דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס E קלאס החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...

לחוות דעת מקצועית על מרצדס E קלאס - מרצדס E קלאס

מרצדס E קלאס היא המכונית הכי פחות נגנבת בארצות הברית בשנת 2008. אפשר ליחס זאת למערכת אזעקה איכותית, או לעובדה שמרצדס E קלאס היתה פשוט מכונית אפורה. מכונית הסלון של החברה משטוטגרט הציגה מתכון שמרני: עיצוב אלגנטי (ויש שיאמרו משעמם), תא נוסעים איכותי (ועל כך אין מחלוקת) והיצע מנועים רחב לכל טעם. זאת בעוד שהמתחרות מגרמניה ואפילו צרפת ויפן מציעות מכוניות מלהיבות ונחשקות.

הדור החדש של מרצדס E קלאס, שהוצג בתערוכת דטרויט 2009, מנסה לשנות את התדמית האפרורית שדבקה במכונית, באמצעות תהליך שדרוג עיצובי, בדומה לזה שנעשה עם מרצדס C קלאס. החידוש הבולט ביותר הוא בשינוי יחידות התאורה הקדמיות: במקום רביעיית פנסים עגולים המאפיינים את מספר הדורות האחרונים של המכונית, קבועים כעת בחרטום ארבעה פנסים רבועים, ויחד עם גריל גדול יותר ובולט כלפי חוץ, מעניקים למכונית חזות אגרסיבית – לפחות יותר מהדור היוצא. גם מאחור עברה מרצדס E קלאס שדרוג עיצובי שמתבטא ביחידות תאורה אופקיות חדשות. במרצדס מספרים כי ניסו לשמור על צללית אופיינית לדגמי היצרן. התוצאה הסופית, בכל מקרה, שנויה במחלוקת, ואף משאילה מספר אלמנטים עיצוביים מלקסוס.

מתחת למכסה המנוע השינויים הרבה פחות מהפכניים. רוב היצע המנועים הנרחב ימשיך מהדור הקודם של המכונית, רובם עם שדרוגים קלים הכוללים צירוף של מערכת הזרקת דלק ישירה לטובת חסכון בדלק ושיפור בביצועים. מנוע הבנזין הבסיסי בנפח 1.8 ליטר עם מגדש טורבו, ישמש בגרסאות ה-E200 וה-E250, בהספקים של 184 ו-204 כוחות סוס בהתאמה. גרסת הביניים, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים – ומכונה שלא במפתיע E350 – תציע 292 כוחות סוס, בעוד שהגרסה הבכירה – E500 – תציע מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר ו-388 כוחות סוס. ומה עם גרסת ה-E63 האימתנית אותה פיתחה סדנת השיפורים הביתית AMG? זאת תפיק 525 כוחות סוס. פרטים נוספים לא ידועים לגביה בשלב זה.

האירופאים חובבי הדיזל ישמחו בוודאי לגלות שהיצע הדיזל הרחב נותר ללא שינוי: בבסיס ההיצע יעמוד מנוע ארבעה צילנדרים חדש שישמש את גרסאות ה-E200, E220 ו-E250 – כולן בצירוף הכינוי CDI המעיד על סוג הדלק החביב על המנוע – עם הספקים של 136, 170 ו-204 כוחות סוס בהתאמה. חובבי הביצועים יוכלו לבחור ביחידת ה-V6 הדיזלית, עם נפח של 3.0 ליטרים והספק של 231 כוחות סוס. הירוקים יוכלו לבחור בגרסה ירוקה למנוע זה, המכונה דווקא BlueTEC, ותציע הספק מוחלש של 211 כוחות סוס, אך חסכון טוב יותר וזיהום מופחת – עד כדי כך שמתאימה לתקן יורו 6 העתידי, שיכנס לתוקפו בשנת 2014. גם את הגרסאות האחרות ניתן יהיה להזמין עם חבילת BlueEfficiency המגבירה את האירודינמיות של המרכב, ותעזר במערכת עצור וסע המכבה את המנוע בעצירות על מנת לחסוך בדלק יקר כמו גם בצמיגים מיוחדים עם מקדם חיכוך נמוך.

וכיצד תעביר מרצדס E קלאס את הכוח לכביש? באמצעות הנעה אחורית סטנדרטית, או מערכת הנעה כפולה (4motion) משודרגת. תיבת ההילוכים במנועי הבנזין היא מהדור החדש של תיבות ההילוכים האוטומטיות, ומונה 7 יחסי העברה – אך בגרסאות הבסיסיות יוצעו תיבות שונות: גרסת E200 הבסיסית תציע תיבת הילוכים ידנית בלבד, וגרסת ה-E250 תציע באופן תמוה תיבת הילוכים אוטומטית עם 5 יחסי העברה בלבד. לגבי תיבות ההילוכים בגרסאות הדיזל – מרצדס לא מפרטים, אך סביר להניח שבגרסאות הבסיסיות תוצע תיבת הילוכים ידנית בלבד.

כמו כן מספרים במרצדס על שדרוג משמעותי למערכת המתלים, שתנתח את תוואי השטח ותתאים את מצב המתלים – האדפטיביים – אליהם. גרסאות יקרות יותר יוצעו כאופציה עם מערכת מתלי אוויר, שתעזר במערך חיישנים כדי לשלוט על המתלים בכל גלגל בנפרד. ואם אתם רוצים קצת ביצועים מהמרצדס שלכם, החברה הגרמנית תציע גם חבילת כיול ספורטיבית למתלים.

במרצדס בילו, כרגיל, פרק זמן ממושך בתכנון תא הנוסעים של המכונית. למעשה תוצע מרצדס E קלאס בשני סגנונות עיצוביים שונים. הראשון הוא Elegance, המציע אופי שמרני עם כל מה שציפיתם ממרצדס – עור בהיר ושפע של עץ, בעוד שהגרסה השנייה, Avantgarde, תציע אופי ספורטיבי יותר, המתבטא בדיפונים כהים וגלגל הגה קטום. גם מבחוץ רמות הגימור שונות זו מזו, עם שינויים עיצוביים מינוריים – כמו למשל צורת החישוק. לבד מזאת, תוצע מרצדס E קלאס החדשה, כמיטב המסורת, במספר ניכר של רמות גימור, ורשימת האופציות צפויה להיות בלתי נגמרת.

אם תהיו נדיבים בבחירת האופציות, תשמח מרצדס E קלאס החדשה לעסות את גופכם באמצעות מערכת מתוחכמת של מפוחי אוויר (המגיעה הישר ממרצדס S קלאס), או תגן עליכם באמצעות שימוש במערכות בטיחות מגוונות. במרצדס מספרים על מערכת תאורה שתתאים את אלומות האור על מנת למנוע סנוור נהגים בכביש, מערכת לאיתור מכוניות בשטחים מתים, מערכת למניעת סטייה מהנתיב (המוכרת אף היא מה-S קלאס) ואפילו מערכת הקוראת שלטי מהירות ומגבילה את מהירות המכונית בהתאם.


אבל זה לא נגמר כאן, ומרצדס E קלאס החדשה תציע גם מערכת המזהה נמנום של הנהג באמצעות 70 פרמטרים שונים, ותעיר אותו במופע אורקולי. כמו כן תוצע מערכת ראיית לילה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מכסה מנוע מתרומם אשר מגן על הולכי רגל ומערכת Pre-Safe של החברה המזהה מצב של תאונה ומתאימה את המכונית אליו, ו-7 כריות אוויר.

מתי? הציבור האירופאי יזכה לפגוש את מרצדס E קלאס החדשה באולמות התצוגה כבר במרץ הקרוב, אז גם יחשפו פרטים נוספים לגבי מידות המכונית וצריכת הדלק שלה. לישראל תגיע לקראת אמצע השנה, ונכון לעכשיו אין פרטים נוספים לגבי שיווקה של מכונית הסלון בארץ הקודש. המתחרות הישירות: אודי A6 (שעברה מתיחת פנים מקיפה לאחרונה), וב.מ.וו סדרה 5 שצפויה לקבל יורשת בדמות דור חדש לגמרי לקראת סוף השנה. האם היא תצליח לשפר את נתוני המכירות? נשאר לחכות ולראות.

לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס - בנץ

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מסתפק ב-E280 שלי. 
    מאיר כהן, 05-05-2009

    זה לא ייגמר לעולם.בשנת 2000 רכשתי מרצדס E270CDI רכב מצויין לכל הדיעות,השבוע הזמנתי E280 חדשה עם מנוע של 3000 סמ"ק המפיק 190 כוחות סוס.הדגמים החדשים של ה-E הינם עוד דור של דגמי E לא משום שהדגם הנוכחי אינו מוצלח או חלילה אינו נמכר היטב.הסיבה היא מלחמת הקיום והרצון להיות הכי טובים בתוך שוק פרוע ומגוון של דגמי רכב שונים,אילוצי ההתחדשות המתמדת מאלצת את יצרני הרכב ובכלל זה גם את מרצדס להציג דגמים חדשים ואין זה אומר חלילה כי הדגם היוצא אינו מוצלח חלילה,לפעמים זה אפילו ההיפך,לפעמים היצרן מפסיק לייצר דגם מוצלח ועובר לייצר דגם חדש שלא מלהיב את הרוכשים הפוטנציליים,מה שבטוח זה שהדגמים החדשים יהיו יותר יקרים,לדעתי הם לא יותר יפים או אטרקטיביים.דגם חדש יוצר אפקט פסיכולוגי של "וואוו" רק משום שזה דגם חדש,לפעמים לאחר ה"וואוו" הגדול באה נפילה.

    סגור תגובה

  • 2. E קלאס החדשה 
    אליעזר תל-אביב, 09-05-2009

    מכונית אדירה בעיני. ב.מ.וו בלחץ.

    סגור תגובה

  • 3. אין סוף 
    רוני, 07-07-2009

    אין סוף אין סוף לכסף שאנחנו שופכים על מרצדס חדשה ועוד חדשה אחרת .רצוי שניסתפק כמה שנים מהדגם האחרון שקנינו . כי פשוט לחדשה אין סוף.

    סגור תגובה

חזור למעלה