דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי טוסון בישראל. החל מ-142,900 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


מעטות מאוד ההשקות ששוק הרכב הישראלי חיכה להן בציפייה דרוכה כמו של יונדאי טוסון החדש, מחליפו של ה-ix35. הרכב היחיד שמשתווה אליו בעניין זה הוא אולי רק קיה ספורטאז' החדש, אחיו הכמעט-תאום, שצפוי עוד להגיע בחודשים הקרובים.

יונדאי טוסון
יונדאי טוסון. אחרי צפיה דרוכה הוא סוף סוף פה / צילום: יונדאי
הלילה השיקה חברת כלמוביל את הטוסון החדש באירוע ליילי מעניין מאוד שכלל הופעה מושקעת במיוחד והשקה לעיתונאים ולסוכני המכירות של יונדאי. בהתחשב בתשומת הלב שהושקעה באירוע, ניכרת חשיבותו האסטרונומית של הטוסון בארץ הקודש, ונראה שכלמוביל מתכננת לו שיווק שיחל ברגל ימין ובריצה.

יונדאי טוסון החדש מעוצב בשפה הנוכחית של יונדאי, "פיסול זורם 2.0". מצד אחד קשה מאוד לטעות בייחוס המשפחתי שלו, עם דמיון רב מאוד לסנטה פה הגדול יותר, ומאידך הוא נראה מספיק שונה וייחודי כדי לא להיעלם בעדר היונדאים שמציף את כבישי המדינה. פנסי החזית מרובי העדשות והגריל הכסוף והענק ללא ספק גונבים את ההצגה, אך גם הצדדים המפוסלים לא נמצאים הרבה מאחור במדד הסקרנות.

יונדאי טוסון
יונדאי טוסון. קשה לטעות באשר לייחוס

הטוסון החדש גדול ומרווח מה-ix35 אותו הוא מחליף, אך הוא גם כבד בכ-200 ק"ג. אורכו 447 ס"מ (ארוך ב-6 ס"מ), רוחבו 185 ס"מ (ארוך ב-3 ס"מ) ואורך בסיס הגלגלים הוא 267 ס"מ (ארוך ב-3 ס"מ). מאידך, גובהו 165 ס"מ (4 ס"מ פחות) ונפח תא המטען הוא 488 ליטר (103 ליטר פחות) לפני קיפול המושבים. אם כי יש לציין שהמדידה נעשית עד גובה המדף בתא המטען ויתכן כי זה ירד נמוך יותר אך הנפח "האמיתי" של תא המטען לא הצטמק משמעותית. בנוסף, קיים עוד תא מתחת לרצפת התא שמאפשרת אחסנת חפצים נוספים והלכה למעשה מגדילה את נפח תא המטען.

יונדאי טוסון
יונדאי טוסון. תא הנוסעים איכותי ומרווח מבעבר

יונדאי טוסון מגיעה לישראל כשהוא חמוש בשני מנועים. כולם מגיעים ישירות מה-ix35 עליו השלום, עם שיפורים מינוריים בצריכת הדלק, אך נתוני הספק כמעט זהים. היצע המנועים כולל מנוע 2.0 ליטר בנזין שיהווה את עמוד התווך של ההיצע כמו גם מנוע בנזין 1.6 ליטר שדי ברור שהגיע לגנוב מכירות מהספורטאז' (שהפך לאחרונה לרכב הנמכר ביותר בישראל עם למעלה מ-6,000 יחידות שנמכרו מאז תחילת השיווק).

למעשה מדובר באותם מנועים שמשרתים גם את הספורטאז'. מנוע הבנזין 2.0 ליטר מפיק 155 כ"ס ו-19.6 קג"מ של מומנט. הביצועים מספרים על 11.1 שניות מאפס למאה קמ"ש וצריכת דלק משלבת של 12.7 ק"מ לליטר. אחיו הקטן יותר מפיק 132 כ"ס ומומנט מרבי של 16.4 קג"מ ומציע ביצועים שלא נופלים בהרבה מאלה של המנוע הבכיר עם 12.1 שניות במיאוץ למאה קמ"ש. בניגוד לאירופה, שם מוצע הטוסון 1.6 עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, כלמוביל דאגה "לתפור" חבילה שתתאים יותר לשוק הישראלי, עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. למרבה הצער, מנוע ה-1.6 ליטר טורבו בנזין טרם הגיע ארצה ובשלב זה גורלו לא ידוע.

יונדאי טוסון
יונדאי טוסון החדש. על הנייר תא המטען הצטמק, אך בפועל הוא עדיין שימושי

יונדאי טוסון יוצע בישראל בשלוש רמות גימור. הדגם הבסיסי מקבל את הכינוי Prime והוא יוצע עם מנוע ה-1.6 ליטר בלבד. רשימת האבזור כוללת קיפול מראות חשמלי עם פנסי איתות משולבים, שמשות כהות מאחור, פנסי ערפל קדמיים, ציפוי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה הכולל פקדי שליטה, בקרת שיוט, חיישן אורות, חישוקים קלים, בורר מצבי נהיגה עם מצב "רגיל" או "ספורט" ותא כפפות מקורר. מחירה של גרסה זו יעמוד על 142,900 שקל, מחיר ששם בבירור את הספורטאז' של קיה בין הכוונות.

המנוע הבכיר יוצע בשתי רמות גימור. גרסת פרימיום כוללת את מערכת Connected Car הביתית של כלמוביל, דיבורית בלוטות', מצלמת רוורס, ובקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור. בראש ההיצע תעמוד גרסת Open Sky שתכלול בנוסף לכל אלה גם גג פנורמי נפתח. מחירי גרסאות ה-2.0 ליטר יעמדו על 157,900 שקל לגרסת פרימיום ו-167,900 שקל לגרסת Open Sky.

באירופה משווק הטוסון החדש כאשר הוא מצוייד בחבילת בטיחות אקטיבית רחבה למדי הכוללת בין היתר תיקון סטיה מנתיב ובלימת חירום אוטומטית, דבר שעזר לו לקבל ממש לפני מספר ימים ציון בטיחות מרבי של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של Euro NCAP וציון Top Safety Pick+ במבחן של ארגון ה-IIHS. אך לישראל מגיע הטוסון ללא המערכת ומסתפק במערך בטיחות פסיבי שגרתי למדי הכולל 6 כריות אוויר, בקרת יציבות (ESP), בקרת משיכה, בקרת ירידה במתלול, חיישני לחץ אוויר ואיתות חירום בעת בלימת חריפה.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה