דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסירות רכב חדש: היפנים בצניחה, האירופאיים חוגגים

Getting your Trinity Audio player ready...


בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2016 נמכרו בישראל מעל 113,000 מכוניות חדשות, נתון המהווה עליה של 16.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. אם ימשך קצב המכירות הנוכחי, 2016 עשויה להסתיים עם למעלה מ-300,000 מסירות - אלא שבדרך כלל החודשים הראשונים של השנה חזקים יותר, כך שלא בטוח שמדובר ביעד ריאלי.


מכוניות חדשות בנמל אילת. האם השיא ישבר שוב? / צילום: פבל צ'רניצקי. בכותרת: אסף בר-שי

דוחו"ת המסירות נראים כמעט בכל חודש אותו הדבר: יונדאי וקיה מובילות את השוק, ואחריהן טויוטה, סקודה, מאזדה ומיצובישי. אלא שעיון מעמיק בנתונים מגלה תמונת מצב מרתקת: נתח השוק של מותגים אירופאיים בולטים עלה בצורה דרמטית, בעוד מותגים יפניים מתחרים איבדו מכוחם.

אז בדקנו ומצאנו את המותגים בעלי השינוי הבולט ביותר בנתח השוק. על מנת לנטרל נתונים גבוהים של מותגים שנמכרו במספרים קטנים, החלטנו להתייחס רק למותגים שמסרו מעל 500 מכוניות בשנה הנוכחית.

10 המותגים הצומחים

אירופה שולטת. אחרי שנתיים קשות, פורד החלה להתאושש עם ההשקה של הפוקוס המחודשת וחזרה של דגמי האדג' והאקספלורר. פיג'ו-סיטרואן, שהחלו בהוזלת מחירים משמעותית לצד רענון של היצע הדגמים בקיץ האחרון, מתחילות לקצור את פירות ההשקעה. לצידן בולטת סקודה, שרושמת הצלחה נאה עם הסופרב החדשה, דאצ'יה שהרחיבה את היצע הדגמים ופולקסווגן עם הוזלת מחירים נוספת בחודשים האחרונים. המותג היפני היחיד ברשימה הוא איסוזו, עם הטנדר די-מקס, ואילו יונדאי - מובילת השוק - סוגרת את טבלת הצומחות בזכות ההצלחה של הטוסון.




10 המותגים הצונחים
6 מתוך 10 המותגים ברשימת הירידות הבולטות הם מותגים יפניים. סוזוקי סבלה מעיכוב באספקות של הויטרה, מהמתנה ממושכת למחליפת האלטו ומעצירת מסירות של הקרוסאובר בשל ריקול לכריות האוויר - ובהמשך השנה כנראה שתהיה התאוששות. מאזדה ומיצובישי ירדו אף הן, האחרונה בין היתר בשל עיכוב באספקות של האאוטלנדר. מעניין לראות שברשימה הזו שיעורי השינוי בנתח השוק נמוכים יותר מאשר בקרב המותגים הצומחים.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה