דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכוניות מיני עד 40,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...


סגמנט מכוניות המיני התחיל את פריחתו המחודשת בישראל בשנת 2009, עם הגעתה של סוזוקי אלטו במחיר שובר שוק של 60,000 שקל. כיום מוצעים באולמות התצוגה לא פחות מ-11 דגמים שונים בקטגוריית המיני, והלקוחות שפעם רק חלמו על מכונית חדשה קורעים כיום את הניילונים בהמוניהם. הכמות הגדולה של מכוניות מיני שנמכרה כאן בארבע השנים האחרונות יצרה היצע נרחב בשוק היד השניה, כך שכיום ניתן להשיג מכונית חדישה יחסית, עם קילומטראז' נמוך וצריכת דלק מצוינת בפחות מ-40,000 שקל. חתיכת עסקה, לא? הנה הדגמים שתוכלו לקנות בסביבות ה-40,000 שקל.



פיאט פנדה (דור קודם)

קצת נתונים:
1,250 סמ"ק, 69 כ"ס, 4-5 מקומות ישיבה, גיר ידני או רובוטי.

בבסיסה, הפנדה היא מכונית פרקטית: המרווח לנוסעים טוב למדי, נוחות הנסיעה סבירה וגם תא המטען גדול יחסית. תנוחת הישיבה הגבוהה מאפשרת תמרון עירוני נוח במיוחד. למרות הרתיעה המסוימת שיש לישראלים ממותגים איטלקיים, פיאט פנדה היא מכונית אמינה למדי בזכות הפשטות המכאנית.

בטיחות: 2 כריות אוויר, בקרת יציבות החל מדגמי 2010. ציון של 3 כוכבים מתוך 5 במבחני הריסוק האירופאיים.
צריכת דלק (נתוני יצרן): 20.4 ק"מ לליטר לידנית, 18.5 ק"מ לליטר לרובוטית.

מצאנו בלוחות:
פיאט פנדה 2011 ידנית, יד ראשונה פרטית, 40,000 ק"מ, 40,000 שקל.
פיאט פנדה 2009 רובוטית, יד שלישית, 80,000 ק"מ, 34,000 שקל.
סוזוקי אלטו

קצת נתונים: 1,000 סמ"ק, 67 כ"ס, 4 מקומות ישיבה, תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.

המכונית שחתומה על מהפכת מכוניות המיני, ומי שמכהנת כ"מכונית הזולה בישראל" עם מחיר נוכחי של 53,990 שקל לרכב חדש מהניילונים. למרות ואולי בגלל המחירים הזולים כחדשה, שווה לשים עין על סוזוקי אלטו משומשת: האמינות הבסיסית טובה, ואת מה שהיא עשתה טוב לפני שנתיים היא מבצעת גם כיום. לאלטו נוחות עירונית סבירה בהחלט, אם כי במהירויות בין עירוניות היא מרגישה פחות נינוחה. המרווח הפנימי מצומצם וכך גם תא המטען. תיבת ההילוכים האוטומטית מתפקדת טוב יותר מתיבות רובוטיות של המתחרות.

בטיחות: 4 או 6 כריות אוויר. ציון של 3 כוכבים מתוך 5 במבחני הריסוק האירופאיים.
צריכת דלק (נתוני יצרן): 22.7 ק"מ לליטר בידנית, 19.2 ק"מ לליטר באוטומטית.

מצאנו בלוחות:

סוזוקי אלטו 2010 ידנית, יד ראשונה, 55,000 ק"מ, 37,500 שקל.
סוזוקי אלטו 2010 אוטומטית, יד ראשונה, 48,000 ק"מ, 42,500 שקל




פיג'ו 107


קצת נתונים: 1,000 סמ"ק, 68 כ"ס, 4 מקומות ישיבה, גיר ידני או רובוטי.

הקטנטנה של פיג'ו הושקה בעולם בשנת 2005, אך הגיעה אלינו רק ב-2009. בהמשך הגיעו ארצה גם סיטרואן C1 וטויוטה אייגו, שזהות לחלוטין ל-107. הגרסה הידנית של המכונית מרגישה זריזה ומהנה לנהיגה, אך הרובוטית מרגיזה לפעמים ומאטה את קצב ההתקדמות. המרווח לנוסעים סביר בלבד, תא המטען קטן והאבזור דליל. ממבחנים שערכנו בעבר, עולה כי צריכת הדלק בפועל קרובה מאוד לנתוני היצרן - וזהו יתרון חשוב.

בטיחות: בתחילת דרכה שווקה ה-107 עם שתי כריות אוויר בלבד וללא בקרת יציבות. בסוף 2009 שודרג המפרט ל-6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט. במבחני הריסוק האירופאיים השיגה המכונית 4 כוכבים, אך במבחן לדגם המעודכן ב-2012 נרשם ציון של 3 כוכבים בלבד.
צריכת דלק (נתוני יצרן): 21.7 ק"מ לליטר, בשתי הגרסאות.

מצאנו בלוחות:
סיטרואן C1 2011 ידנית, 60,000 ק"מ, 39,000 שקל
פיג'ו 107 2010 רובוטית, יד ראשונה, 85,000 ק"מ, 37,500 שקל


יונדאי i10

קצת נתונים: מנוע 1,100 סמ"ק (67 כ"ס) עם תיבה ידנית או אוטומטית, מנוע 1,250 סמ"ק (78 כ"ס) עם תיבה אוטומטית בלבד. 5 מקומות ישיבה.

יונדאי i10 חולקת פלטפורמה עם קיה פיקנטו, אך מימד הגובה שלה מאפשר לה להיות מרווחת יותר לנוסעים מבוגרים שישבו מאחור. תא המטען, לעומת זאת, קטן משל הפיקנטו אך גדול למדי בפני עצמו. נוחות הנסיעה בעיר מפתיעה לטובה וגם ביצועי המנוע בסדר גמור. הגרסה החזקה יקרה יחסית, והחלשה יותר מספיקה ברוב תנאי הדרך - זו הגרסה המומלצת, במיוחד לחובבי התיבה האוטומטית שימצאו כאן תפקוד טוב ויעיל של התיבה.

בטיחות: 4 כריות אוויר, בקרת יציבות כסטנדרט, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
צריכת דלק (נתוני יצרן): 19.2 ק"מ לליטר ל-1.1 הידנית, 16.6 ק"מ לליטר ל-1.1 אוטומטית, 16.9 ל-1.25 אוטומטית.

מצאנו בלוחות:
יונדאי i10 2009 ידנית, יד שניה פרטית, 63,000 ק"מ, 40,000 שקל
יונדאי i10 2009 אוטומטית, יד שניה מהשכרה, 97,000 ק"מ, 35,000 שקל




שברולט ספארק


קצת נתונים: 1,200 סמ"ק, 82 כ"ס, 5 מקומות ישיבה, תיבת הילוכים ידנית בלבד.

אם לא המחסור בתיבה אוטומטית, כנראה שהיינו רואים הרבה יותר ספארקים על הכבישים. הקטנטנה של שברולט מציעה המון במחיר שלה: 5 מושבים, מנוע חזק יחסית, אבזור נדיב ורמת בטיחות טובה. כמו ביונדאי, גם כאן מימד הגובה משפר את המרווח למבוגרים. שלא כמו ביונדאי, תא המטען קטן מאוד. מתיחת הפנים של 2013 שיפרה את הספארק במובנים רבים, אך דגמים אלו עדיין לא נכנסים לכתבת ה-40 אלף, וכך גם גרסת ה-1,000 סמ"ק החדשה.

בטיחות: 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ו-4 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים.
צריכת דלק (נתוני יצרן): 19.6 ק"מ לליטר.

מצאנו בלוחות:
שברולט ספארק 2011, יד ראשונה פרטית, 48,000 ק"מ, 37,000 שקל.


קיה פיקנטו

קצת נתונים: מנוע 1,000 סמ"ק (69 כ"ס) עם תיבה ידנית, מנוע 1,250 סמ"ק (85 כ"ס) עם תיבה אוטומטית. 5 מקומות ישיבה.

הפיקנטו לא מצליחה להיכנס בקלות לכתבה הזו. הביקושים הגבוהים בשוק מסייעים לה לשמור על מחירים גבוהים יחסית, ואם לפני שנתיים הלקוחות חיכו חצי שנה לקבלת פיקנטו חדשה - כיום תוכלו להשיג אחת מיד, אבל תצטרכו לשלם עליה ביוקר. הסיבה לביקוש הגבוה היא העובדה שהפיקנטו מרגישה כמו מכונית גדולה ויקרה יותר, ולא דורשת פשרות רבות כמו המתחרות. נעים מאוד לנסוע בפיקנטו ואפשר לשנע בה אפילו משפחה קטנטנה, אבל אל תצפו לצריכת דלק נמוכה כמו ברכבים האחרים.

בטיחות: 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ו-4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי (נבחנה ללא בקרת יציבות).
צריכת דלק (נתוני יצרן): 23.8 ק"מ לליטר לידנית, 18.8 ק"מ לליטר לאוטומטית.

מצאנו בלוחות:
קיה פיקנטו 2011 ידנית, יד שניה, 50,000 ק"מ, 46,000 שקל
קיה פיקנטו 2011 אוטומטית, יד ראשונה, 80,000 ק"מ, 52,500 שקל.




ובתקציב נמוך...

מכוניות המיני היו פה עוד לפני האלטו וחברותיה. גם מי שמחפש מכונית בסכום נמוך יוכל למצוא מכונית מיני שתהיה חסכונית, אמינה יחסית וקלה לחניה, כאשר את עיקר הדגש צריך לתת על מצב התחזוקה של הרכב - שכן זה הפרמטר שיקבע את אמינות המכונית יותר מכל דבר אחר.

מצאנו בלוחות:

פיאט פנדה 2005 רובוטית, יד שניה מליסינג, 170,000 ק"מ, 21,000 שקל
יונדאי אטוס 2001 ידנית, יד ראשונה, 97,000 ק"מ, 16,500 שקל
דייהטסו סיריון 2001 אוטומטית, יד שלישית, 110,000 ק"מ, 14,000 שקל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה