דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לנד רובר דיסקברי 5: החלה המכירה המוקדמת

Getting your Trinity Audio player ready...


לא בכל יום מגיע לישראל אייקון, ולא בכל יום מגיע לישראל רכב שטח אמיתי שלחלוטין מסוגל לנסוע בשטח. אם כך, ראוי לציין את היום בו הגיע לנדרובר דיסקברי הגיע לישראל, בפעם החמישית. והפעם, הדור החדש של הדיסקברי עובר מהפכה קלה.

לנדרובר דיסקברי 5

העיצוב של הדיסקו 5 עגלגל בהרבה ומודרני יותר משל שני קודמיו. באספקט הזה מדובר במהפכה קלה לעומת שני הדורות הקודמים. למרות זאת, לא מדובר באותה מהפכת עיצוב שעשה הדור השלישי. בדור החמישי הדיסקו מאבד כמה מאפיינים מאוד מוכרים כמו המדרגה בגג מעל שורת המושבים השלישית ושמשת תא המטען הזוויתי ש"שמרה מקום" לגלגל שהיה תלוי שם בעבר.
במקום זה קיבלנו עיצוב עגלגל יותר ומאוד נקי, שמזכיר את דגמי ריינג' רובר האחרונים. פריט עיצובי שנשאר הוא קורה C שנוטה קדימה והחלון שמאחוריה ששמר על צורתו פחות או יותר.

הדיסקו החדש מציע מימדים גדולים מבעבר. ביחס לדור הרביעי הוא ארוך בכ-13 ס"מ, רחב וגבוה ב-5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו גדל ב-3.8 ס"מ. המשקל לעומת זאת ירד משמעותי ובחברה האנגלית טוענים שבחלק מהמקרים מדובר בפער של למעלה מ-450 ק"ג!

לנדרובר דיסקברי 5

היצע המנועים ביחס למקובל בישראל השתנה. בעבר כבר בגרסת הבסיס הוצע מנוע דיזל בנפח 3 ליטר עם 210 כוחות סוס. את המנוע הזה יחליף מנוע דיזל קטן בנפח 2.0 ליטר שיספק 180 כוחות סוס. גרסה זו תוצע רק עם 5 מושבים.

מעליה מוצעת גרסת 7 מושבים עם אותו מנוע אך עם הספק של 240 כ"ס. בפסגת ההיצע יושבת גרסה עם מנוע דיזל בנפח 3 ליטר עם 258 כוחות סוס. בחו"ל דרך אגב, יש גרסה נוספת עם מנוע 3 ליטר בנזין בעל תפוקה של 340 כוחות סוס.

לנדרובר דיסקברי 5

נכון לשלב זה עוד לא התפרסמו מפרטי האבזור המלא אבל נוכל לספר שבין היתר יופיעו בגרסאות השונות תא מטען חשמלי, מערכת מולטימדיה ליושבים מאחור והצגת נתוני הנסיעה על השמשה (HUD). בכל מקרה, בלנדרובר מספרים שכל הגרסאות של הדיסקו יצויידו במושבי עור חשמליים ושכל הגרסאות יהיו מאובזרות יותר מהגרסאות המקבילות של הדור הרביעי.

בסעיף הבטיחות גם מדובר על שיפור ואנחנו יכולים לספר על מערכות לזיהוי רכבים חולפים מאחור ביציאה מחנייה, מערכת מצלמות היקפית, זיהוי רכבים בשטח מת ועוד.

ומה לגבי השטח? לפי הנתונים, הדיסקו לא מבריק כמו קודמיו אבל עדיין מסוגל להרבה. זווית הגישה עומדת על 34 מעלות (במצב Off-Road) לעומת 36 בדור הקודם. זווית הנטישה תהיה זהה ותעמוד על 30 מעלות במצב Off-Road. מרווח הגחון הצטמצם ויעמוד על 28.4 ס"מ, נמוך משמעותית מ-31 הסנטימטרים של הדור הקודם. למרות הכל הדיסקו יוכל לצלוח מכולי מים עד לגובה של 90 ס"מ ויש אפילו מערכת שמסייעת בניטור גובה המים.

לנדרובר דיסקברי 5

בסעיף המחיר נרשמת עליה, כי בכל זאת צריך לשלם על כל הטוב הזה. להלן המחירים של לנדרובר דיסקברי החדש:

לנדרובר דיסקברי SE180, מנוע 2.0 ליטר (180 כ"ס) - 508,000 שקל.
לנדרובר דיסקברי SE240, מנוע 2.0 ליטר (240 כ"ס) - 576,000 שקל.
לנדרובר דיסקברי HSE, מנוע 3.0 ליטר (258 כ"ס) - 668,000 שקל.
לנדרובר דיסקברי HSE Luxury מנוע 3.0 ליטר (258 כ"ס) - 765,000 שקל.


לדגמי לנדרובר בישראל - לנדרובר

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה