דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהגנו בקאמבק: לנצ'יה דלתא

Getting your Trinity Audio player ready...

קצת אחרי שהחזירה את אבארת' לישראל, ממשיכה סמל"ת, יבואנית קונצרן פיאט, להחיות בארץ שמות נשכחים מהעבר. מותג הפרימיום לנצ'יה, אשר שיווקו בישראל הופסק לפני כעשור, מתגלגל בשנית על אספלט הקודש. סנונית הקאמבק תהיה לנצ'יה דלתא המשפחתית - הפרשנות האיטלקית לאודי A3 - בעלת מנוע 1.8 מוגדש טורבו המפיק 200 כוחות סוס וגיר אוטומטי "אמיתי" בן שישה מהלכים. מחיר הרכב יחל ב-170 אלף שקל לגרסה הבסיסית ויטפס לכדי 195 אלף שקל עבור מהדורת ה"אלגנטה" המאובזרת. מדובר במחירי השקה שעשויים להתייקר בהמשך, כך סמל"ת. [לעמוד הדגם בקטלוג iCar - לנצ'יה דלתא]

"רציתי להחזיר את לנצ'יה מהרגע שהגעתי לסמל"ת", אומר מנכ"ל היבואנית אורי להב. "למרות שבעבר היו תקלות בלנצ'יה, רוב לקוחות העבר מודים שנקשרו למותג. הלוק של לנצ'יה דלתא החדשה שונה ומושך תשומת לב - יש מי שאוהב אותה ויש מי שלא, אבל אף אחד לא מתבלבל בינה לבין מאזדה או טויוטה. קהל היעד שלנו אינו ממודר לחלוטין אך כולל בעיקר גברים ונשים בגילאי 30+ ולקוחות עבר של המותג הזוכרים אותו לטובה. ננסה למצב את הרכב על גבול הפרימיום מלמטה, כמתחרה לאודי A3 או למכוניות גדולות אך עממיות יותר כמו הונדה אקורד. מובן לי שאין כאן ניצחון בטוח, אבל אנחנו מרגישים שסמל"ת ערוכה לשיווק לנצ'יה וחזקה יותר משהייתה בעבר".

מאז שפגשנו בה לאחרונה בשנת 2001, מצבה של לנצ'יה בעולם נפל למגמה שלילית. פיאט השקיעה במותג הפרימיום השני שלה - אלפא רומיאו - ולנצ'יה החלידה לאיטה על המדף. כשחושבים על זה, כיום לנצ'יה היא מותג יוקרה ללא אף מכונית יוקרתית בארסנל. היצע הדגמים הנוכחי כולל מיקרו-וואן (לנצ'יה מוסה), מיני (לנצ'יה אפסילון), משפחתית קטנה (לנצ'יה דלתא) ומיני-וואן גדול (לנצ'יה פדרה). אפילו לא מכונית מנהלים אחת לרפואה, שלא לדבר על מכונת נהיגה ספורטיבית לזכר ימי האינטגרלה העליזים.

כעת, כך מבשרים ביבואנית, עומדת להשתנות המגמה. בשנה הקרובה צפויה לנחות בישראל לנצ'יה אפסילון חדשה עם גיר רובוטי או אוטומטי, וכן דגם נוסף - ככל הנראה מיקרו-וואן עתידי.

בנהיגה ראשונית על הדלתא החדשה התרשמנו ממכונית איכותית, גם אם לא ברמה של הגרמניות המתחרות. יתרונה הגדול של הדלתא על יתר משפחתיות הפרימיום מתבטא בכך שהיא באמת מתאימה למשפחות. המכונית מרווחת להפליא במושב האחורי, בין היתר תודות לאפשרות הזזת הספסל לאורך המכונית וכן הטיית המשענת אחורה לטובת נמנומים בנסיעות ארוכות.

את מנוע ה-1.8 המוגדש על 200 סוסיו אנו מכירים כבר מאלפא רומיאו 159. בלנצ'יה דלתא מרגישה יחידת הכוח רגועה, שקטה ומתורבתת יותר, אך עדיין זריזה בהחלט. הנתונים על הדף מגבים את תחשות הנמרצות - 7.4 שניות מאפס למאה ומהירות סופית של 230 קמ"ש.

בקרוב נערוך מבחן מלא ללנצ'יה דלתא החדשה, בו נעמת אותה מול שכנותיה החדשות לשוק הפרימיום הישראלי.


לדגמי לנצ'יה בישראל - לנצ'יה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה