דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנוע השנה 2015: ב.מ.וו מדיחה את פורד מהתואר

Getting your Trinity Audio player ready...


מאז שנת 1999, מדרגים עיתונאי רכב מרחבי העולם את המנועים של יצרניות הרכב השונות בתחרות "מנוע השנה". במרוצת השנים זכו בתחרות מנועים מכל הסוגים והגדלים, החל ממנועים חסכוניים של מכוניות קטנות ועד למנועים אימתניים של מכוניות ספורט. התחרות מחולקת לשני חלקים עיקריים: בחלק האחד מדורגים המנועים לפי קטגוריות של נפח, ובחלק השני נדרשים העיתונאים לבחור את "מנוע השנה" מתוך כל המנועים הקיימים. בנוסף קיימות קטגוריות של "המנוע הירוק", "מנוע הביצועים" ו"המנוע החדש של השנה".

להלן תוצאות התחרות לשנת 2015:

מנוע השנה 2015
1.5 ליטר היברידי מתוצרת ב.מ.וו. מדובר במנוע מתקדם במיוחד, שמשרת את מכונית הספורט האקזוטית ב.מ.וו i8. המנוע, בעל 3 צילינדרים בלבד, מחוזק בצמד מגדשי טורבו וגם במנוע חשמלי עם מצברים נטענים. ההספק הוא 362 כ"ס - נתון דמיוני ביחס לנפח - וצריכת הדלק תלויה במצב הטעינה, אבל מדובר ברכב חסכוני במיוחד בכל מקרה.

דגמים: ב.מ.וו i8
מקום שני: 1,000 סמ"ק אקובוסט, פורד.
מקום שלישי והלאה: 1.2 ליטר טורבו, פיג'ו-סיטרואן; 4.5 ליטר, פרארי; 2.0 ליטר טורבו, מרצדס AMG; מנוע חשמלי, טסלה; 3.0 ליטר טווין טורבו, ב.מ.וו M; 3.8 ליטר V8 טווין-טורבו, מקלארן; 2.5 ליטר 5 צילינדרים, אודי.


יחידת ההנעה של ב.מ.וו i8 / צילום: ב.מ.וו
עד 1,000 סמ"ק
1,000 סמ"ק אקובוסט מתוצרת פורד. מדובר במנוע בעל 3 צילינדרים בהספקים של 100-125 כ"ס, שבאירופה משרת מגוון רחב של דגמים. כמו שכתבנו עליו בשנה שעברה - לישראל המנוע הזה עדיין לא הגיע, אך ייתכן בהחלט שנראה אותו כאן בעתיד הקרוב. בשלוש השנים הקודמות זכה המנוע ברציפות בתואר "מנוע השנה".

דגמים: פורד פיאסטה, פוקוס, מונדיאו, קונקט ועוד.
מקום שני: 1.0 טורבו, ג'נרל מוטורס (אופל אדם, קורסה).
מקום שלישי והלאה: 650 סמ"ק, ב.מ.וו (i3); 1,000 סמ"ק טורבו, פולקסווגן (אודי A1, סיאט איביזה); 875 סמ"ק, פיאט (500, אלפא מיטו); 900 סמ"ק, רנו-ניסאן (קליאו, קפצ'ור, דאצ'יה סנדרו, סמארט).


פורד פוקוס המחודשת. תגיע לישראל עם מנוע 1,000? / צילום: פורד

1,000 - 1,400 סמ"ק
1.2 ליטר טורבו, פיג'ו-סיטרואן. מדובר במנוע חדש יחסית, עם 3 צילינדרים, המשרת מגוון דגמים רחב של הקונצרן. אצלנו הוא נמכר כרגע בפיג'ו 308 וסיטרואן C4 עם הספקים של 130 כ"ס, ויש לו גם גרסה עם 110 כ"ס ואפילו גרסה אטמוספרית עם 82 כ"ס. המנוע הזה מספק מומנט גבוה בסל"ד נמוך, ופועל באופן נמרץ למדי.

דגמים: פיג'ו 208, 2008, 308, סיטרואן C3, C3 פיקאסו, C4, קקטוס.
מקום שני: 1.4 ליטר טורבו פולקסווגן (CC, טיגואן, סיאט איביזה קופרה, סיאט אלהמברה).
מקום שלישי והלאה: 1.4 ליטר היברידי, פולקסווגן (גולף GTE, אודי A3 e-Tron); 1.4 ליטר טורבו, פולקסווגן (פולו, גולף, פאסאט, סיאט לאון, סקודה אוקטביה, סופרב ועוד); 1.2 ליטר טורבו, פולקסווגן (מרבית הדגמים).


פיג'ו 308 / צילום: מת'יו דויל

1,400 - 1,800 סמ"ק + המנוע החדש של השנה
מנוע השנה, ה-1.5 ליטר ההיברידי של ב.מ.וו i8, זוכה כמובן גם בקטגוריה הזו. עכשיו רק נותר לדעת מתי ואם בכלל נזכה לראות אותו במכוניות קצת יותר שגרתיות.

דגמים: ב.מ.וו i8
מקום שני: 1.8 ליטר טורבו, אודי (A1, A3, A4 ועוד).
מקום שלישי והלאה: 1.6 ליטר טורבו, ב.מ.וו / פיג'ו-סיטרואן (מיני קופר, פיג'ו 208 GTI, פיג'ו 3008, 508, סיטרואן C4 פיקאסו ועוד); 1.5 ליטר טורבו, ב.מ.וו (סדרה 1, מיני); 1.5 ליטר טורבו, פורד (מונדיאו, פוקוס, קוגה); 1.75 ליטר, אלפא רומיאו 4C.


ב.מ.וו i8. אף פעם לא נמאס לראות אותה / צילום: ב.מ.וו

1,800 - 2,000 סמ"ק
2.0 ליטר טורבו, מרצדס AMG - בדיוק כמו בשנה שעברה, אז גם זכה המנוע הזה בתואר "המנוע החדש של השנה". מדובר במנוע שמשרת את גרסאות ה-45AMG של מרצדס A לדגמיה השונים. עם הספק מרשים של 360 כוחות סוס, מדובר באחד המנועים החזקים בקבוצה.

דגמים: מרצדס A45, מרצדס CLA A45, מרצדס GLA A45 (כולן AMG).
מקום שני: אודי, 2.0 ליטר טורבו (S1, TT, S3, פולקסווגן גולף GTI, סקודה אוקטביה RS ועוד).
מקום שלישי והלאה: ב.מ.וו, 2.0 ליטר טורבו-דיזל (מרבית הדגמים); וולוו, 2.0 ליטר טורבו-בנזין T5 (כל הדגמים); פולקסווגן, 2.0 ליטר טורבו-דיזל (גולף, טיגואן, סקודה יטי, סקודה אוקטביה, אודי Q5 ועוד); ב.מ.וו, 2.0 ליטר טורבו-בנזין (מרבית הדגמים).


מרצדס A קלאס AMG נראית כמו כל A קלאס, אז קבלו תמונה של המנוע האדיר / צילום: מרצדס

2,000 - 2,500 סמ"ק
2.5 ליטר טורבו, 5 צילינדרים, אודי - זו השנה החמישית ברציפות. כיום המנוע הזה משווק באודי Q3 RS, בעבר הוא היה פופולארי יותר. ב-Q3 העצבנית הוא מייצר הספק של 310 כ"ס (וסאונד מדהים), ובעבר הוא ידע לייצר הספקים שמגיעים ל-408 כ"ס, וכיהן במכוניות כמו אודי RS3 ואודי TT RS. המנוע הזה, אגב, זכה במקום הראשון בקטגוריית הנפח שלו מאז שנת 2010 ברציפות.

דגמים: אודי Q3 RS
מקום שני: 2.2 ליטר דיזל, מאזדה (מאזדה 3, 6, CX5)
מקום שלישי והלאה: 2.3 ליטר טורבו, פורד (מוסטנג, אקספלורר); 2.1 ליטר דיזל, מרצדס (A, GLK, C, E ועוד); 2.5 ליטר טורבו, סובארו (STI).


אודי Q3 RS. מנוע ותיק ומוצלח / צילום: יתיר דוידוביץ

2,500 - 3,000 סמ"ק
3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור, ב.מ.וו - אבל הפעם בגרסת ה-M. המנוע שהפך לאגדה בגרסתו הבסיסית, עם 306 כ"ס, זוכה הפעם בווריאציית הספורט שלו - עם 431 כ"ס. בשנים 2007-8 זכה המנוע הנפלא הזה בתואר "מנוע השנה", וגם כיום קשה למצוא מנועים מוצלחים ממנו. כ"כ מוצלח, שגם במקום השני הוא זכה.

דגמים: ב.מ.וו M3, M4
מקום שני: 3.0 ליטר טורבו, ב.מ.וו (מרבית הדגמים).
מקום שלישי והלאה: פורשה, 2.7 ליטר (בוקסטר, קאיימן); ב.מ.וו 3.0 ליטר טורבו-דיזל (מרבית הדגמים); פולקסווגן, 3.0 ליטר דיזל (אודי A4, A6, A8, פלקסווגן טוארג, פורשה פנמרה, מקאן, קאיין).


ב.מ.וו M4, המנוע / צילום: ב.מ.וו

3,000 - 4,000 סמ"ק
3.8 ליטר, V8, מקלארן - כמו בשנה שעברה. כאן נגמרים המנועים המוכרים מרחוב המסגר, ומתחיל עולם החלומות. מנוע ה-V8 שמשרת את מקלארן 650S ומקלארן 12C מייצר הספקים של 650 ו-625 כ"ס בהתאמה, והשנה יש לו גם גרסה עם 675 כ"ס.

דגמים: 12C, 625C, 675LT
מקום שני: 4 ליטר טורבו, מרצדס (AMG-GT).
מקום שלישי והלאה: פורשה, 3.8 ליטר (911, קאיימן); פרארי, 3.9 ליטר טורבו (קליפורניה); אודי / בנטלי, 4.0 ליטר טורבו (אודי S6, S8, בנטלי קונטיננטל ועוד);


מקלארן 675LT. לא בשביל להקפיץ את הילד לגן / צילום: מקלארן

4,000 סמ"ק ומעלה + מנוע הביצועים של השנה
גם כאן, זהות המנצח לא השתנתה מאז השנה שעברה. 4.5 ליטר V8, פרארי. זהו עוד מנוע שלא נמצא ברחוב המסגר - אבל דווקא קיים בדרך בגין, באולם התצוגה של "אוטו-איטליה". המנוע משרת את משפחת דגמי ה-458, ומייצר 570 כ"ס ב-458 איטליה וב-458 ספייד, ובגרסת ה-458 ספציאלה הוא מתעלה ל-605 כ"ס. הנתונים המרשימים הללו העניקו לו את המקום השני בתחרות "מנוע השנה".

דגמים: פרארי 458
מקום שני: 6.3 ליטר, פרארי (ברלינטה).
מקום שלישי והלאה: מרצדס AMG, 5.5 ליטר (E63, CLS AMG ועוד); ב.מ.וו, 4.4 ליטר טורבו (M5, M6); יגואר, 5.0 ליטר סופרצ'ארג'ר (F טייפ, XF-RS, ריינג' רובר); פיאט-קרייזלר, 6.2 ליטר סופרצ'ארג'ר (דודג' צ'ארג'ר הל-קאט).


פרארי 458 ספיצאלה. להשיג בישראל / צילום: פרארי

המנוע הירוק של השנה
גם השנה, בתואר הידידותי לסביבה זכה המנוע החשמלי של טסלה מודל S, שמייצר הספקים של 380 עד 700 כ"ס - באמצעות סוללות בלבד. התאוצה ל-100 קמ"ש זריזה למדי, שכן המנוע מספק את כל כוחו מסל"ד אפס.

דגמים: טסלה מודל S
מקום שני: 1.5 ליטר היברידי, ב.מ.וו i8
מקום שלישי והלאה: ב.מ.וו - חשמלי (i3), פולקסווגן 1.4 ליטר היברידי, פורד 1.0 ליטר אקובוסט, ב.מ.וו 650 סמ"ק.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה