דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסירות 2015: קיה וסובארו בצמיחה, פורד ושברולט בנסיגה

Getting your Trinity Audio player ready...


אם חשבנו ש-2014 היתה שנת שיא במכירות מכוניות חדשות, מסתמן ש-2015 צפויה לעלות עליה. ב-5 החודשים הראשונים של השנה נמסרו בישראל 118,437, עליה של כ-5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2014.

במקום הראשון בטבלת המכירות ניצבת יונדאי, ואחריה לפי הסדר: קיה, טויוטה, מאזדה, סקודה ומיצובישי. אבל נתוני המכירות היבשים לא מספרים את כל הסיפור. ערכנו בדיקה בנתונים, ומצאנו את היבואנים שגדלו השנה על חשבון המתחרים - כלומר, הגדילו נתח שוק - ולעומתם את אלו שאיבדו נתח שוק, ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2014.

10 המותגים הצומחים

במותגים הצומחים של השנה מככבות החברות שהשיקו דגמים מוזלים, חד וחלק. בחודשים הראשונים של 2015 קיה עושה חיל עם הספורטאז' 1.6, סיאט איביזה AM5 נמכרת בכמויות גדולות, וסובארו - שהשיקה באמצע השנה שעברה את ה-XV עם מנוע 1.6 - נהנית מצמיחה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז לא נמכר דגם זה. דאצ'יה לא היתה איתנו בשנה שעברה, אך הדגמים הזולים שלה הצליחו לתפוס נתח שוק משמעותי בתוך זמן קצר.

עוד ברשימה - מיצובישי, שהוזילה את הלאנסר ספורטבק; סקודה, שהוזילה את היטי; אופל, שהוזילה את האדם והמוקה; ומותגי היוקרה, שנהנו השנה מצמיחה משמעותית.


10 המותגים הצונחים



שימו לב לנתון המעניין: כל המותגים ברשימה השלילית לא הציגו חידוש מעניין בשנה האחרונה. פורד סיימה את שיווקם של מספר דגמים חשובים, ומחכה לדגמים חדשים של פוקוס, מונדיאו ואחרים; הונדה מצפה לג'אז החדשה ול-HRV, סוזוקי איבדה את היתרון היחסי של הקרוסאובר לאחר הוזלת הספורטז', ויונדאי אמנם השיקה את ה-i20 החדשה - אך במחירים גבוהים לעומת המתחרות החדשות שהושקו בקטגוריית הסופר מיני השנה.

לקראת סוף התקופה הנבחנת הוזילה פולקסווגן את המחירים, ומעניין לראות אם התמחור המחודש יבלום את הנסיגה בנתח השוק.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה