דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי: ג'נסיס יהפוך למותג יוקרה נפרד

Getting your Trinity Audio player ready...


תזמון הוא דבר חשוב מאוד בעסקים. לא פחות חשוב מלדעת שיש לך קלף מנצח, חשוב לדעת מתי להשתמש בו. הרי שאם תשלוף אותו ברגע הלא מתאים, אתה עלול לגלות שהקלף שלך לא כזה מי-יודע-כמה. ונראה שיונדאי חושבים שעכשיו זה בדיוק הזמן הנכון לשלוף את הקלף עליו כתוב שהיא עתידה להשיק מותג יוקרה נפרד תחת השם ג'נסיס שישיק לא פחות משישה דגמים שונים עד 2020 בהם מכונית סלון, ג'יפון ועוד.

אז מה זה ג'נסיס בכלל, ומה לה וליונדאי? ליונדאי כבר יש שני דגמים שעונים לשם הזה - סדאן, וקופה, ומעליהם דגם נוסף שנקרא אקווס (Equus) שפחות מקושר למותג ג'נסיס. שלושתם מצליחים להימכר מצויין בצפון אמריקה, בעיקר בגלל תמורה טובה למחיר. הם נמכרים במחירים שגבוהים רק במעט מדגמים של מותגים עממיים מתחרים, אך מציעים - במקרה של הג'נסיס סדאן והאקווס איכויות של רכב פרימיום אמיתי, ובמקרה של הקופה מכונית שמאתגרת גדולות ויקרות ממנה.


יונדאי מכריזה על הפיכת ג'נסיס למותג עצמאי / צילום: יונדאי
למען האמת כבר עכשיו שני דגמי הג'נסיס נמכרים 'בערך' כמותג עצמאי. יש להם סמל משלהם, והלקוחות שלהם מקבלים יחס אחר מזה שמקבלים רוכשי האלנטרות והאקסנטים. אם כך, נראה שלמנף את ההצלחה של הצמד לכדי מותג יוקרה נפרד א-לא לקסוס ואינפיניטי נראה כמו צעד הגיוני, אבל צמד הג'נסיסיות - וגם האקווס - נמכרות כבר כמה שנים טובות, אז למה רק עכשיו?

יונדאי אקווס
יונדאי אקווס. מצטיינת בתמורה למחיר

בפני יונדאי עומדת בעיה רצינית מאוד, שוק הרכב האמריקאי רווי למדי במותגי יוקרה. יש את מותגי היוקרה ה"אמתיים" - מרצדס וב.מ.וו. מתחתיהם יש מותגי "חצי-יוקרה" ובראשם אודי, וולוו, קאדילק ועוד, ועוד מתחתם ישנם את מותגי היוקרה של היצרניות היפניות - לקסוס, אינפיניטי ואקורה. נעצור כאן כדי לא להלאות אתכם, ורק נאמר שכל זה עוד לא כולל את מותגי הספורט, הסופר-ספורט, האולטרא יוקרה, ועוד אלפי "סתם" סדנאות שיכולות ליצור לכם יצירה מותאמת אישית ונחזור לבעיה של יונדאי.

איך פורצים את הבעיה? מחכים שאחת השחקניות, ורצוי אחת החזקות שבהן, תיפצע, תחלש, או תעורר אנטגוניזם אצל ציבור הצרכנים. ממש במקרה, אחת מהיצרניות בדיוק קיבלה "כרטיס צהוב" בגלל עבירה לא ספורטיבית מידיי הממשל והציבור האמריקאי. יונדאי ככל הנראה ניצלה את פרשת דיזל-גייט, ואת העובדה שהמוניטין של אודי נמצא די על הקרשים בחסות מהנדסי פולקסווגן הערמומיים יתר על המידה וקיבלתם פריצה של מותג יוקרה חדש לשוק.

יונדאי ג'נסיס סדאן
יונדאי ג'נסיס סדאן. מנצלת את דיזל גייט כמקצפה?

על מנת לבדל את המותג החדש משאר דגמי יונדאי, פתחה היצרנית מרכז עיצוב ופיתוח חדש לחלוטין, בראשו יעמוד לוק דונקרוולק (Luc Donckerwolke) שהיה בעברו אמון על עיצוב דגמי קונצרן פולקסווגן במותגים שונים בהם למבורגיני ואאודי. דונקרוולק יעבוד תחת השגחתו הצמודה של פיטר שראייר, ראש מחלקת העיצוב של קונצרן יונדאי.

יונדאי מציינת כי דגמי המותג החדשים יקבלו שמות ייחודיים עם הקידומת G ולאחריה מספרים כגון 70, 80, 90 וכו' אשר ייצגו את הסגמנט אליו משתייך כל דגם. בנוסף דואגת יונדאי לציין כי כל הדגמים יפותחו תוך מעקב צמוד לדרישות הלקוחות השונים על מנת להתאים את תכונותיהם לצרכי הקונים באופן מקסימלי.

יונדאי ג'נסיס קופה
יונדאי ג'נסיס קופה. מעניין איך תקרא תחת האסטרטגיה החדשה

יונדאי תשיק את מותג ג'נסיס בתחילה בסין, צפון אמריקה והמזרח התיכון (שאינו כולל את ישראל אשר משתייכת לשוק האירופאי במפת העולם של יונדאי) ומאוחר יותר תחדיר אותו גם לשווקים נוספים.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה