דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יגואר XJ החדשה בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

יגואר XJ, מכונית הדגל של היצרן הבריטי-הודי, יוצאת לסיבוב חדש כשהיא נחושה להילחם במתחרות הגרמניות, והפעם נראה כי בהחלט יש לה את הכלים לכך. [לסקירה על הדגם החדש - יגואר XJ]

כפי שדיווחנו לכם עם חשיפתה [יגואר XJ החדשה - סקירה ראשונה], יגואר XJ ממשיכה בדרכה של האחות הקטנה, יגואר XF, ומנתצת לרסיסים את התדמית השמרנית שאפיינה את דגמי יגואר במהלך השנים.

העיצוב הקלאסי שאפיין את ה-XJ במרוצת השנים סיים את תפקידו ופרש לגמלאות, יש שיגידו באיחור, ובמקומו מציגה ה-XJ החדשה קווי עיצוב הרמוניים וזורמים אשר משווים לה מראה ספורטיבי וייחודי, זאת מבלי לוותר על האלגנטיות והמכובדות הראויה למכונית במעמדה.

           יגואר XJ החדשה- עיצוב הרמוני וזורם / תצלומים: יצרן

המימדים של ה-XJ החדשה נשארו כמעט זהים לאלו של קודמתה, וכמוה גם היא נמתחת לאורך של 510 ס"מ בגרסה הרגילה, ולאורך של 524 ס"מ בגרסה הארוכה. משקלה של ה-XJ תפח בכ-200 ק"ג ועומד על 1700 ק"ג, אך היא עדיין קלילה יחסית למתחרותיה- מרצדס S קלאס, למשל, שוקלת 300 ק"ג יותר, וכך גם הלקסוס LS. זאת בזכות שלדת האלומיניום החדשה המאפשרת ליגואר לשמור על משקל נמוך יחסית, זאת מבלי לוותר על הקשיחות הנדרשת לטובת היכולות הדינאמיות.

קפיצת המדרגה העיצובית לא פסחה גם על תא הנוסעים, שמתהדר בשילוב יוקרתי למראה של גווני שחור עם נגיעות כרום מדויקות במקומות הנכונים, יחד עם דיפוני העץ על הדלתות- שמזכירים כי מדובר ביגואר, אחרי הכל. כמו ב-XF, אשר טביעותיה ניכרות שוב ושוב ב-XJ החדשה, בורר ההילוכים המסורתי בצורת ה-J פינה את מקומו לטובת ידית שליטה חדשה, המזכירה בצורתה את מערכת ה-iDrive  של ב.מ.וו.

           דיפוני העץ בדלתות מזכירים שבכל זאת מדובר ביגואר

להשלמת החבילה, הצטיידה ה-XJ במסך מגע בגודל של 8 אינץ', וכן במערכת שמע בעוצמה של 1200 וואט מבית Bowers & wilkins. יתר האבזור מוצע ב-3 רמות גימור שונות, אשר למעשה ניתנות להרכבה עצמאית על ידי הלקוח.

היצע המנועים של ה-XJ כולל את המיטב שבארסנל הקיים, ומתחיל במנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים (275 כ"ס), אשר יהווה את גרסת הכניסה ויתומחר ב-720,000 ?. מעל גרסה זו ניתן למצוא מנוע בנזין בתצורת V8 בנפח של 5.0 ליטרים (385 כ"ס) וכן מנוע בנפח זהה המצויד במגדש-על אשר מעלה את מניין הסוסים באורווה ל-470 בגרסה הבסיסית, או ל-510 סוסים בגרסה לממהרים. תיבת ההילוכים האוטומטית בכל הגרסאות תהיה זו המוכרת מה-XF, ולה 6 יחסי העברה.

לדגמי יגואר בישראל- יגואר

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה