דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה אוריס החדשה בארץ. החל מ-129,900 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


טויוטה אוריס החדשה וטויוטה אוריס היברידית נחתו בישראל. טויוטה אוריס, שהיא למעשה גרסת ההצ'בק של הטויוטה קורולה המצליחה, אמורה להתחרות במכוניות הצ'בק אחרות כגון פולקסווגן גולף, פורד פוקוס ויונדאי I30.

האוריס הקודמת לא זכתה למבטים אוהדים ברחוב לאור העיצוב השמרני, ויש האומרים, המשעמם שלה. הדור החדש אמור לתקן את העניין הזה (או את עיניי המתבוננים) והוא נראה ספורטיבי ומחודד מבעבר. העיצוב החדש מגובה בנתונים שמצביעים על דגש דינאמי יותר. האורך אמנם גדל ב-3 ס"מ אך הגובה, שהצטמצם ב-5.5 ס"מ, מוסיף ל"לוק" הקרבי. הרוחב נשאר זהה, 176 ס"מ. בדרך כלל מכוניות חדשות זוכות לבסיס גלגלים ארוך יותר שמאפשר מרחב גדול יותר לנוסעים. האוריס החדשה לא זוכה, משום מה, להארכת בסיס הגלגלים והוא נותר 260 ס"מ. למרות נתון זה המרווח לא נפגע והיושבים מאחור יהנו משני סנטימטרים נוספים למרווח הברכיים. גם תא המטען רשם גידול סמלי ונפחו יהיה 360 ליטר.


טויוטה אוריס החדשה / צילומים: יצרן
האבזור יהיה עשיר יותר ויקביל ברמתו לגרסה המאובזרת של האוריס הקודמת. שתי הגרסאות יציעו את מערכת טויוטה טאצ' הכוללת מסך מגע, מערכת שמע עם שליטה מההגה, בלוטות', מצלמת רוורס וחיבורים לנגני שמע. גרסת הבנזין תצוייד בנוסף במשוטים להחלפת הילוכים מההגה וחישוקי מגנזיום בקוטר 16" בעוד גרסת ההיבריד תקבל חישוקים קלים בקוטר 15" ומערכת תצוגת חלוקת הכוח המוכרת מדגמי טויוטה ההיברידיים.

מנוע הבנזין הוא מנוע חדש בנפח 1,600 סמ"ק (132 כוחות סוס). מנועה של הגרסה ההיברידית הוא אותו המנוע מהגרסה הקודמת (שמקורו בפריוס) והוא בעל 136 כ"ס המושגים משילוב מנוע בנפח 1.8 ליטר בנזין ומנוע חשמלי. לשתי הגרסאות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הביצועים באוריס החדשה סבירים ביחס לקטגורייה. גרסת הבנזין תאיץ ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות ותגיע למהירות מירבית של 190 קמ"ש. ההיברידית תקצץ מנתנון התאוצה 0.2 שניות אך תגיע רק עד 180 קמ"ש.



צריכת הדלק הממוצעת בגרסה הפחות נקייה תעמוד על 17.5 ק"מ לליטר – הנתון הטוב ביותר לקטגורייה נכון לעכשיו. לעומתה הגרסה החצי חשמלית תצליח לספק למעלה מ- 26 ק"מ לליטר. גם פליטת המזהמים תהיה נמוכה במיוחד בגרסה ההיברידית (87 גרם לק"מ) וממוצעת בגרסת הבנזין (134 גרם לק"מ). הציון הירוק של גרסת ההיבריד יהיה 2 בעוד דרגת הזיהום של גרסת הבנזין תהיה 3 רמה נמוכה במיוחד ביחס לקטגורייה.

כאמור מחירה של הגרסה צורכת הבנזין יהיה 129,900 שקל בעוד מחיר הגרסה ההיברידית יהיה יקר ב-10,000 שקל ותעמוד על 139,900 שקל.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
 

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה