ"ס, כאן ככל הנראה יקטן הנפח וההספק וקשר היחידי שייוותר על כנו יהיה מערכת ההזרקה הישירה. על המנוע החשמלי סובארו איננה חושפת פרטים בשלב זה.

סובארו VIZIV קונספט
סובארו VIZIV קונספט. מנוע טורבו ומערכת היברידית

ה-VIZIV קונספט, כמו האימפרזה קונספט, מציג עיצוב מוחצן ושרירי כאשר גם כאן לב ליבו של העיצוב הוא הדור האחרון של פנסי "עין הנשר" האיקוניים של היצרנית. בשלב זה כמובן שקשה עדיין להעריך מה מהעיצוב (או ממערכת ההנעה ההיברידית המתוחכמת) יגיע לדגם הסדרתי אך אפשר להעריך כי לאור העיצוב המעט מוחצן מדי, כנראה שלא מדובר בהרבה.

לדגמי סובארו בישראל - סובארו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה