דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנכ"ל אלדן: "עליית שווי השימוש ממונפת תקשורתית, האבק ישקע"

Getting your Trinity Audio player ready...

אין ספק: העלאת שווי השימוש לכלי רכב צמודים החל מהתאריך היפה של ה-1/1/11 מפרנסת היטב את כותרות עיתונות הרכב בחודשים האחרונים. ובצדק, שכן הרגולציות החדשות ישפיעו ישירות על כיס רבים מקוראי העיתונים – בעלי גטסים, אקסנטים וקורולות למיניהם מהעבודה. יחד עם זאת, נשאלת השאלה, עד כמה סוגיה זו מעסיקה את העומדים בראש חברות הליסינג וציי הרכב? האם העניין תופס חלק ניכר מסדר יומם?

 

שי דהן, מנכ"ל אלדן / צילום: רונן טופלברג

-         דובר על האפשרות שאלדן תייבא לישראל את דגמי "טאטא" ההודית. כיצד הם ימוצבו מול המכוניות הסיניות?

"באופן כללי, המיתוג של טאטא בעולם הוא טוב יותר משל כלי הרכב הסיניים. כשהמכוניות יגיעו לישראל אנשים ינהגו בהן ויתרשמו בעצמם. אני סבור שהמהפכה הבאה בעולם הרכב היא מהכיוון של הודו וסין. בדרך כלל המהפכות מגיעות מהכיוון ההוא, כפי שקרה עם יפן ולאחר מכן עם קוריאה. כיום השוק הסיני מבוזר מאוד. סביר להניח שיתרחשו בו מיזוגים בינן לבין עצמן של היצרניות המקומיות הרבות וכן בינן לבין קונצרנים עולמיים. כשזה יקרה, איכויות המוצרים ישתפרו. בהערכה גסה, אני משער שטאטא תקבל תקינה אירופית בשנת 2012 ואז יתכן ייבוא שלה לישראל. ההודים קרובים יותר מאשר הסינים לסגירת הפערים הנדרשת. כרגע, הסינים מנצלים את מרבית כושר הייצור שלהם לשיווק פנימי בתוך גבולות סין, מה שגורם להם להשקיע קצת פחות מטאטא בהתאמת כלי הרכב לעולם המערבי".

-          האם הפלישה מהמזרח תהיה חיובית עבור הצרכן הישראלי?

 

"היא תהיה חיובית מבחינת מחירים".

-          נכון לעכשיו, הרכב הסיני היחידי שמשווק בישראל (סאיק-MG550 המיובא ע"י לובינסקי ונמכר במחיר של 145 אלף שקל) עולה כמו קיה מג'נטיס הקוריאנית.

נכון, אך הסאיק מגיעה עם אבזור עשיר יותר. בכל אופן, יתכן שהציפייה הרווחת למחירים נמוכים מהמכוניות הסיניות הייתה מוגזמת.


הכתבה פורסמה לראשונה במגזין רכב+ של עיתון 'הארץ' בעריכת iCar, המופץ בכ-80,000 עותקים לקוראי העיתון.

תמונת כותרת: טאטא נאנו בגרסתה האירופית / צילום: יצרן

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה