דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיני קרוסמן החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

פעם, האסוציאציה הראשונה של המילה מיני (חוץ מהחצאית הקצרה, כמובן), היתה המיני הקלאסית משנות ה-60. לבד מהיותה סמל המוטוריקה של תעשיית הרכב הבריטית, היתה המיני גם כוכבת קולנוע לא קטנה: היא שימשה כבת לוויתו האמינה של רואן אטקינסון במר בין, האחות הספורטיבית – הלא היא מיני קופר S – כיכבה ב"ג'וב האיטלקי", "טומב ריידר", ועוד רבים נוספים, והפכה לאחד מרכבי האספנות הפופולריים ביותר – גם בישראל.

כמה אירוני, אם כך, שהמיני החדשה מיוצרת תחת השגחתה הקפדנית של ב.מ.וו, היצרנית הבווארית שמזוהה אולי יותר מכל אחת אחרת עם תעשיית הרכב הגרמנית. אמנם בב.מ.וו ניסו לשמור על הקסם של המיני המקורית בעזרת מראה רטרו צעיר, אך זה לא מנע ממנה להשתמש בהיצע המנועים (המכובד) של ב.מ.וו או להתבסס על הפלטפורמה של סדרה 1. וכעת, אחרי שהציגו את המיני הרגילה (קופר), הקלאבמן ושאר גרסאות חמות, הגיע גם תור הקרוסאובר של מיני: מהנדסי המיני המקורית לבטח מתהפכים בקברם.

מיני קרוסמן קונספט החדשה 2009
נקודת מבט חזיתית על המיני
קרוסמן קונספט / צילומים יצרן

מיני קרוסמן (Crossman) – זהו השם שהודבק לקונספט החדש של מיני שהוצג לראשונה בתערוכת פריז באוקטובר 2008, וצפוי להגיע לאולמות התצוגה ב-2011. להבדיל מהאחות לפלטפורמה, ב.מ.וו X1, הקרוסמן עדיין רחוקה מיצור סדרתי, ולפיכך הרשו לעצמם המהנדסים הבווארים להשתחרר בעיצובה.

במבט חיצוני, אי אפשר לטעות: זוהי אכן מיני. ניכר כאן המאמץ לתת לקרוסאובר את מראה ה"מיני" המוכר, הווי אומר יחידות תאורה קטנות ועגלגלות, גריל פעור בצורה חצי אובאלית ויחידות תאורה אחוריות המזכירות את אלה המצויות בגרסת הסטיישן של המיני, הלא היא מיני קלאבן, עם שלל ידיות כרום בסגנון רטרו.

מיני קרוסמן קונספט 2009

תא הנוסעים היחודי של מיני קרוסמן קונספט

אווירת הרטרו ממשיכה בתא הנוסעים, עם לוח שעונים עגול ומקורי (דומה לזה שבמיני הרגילה), ופתחי אוורור עגלגלים הממשיכים את העיצוב. רטרו, כבר אמרנו? כיאה לרכב קונספט ראשוני, מציגה מיני קרוסמן מספר צעצועים ורעיונות עיצוביים, שסיכוייהם להגיע לדגם הסדרתי אפסיים. זה כולל צביעה יחודית לתא הנוסעים, מסילה יחודית המשמשת להעברת חפצים לנוסעים במושב האחורי, וקונסולה מרכזית בצורת כדור ארץ, עליה מוקרן מידע שונה באמצעות לייזרים. במיני מסבירים כי הקונסולה היחודית תוכל להציג תמונות שונות לנוסעים שונים, ולאפשר למשל לנוסע הקדמי לגלוש באינטרנט, בעוד הנהג יכול לצפות בנתונים הקשורים לנהיגה, וזאת באמצעות טכנולוגיית מגע ושליטה באמצעות חיישנים שונים ברכב.

ומה בתחום ההנעה? כאן יש קצת פחות רטרו. כאמור, הקרוסמן מבוססת על פלטפורמת ב.מ.וו X1, שבתורה מבוססת על שלדה מעובדת של סדרה 3. לפיכך, תוכל להציע הקרוסמן מגוון שונה של מנועים, אם כי סביר כי את ההיצע העליון תשמור ב.מ.וו לעצמה, או תציע בגרסאות "חמות" עתידיות. ניתן לשער כי הקרוסמן תציע בבסיסה את מנוע ה-1.6 ליטרים טורבו המוכר גם מהקופר S, ופותח בשיתוף פעולה עם פיג'ו, יחד עם מגוון מנועי דיזל. עם זאת, מיני אינם מפרטים כלל על יחידות ההנעה ומתמקדים בעיצוב החיצוני ותא הנוסעים.

מיני קרוסמן, כאמור, מוגדרת כעת קונספט בלבד, ולא סביר שתגיע ליצור במצב הנוכחי. בדרך ללא ספק ינשרו החישוקים הגדולים ושיטות הצביעה היחודיות מבפנים ומבחוץ, יחד עם "כדור הארץ" היחודי. מיני מדברים על 4 מושבים בלבד, ואפשרי שהקרוסמן אכן תוצע בתצורה כזו על מנת להבדילה עוד יותר מב.מ.וו X1.

הקרוסמן תגיע לאולמות התצוגה בשנת 2011, אך אל דאגה: מיני לא יתנו לכם לשכוח אותה, ועד מועד השקתה היא צפויה לערוך אין ספור הופעות בתערוכות, בגרסאות מתקדמות יותר וקרובות ליצור. ועל אפשרות יבוא לישראל עדיין מוקדם לדבר, כמובן.

לדגמי מיני בישראל - מיני

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה