דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסכמים שנה: עליה בהרוגים בתאונות דרכים

Getting your Trinity Audio player ready...


בשנת 2012 נרשמה ירידה של כ-25% במספר ההרוגים בדרכים, ואילו שנת 2013 מסתמנת כשנה שבה מגמת הירידה במספר ההרוגים מתאונות דרכים נעצרה. מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עולה כי השנה נהרגו 13 בני אדם (5%) יותר מאשר בשנת 2012. מתחילת שנת 2013 נהרגו 296 בני אדם בתאונות דרכים, אל מול 283 הרוגים, בתאריך המקביל בשנה הקודמת (הנתונים נכונים ל-25.12.2013).


תאונת המשאית והאוטובוס בכביש 6, אוגוסט 2013 / צילום: אדר יהלום ואמנון זיו, אתר משטרת ישראל

בנוסף לעליה הכללית במספרי ההרוגים, נרשמה גם עליה בשיעורם של הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בהשוואה לשנה שעברה. בעוד בשנת 2012 נהרגו בתאונות 18 נהגים מתחת לגיל 24, השנה נהרגו 38 נהגים צעירים, עליה של כמעט 100%.

גם רוכבי הדו-גלגלי נמצאו השנה בקבוצת סיכון גבוהה. בשנת 2012 נהרגו 36 רוכבים בתאונות דרכים ואילו בשנת 2013 נהרגו 44 רוכבים בתאונות דרכים, עליה של למעלה מ- 20%. מתוך 44 ההרוגים, 41% היו נהגים צעירים מתחת לגיל 24.


עליה בבטיחות הרכבים לא הורידה את מספר ההרוגים / צילום: EuroNCAP. בכותרת: cc-jenineabarbanel

מהנתונים שנאספו עד סוף חודש אוקטובר, עולה כי תל אביב היא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים. במהלך עשרת החודשים הראשונים של 2013 נפגעו בתל אביב 1,583 בני אדם, שמונה נהרגו ו-139 נפצעו באורח קשה. אחרי תל אביב מופיעות ברשימה, בסדר הבא, ירושלים, חיפה, באר שבע, פתח תקוה, אשדוד וראשון לציון.

במגזר הערבי נרשמה השנה עליה של כ- 10% במספר ההרוגים מתאונות דרכים ביחס לשנה הקודמת. בשנת 2012 נרשמו 96 הרוגים מתאונות דרכים במגזר הערבי ואילו בשנת 2013 נרשמו 106 הרוגים מתאונות דרכים במגזר הערבי. החברה הלא יהודית מהווה כ-20% מסך תושבי מדינת ישראל אך נפגעת בשיעור של 33%.

סיכום שנת 2013 (הנתונים נכונים ל-25.12.2013):
  • נהגים - בשנת 2013 נהרגו 77 נהגים בתאונות דרכים.
  • נוסעים - בשנת 2013 נהרגו 62 נוסעים בתאונות דרכים.
  • הולכי רגל - בשנת 2013 נהרגו 90 הולכי רגל בתאונות דרכים.
  • רוכבי אופניים - בשנת 2013 נהרגו 14 רוכבי אופניים בתאונות דרכים.
  • ילדים - בשנת 2013 נהרגו 21 ילדים (0-14) בתאונות דרכים.
  • קשישים - בשנת 2013 נהרגו 52 קשישים (65+) בתאונות דרכים.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מענין לראות את התפלגות הסיבות לתאונות עם הרוגים 
    יולש, 31-12-2013

    רק את הסיבה הראשית לתאונה ולא גורם מסייע נוסף.

    סגור תגובה

  • 2. הקטל בדרכים 
    אלי, 31-12-2013

    הקטל בדרכים הינו תוצאה ישירה של זלזול בחוקי התנועה היסודיים ובעליה רציפה של עבירות תנועה החמורות.הדרך היחידה לצמצום הקטל ברכים ובכלל זה ,הרוגים,פצועים,ותאונות של כאילו נזק בלבד הוא טיפול שורש הכולל:חינוך מן הגיל הרך,אכיפה קפדנית ללא ויתורים למן העבירות "הקלות ביותר",ביטול דוחות אזהרה ,ענישה מוגברת,ביטול עסקאות הטיעון המחפירות,ושינוי הוראות הביטוח המטופשות.אשר להוראות הביטוח,כל תאונת נזק תטופל ע"י המשטרה ולא ע"י חברות הביטוח,כל מי האשם בכל תאונה שהיא ,מעבר לענישה ,פסילה וכיו"ב יאלץ לשלם במשך חמש עד 10 שנים ביטוח חובה מקסימלי מוכפל פי חמש,וחברות הביטוח תחויבנה לדווח למשרד התחבורה ולמשטרה באמצעות מערכת המחשוב המרכזית על תשלומי ביטוח חובה ועבירות העדר ביטוח חובה יחזרו להיות עבירות מרכזיות לאכיפה.לדעתי מספר ההרוגים הינו רק אינדיקציה אחת והפופוליסטית שבהן מתוך כלל האינדיקציות שישנן לחוסר הנעימות לנוע בכבישי ארצנו והפחות חשובה,עד כמה שזה נשמע לא נעים לאוזן,המוטו צריך להיות "לאפשר לכל עובר דרך באשר הוא להשתמש בדרך בבטחה " וממנו יש לגזור את כל הטיפול בנושא.מה התירוץ החדש שלא לנקוט בדרך זו?

    סגור תגובה

חזור למעלה