דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המשפחתיות שיעשו את 2012

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי i30 וקיה סיד

מתכון מנצח לא מחליפים? תלוי את מי שואלים. יונדאי i30, המשפחתית שהצליחה להתבסס בצמרת טבלת המכירות ולהדיח לראשונה מזה שנים את מאזדה 3, תוחלף בקרוב בדגם חדש ועדכני. ה-i30 הבאה, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט האחרונה וכבר מתגלגלת על כבישי אירופה, תגיע לישראל במחצית השניה של 2012. מעט לאחר מכן תגיע גם גרסת הסטיישן, שהצליחה אף היא לנפץ שיאי מכירות מקומיים. יונדאי i30 החדשה תשווק עם מנוע 1.6 ליטר בעל הספק של 140 כ"ס, המוכר לנו מהוולוסטר האופנתית, שישודך לתיבה אוטומטית רגילה בעלת 6 הילוכים. במקביל, תושק גם אחותה של ה-i30 – קיה סיד החדשה. המשפחתית של קיה תיחשף בתערוכת ג'נבה בחודש מרץ ותגיע לישראל לקראת חודש יוני.

 
יונדאי i30. / צילומים: יצרן

סובארו אימפרזה (B3)

סובארו B3 היוצאת אמנם לא היתה מכונית גרועה, אבל נתוני המכירות היו רחוקים מאלו של מובילות הקטגוריה. העיצוב האנונימי ואיכות החומרים הבינונית היו הגורמים העיקריים שמנעו ממנה להצליח, כמו גם המנוע (1.5 ליטר בלבד) שלא השתלב היטב בקטגורייה שמתקשה לסבול מנועים שנפחם נמוך מה-1.6 המסורתי. האימפרזה החדשה, שתגיע לישראל במחצית השניה של 2012, תנסה לתקן את הרושם. העיצוב לא מרשים במיוחד, אך הוא ללא ספק בולט ונאה לעומת הדור היוצא. גם בגזרת המנוע חלו שינויים מתבקשים: סובארו אימפרזה החדשה תוצע עם מנוע 1.6 ליטר המנפק 115 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים רציפה. בנוסף יוצע מנוע ה-2.0 ליטר הוותיק שמנפק כ-150 כוחות סוס.

 
סובארו אימפרזה (B3)


ב.מ.וו סדרה 1

המשפחתית היוקרתית החדשה שהושקה באירופה במהלך 2011 תגיע ארצה כבר בחודש ינואר הקרוב. הדור השני של סדרה 1 יוצע בארץ עם מנועי בנזין 1.6 ליטר בהספקים שבין 136 ל-170 כ"ס. ב.מ.וו סדרה 1, המכונית הקטנה בהיצע של החברה הבווארית, תוצע עם תיבת ידנית בעלת שישה הילוכים או עם תיבה אוטומטית בעלת לא פחות מ-8 הילוכים. מרווח הפנים, שזכה לביקורות לא מעטות בדגם הקודם, שופר משמעותית בדור החדש. מדף הנתונים עולה כי נוספו 9 ס"מ לאורך הכולל לעומת הדור היוצא, מתוכם 3 ס"מ נוספו לבסיס הגלגלים שעומד כיום על 269 ס"מ מכובדים. בב.מ.וו מספרים כי גם איכות הנסיעה שופרה באופן ניכר. 


ב.מ.וו סדרה 1

טויוטה פריוס פלאג-אין

גרסה משודרגת לפריוס הרגילה. טויוטה פריוס פלאג-אין המתקדמת מצוידת, בנוסף למערכת ההיברידית הרגילה, במנוע חשמלי הנטען מהשקע הביתי ומאפשר נסיעה על טהרת החשמל לטווח קצר. מנוע הבנזין ותיבת ההילוכים נותרו זהים לאלו של הפריוס, אך מערכת המצברים שופרה בכדי לאפשר את טווח הנסיעה המוגדל. מחירה של הפריוס פלאג-אין אינו ברור בשעה זו ותלוי בהחלטה של משרד התחבורה באשר למיסוי על הרכב: במידה והפלאג-אין תוגדר כרכב חשמלי המיסוי יהיה נמוך משמעותית מהמיסוי הקיים כיום לפריוס ההיברידית. המחיר, בהתאם להגדרת המס, ינוע בין 170,000 שקל ל-200,000 שקל. טויוטה פריוס פלאג אין תעלה ארצה ביוני 2012.


טויוטה פריוס פלאג-אין

הונדה סיוויק

המשפחתית הקומפקטית של הונדה תנחת אצלנו כבר בתחילת 2012. העיצוב, כפי שניתן להתרשם, פחות חדשני ויוצא דופן ביחס למכונית אותה היא מחליפה. גם המימדים של הסיוויק החדשה, לפחות בגרסאת חמש הדלתות, מפתיעים. מרבית הנתונים מציגים ירידה במימדים, למעט מימד האורך הכללי. בהונדה טוענים שלמרות השינוי במימדים מרווח הפנים יגדל משמעותית. הונדה סיוויק החדשה תציע מנועים חזקים וחסכוניים מבעבר וכן מערכת מתלים שלטענתם תשפר משמעותית את איכות הנסיעה ביחס למכונית המוחלפת.


הונדה סיוויק

 

סאיק-MG 350

ממש עם פריצתה של שנת 2012 תנחת בארץ סאיק-MG 350, מכונית הנוסעים הסינית השנייה שתעלה על  כבישי הארץ (הראשונה היתה אחותה הגדולה, סאיק-MG 550). ה-350 תוצע עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (105 כ"ס) ועם תיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת יפן. למרות התחרות הקשה בקטגוריה, סאיק-MG 350 לא תוצע במחירים נמוכים במיוחד. טווח המחירים הצפוי ינוע בין 108,000 ל-111,000 שקל, אך המשפחתית הסינית החדשה תגיע (כמו ה-550) עם אבזור עשיר ביחס לקטגוריה. בין היתר תציע ה-350 מערכת שמע מתקדמת עם שליטה מההגה, מושבי עור מתכווננים חשמלית, חישוקים קלים ועוד.


סאייק MG350

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה