דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מדד iCar: המכוניות הפופולאריות של 2011

Getting your Trinity Audio player ready...

מדד iCar מהווה מדגם להעדפותיהם של צרכני הרכב הישראלי בעת חיפושיהם אחר מידע מסייע בתהליך בחירת הרכב הבא שלהם. הנתונים משקפים את התעניינות צרכני הרכב ע"פ כמות החיפושים והצפיות שלהם בקטגוריות הרכב השונות.

מכוניות קטנות - מיני

במדינת הגמדים רעש מהומה. מכוניות המיני, שפרצו בסערה לשוק הישראלי לפני כשנתיים, המשיכו להתחזק בשנה החולפת. סוזוקי אלטו, המכונית שלשמה מוצמד תג מחיר של 60,000 שקל, הביאה גם את פיג'ו 107, יונדאי i10 ופיאט פנדה ליישר קו עם התמחור האטרקטיבי. שברולט ספארק גרפה הצלחה נאה בזכות עצמה, וקיה פיקנטו? אם תרצו אחת כזו תצטרכו לחכות כמעט חצי שנה. בשנה הקרובה הקטגוריה צפויה להתחזק עוד יותר עם הגעתן של פיאט פנדה החדשה, טויוטה אייגו, פולקסווגן אפ!, סיאט מי וסקודה סיטיגו.

 

מכוניות קטנות - סופר מיני

קטגוריית הסופר מיני, שנפגעה מעט ממכוניות המיני הזולות, נאלצה להמציא את עצמה מחדש בשנת 2011 – וכך זכינו לראות מכוניות ותיקות ומוכרות שהגיעו ארצה עם תיבה ידנית, מנועים צנועים ומחירים אטרקטיביים של כ-70,000 שקל. רנו קליאו היתה הראשונה להוריד את רף המחירים, ואחריה הגיעו סקודה פאביה, ניסאן מייקרה, פיאט פונטו (במסגרת מבצעים שונים) וסיאט איביזה. גם מכוניות הסופר-מיני המסורתיות, עם מנועים חזקים ותיבות אוטומטיות, שמרו על כוחן בשנה החולפת – בעיקר בזכות הלקוחות הנאמנים בציי הרכב.

 


סיאט איביזה. עושה חיל בזכות התמחור האטרקטיבי / צילומים: יצרן. בכותרת: אוריאל כהן

רכב משפחתי

זו אולי הקטגוריה שעברה את הטלטלה המשמעותית ביותר בשנת 2011. יונדאי השיקה בישראל את ה-i35 המודרנית, אבל דווקא ה-i30 היתה זו שהדיחה מטבלת המכירות את מאזדה 3. בהמשך השנה הגיעה ארצה פורד פוקוס החדשה, שאמנם זכתה להצלחה מסחררת – אבל לא הצליחה להדיח מפסגת המדד את סקודה אוקטביה, שגם השנה שמרה על כוחה בזכות מנועי ה-TSI החסכוניים והחזקים. מהפך אולי מסתמן גם בהעדפות של הצרכן הישראלי: בעשיריה המובילה מככבים 5 רכבים אירופאיים, 3 קוריאניים ורק 2 יפניים. היכן נמצאות המשפחתיות של סובארו, מיצובישי, סוזוקי והונדה? הרחק מאחור.


רכב מנהלים

רבותיי, הפתעה. סקודה סופרב מנפצת את התדמית העממית של המותג הצ'כי, וכובשת בסערה את המקום הראשון בקטגוריה היוקרתית. אחותה לפלטפורמה, פולקסווגן פאסאט החדשה שהגיעה ארצה במהלך השנה, מתמקמת במקום החמישי המכובד. במקום השני מתייצבת אופל אינסיגניה, שיחד עם האסטרה המשפחתית (שהפתיעה אף היא עם המקום השלישי בקטגוריה שלה) הובילה את התחיה המחודשת של אופל בישראל. ומה לגבי המובילות הקבועות, מאזדה 6 ופורד מונדיאו? הן הסתפקו במקומות השלישי והשביעי, ואנחנו מהמרים שהמונדיאו עוד תשתפר בשנה הקרובה – בעיקר בזכות המנועים החדשים. אודי A4 היוקרתית סוגרת את העשיריה המובילה, וחולפת על פניה של טויוטה אוונסיס – אך זו האחרונה מציגה בימים אלו מתיחת פנים, שתשפר את מעמדה בשנת 2012.


רכב שטח

השטח שייך כולו לניסאן. היצרנית היפאנית, שבמהלך 2011 שיווקה בישראל לא פחות מ-8 רכבי שטח שונים, משתלטת ביד רמה על שני המקומות הראשונים במדד iCar. יתר המקומות בטבלה לא מפתיעים. הרכבים הפופולאריים ביותר בשנה החולפת הם הג'יפונים הרכים, מה שאומר שעם ישראל אוהב את המראה האופנתי והגבוה של רכבי השטח – ולרוב לא מתעניין ביכולת שטח של ממש. טויוטה לנדקרוזר ומיצובישי פאג'רו, שבשנים קודמות נהנו מפופולאריות עצומה, מתחבאים השנה במעמקי הטבלה.




ניסאן ג'וק כובשת את מדד רכבי השטח של גולשי iCar. אך האם היא רכב שטח?

מיניוואנים

קטגוריית המיניוואנים היא אולי המגוונת ביותר בישראל. ניתן למצוא בה מיקרוואנים צנועים עם 5 מושבים כמו קיה סול וטויוטה ספייס ורסו (שנכנס לקטגוריית המיניוואנים עם מנוע 1.3 ליטר בלבד!), ולצידם נמכרים בישראל מובילי נוסעים מרווחים ועצומי מימדים כמו קיה קרניבל או טויוטה סיינה, שזוכה להתעניינות על אף שאינו משווק על ידי היבואן המקומי. מאזדה 5 הנצחי אכזב עם המקום השביעי בלבד, ככל הנראה בשל העובדה שבשנת 2011 חיפשו הגולשים מכוניות חסכוניות וזולות – וזה בדיוק מה שמאפיין את שתי המכוניות המובילות בקטגוריית המיניוואנים של מדד iCar.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה