דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי מודה: זייפנו נתוני צריכת דלק

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי פולקסווגן והשמועות על רנו, מגיע פרשת "דיזלגייט" גם ליפן, אלא שכאן מדובר ב"בנזינגייט". אתמול כינסה מיצובישי מסיבת עיתונאים בה הודיעה כי היא גילתה שמבחני תצרוכת הדלק בוצעו שלא עפ"י דרישות התקן היפני, זאת על מנת לשפר את ציוני תצרוכת הדלק המוצגים לקונים הפוטנציאליים.




מיצובישי הודיעה כי בעקבות הגילוי, היא תפעל במהירות ובנחישות על מנת להתנצל בפני הלקוחות ולתקן את העניין, בין היתר על ידי מינוי צוות חקירה שיבדוק את הנושא והפסקת ייצור ושיווק הדגמים המושפעים עד לבירור העניין.

600,000 מכוניות מארבעה דגמים הושפעו מתוצאות המבחנים המזויפות, אולם לפחות ממה שידוע בשלב זה מדובר על מכוניות שמשתייכות לקטגוריית ה-Kei cars הפיצפונות, מכוניות קטנות במיוחד עם מנועים בנפח של יותר מ-660 סמ"ק שנמכרות רק ביפן. הדגמים שהושפעו הם מיצובישי eK Wagon ו-eK Space ושני דגמים שמיצובישי מייצרת עבור ניסאן - Dayz ו-Roox.

מבדיקות שנעשו, התגלה שה"שיטה" שנקטו עובדיה של מיצובישי הייתה הרבה פחות מתוחכמת מזו של פולקסווגן. במקום לפתח תוכנה מסובכת שיודעת מתי הרכב נמצא במצב של בדיקת זיהום, עובדיה של מיצובישי פשוט ניפחו את גלגלי המכוניות שנבחנו יתר על המידה, מה שגרר נתוני תצרוכת דלק יותר טובים.

מידת ההשפעה בין דיזלגייט לבין "מיצובישיגייט" שונה בתכלית. כאשר זו הראשונה השפיעה על עשרות דגמים על פני מספר מותגים של הקונצרן השני בגדולו והשני משפיע באופן מזערי למדי על מספר מצומם של דגמים שנמכרים (לפחות על-פי הידוע כרגע) ביפן בלבד.

אך ההבדל המוחשי ביותר הוא דרך ההתמודדות של היצרניות עם הפרשה. בעוד פולקסווגן ניסתה להסתיר ולא שיתפה פעולה או סיפקה מידע על העניין עד שכבר היה מאוחר מדי, מיצובישי הוציאה את הידיעה בעצמה והבטיחה לפעול על מנת לפצות את כל מי שהושפע מהעניין - קרי הלקוחות וגם חברת ניסאן.



אבל נראה שההשפעה הקטנה יחסית, ההתנצלות ולקיחת האחריות של קברניטי מיצובישי לא כל כך עניינה את בעלי המניות, שהחלו במכירה מאסיבית של מניית מיצובישי. מה שגרר ירידה של למעלה מ-20% בשוויה ב-24 השעות האחרונות, ומחק כ-2.5 מיליארד דולר משווי החברה.

אנחנו נמשיך לעקוב אחרי התפתחויות בפרשיה ונעדכן במידה ויהיו גילויים חדשים. אך בשלב זה אפשר להגיד שאין צורך או סיבה להיכנס לפניקה, והדגמים שנמכרים בישראל ככל הנראה אינם מושפעים מהזיוף. אם כי יש לציין כי נתוני צריכת דלק באופן כללי הם לא פעם אופטימיים להפליא, בלי הבדלי יצרן, מרכב או ארץ ייצור.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה