דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות של תערוכת טוקיו 2015

Getting your Trinity Audio player ready...


לכל יבשת יש את תערוכת הרכב השנתית החשובה שלה. באירופה מתחלפות כל שנה ג'נבה ופרנקפורט, בארצות הברית יש לנו את ניו-יורק ובאסיה מדובר על תערוכת טוקיו. יחד עם זאת, בניגוד לשתיים האחרות בהן רוב היצרניות משדלות להגיע עם כמה שיותר דגמים סדרתיים שבדרך כלל יוצאים לשוק זמן קצר לאחר הצגתם, בטוקיו הסיפור שונה לחלוטין. כאן היצרניות מתירות את הרסן, מפזרות את השיער, ומציגות לראווה מכוניות קונספט שלהגיד עליהן שהן "הזויות" תהיה לשון המעטה.

בתערוכה השנה חשפו היצרניות לא מעט עשרות של קונספטים. חלקם רכבים, חלקם חלקי רכב וחלקם פשוט מציגים את תפישתה של אותה יצרנית לגבי עתיד התחבורה. ריכזנו עבורכם רשימה קצרה (יחסית) של כמה מהקונספטים היותר מעניינים שהוצגו בתערוכה, עם דגש לכאלו שעשויים למצוא את דרכם לרצפת המכירה בשנים הקרובות.

הונדה אודיסי הייבריד - אין הרבה חדש תחת השמש בקטגוריית המיניוואנים הגדולים, אלו שמיועדים בעיקרם לשוק הצפון אמריקאי. הם ממשיכים להיות גדולים, מרווחים, נוחים ובעיקר שתיינים לא קטנים. הונדה החליטה לנער מעט את העץ והציגה בתערוכה גרסה היברידית של האודיסי. היצרנית היפנית אינה מוסרת יותר מדי פרטים אודות המכונית, אך מתהדרת כמובן בצריכת דלק טובה משמעותית מזו של הדגם הנוכחי. בשלב זה מדברת הונדה על שיווק האודיסי ההיברידי ביפן בלבד, כאשר שיווק בארצות נוסף עשוי לקחת עוד זמן מה.

הונדה אודיסי הייבריד
הונדה אודיסי הייבריד. אותו הדבר, אבל חסכוני / צילום: הונדה

הונדה קלאריטי - מכונית המימן של הונדה מקבלת דור שני. המכונית שנחשפת בתערוכה כאשר היא נושאת בגאון את התואר "מכונית סדרתית" מראה את הפילוסופיה של הונדה אודות מכונית תא-הדלק המימני שלפי דעתה תהיה אחת משיטות ההנעה הבולטות והפופולריות ביותר בשנים הבאות. הקלאריטי מעוצבת בדומה להונדה סיוויק החדשה שנחשפה לא מכבר והיא עושה שימוש במנוע עם הספק של 130 קוט"ש (174 כ"ס). הונדה תשיק את הקלאריטי ביפן ותביא אותה גם לאירופה וארה"ב מעט מאוחר יותר.

הונדה קלאריטי
הונדה קלאריטי. דור שני למכונית המימן

לקסוס LF-FC - לקסוס LS, ספינת הדגל של יצרנית היוקרה היפנית, כבר ידעה ימים יפים יותר. היא מבוגרת יותר ממתחרותיה ולצד הליין המעוצב הנוכחי של לקסוס, גם נראית כבר מעט משעממת. ה-LF-FC מציגה את חזונה של לקסוס באשר לעתיד ספינת הדגל שלה. אך במקום לייצר קונספט שירמוז רק על עיצובו של הדגם החדש, היא מחליטה שלא לעצור שם.

לקסוס LF-FC קונספט
לקסוס LF-FC קונספט. רומזת על ספינת הדגל הבאה / צילום: לקסוס

לקסוס גם מפזרת מספר רמזים אודות המכונית הסדרתית שתגיע בעקבותיו. היא מספרת על מנוע המתודלק במימן שמעביר את הכח לגלגלים האחוריים ושני מנועים נוספים שיושבים בתוך הגלגלים הקדמיים והופכים את המכונית לבעלת הנעה כפולה. עוד מספרת לקסוס, על שליטה במערכת השמע בעזרת מחוות ידיים ואפשרות להשכבת המושב האחורי ל"אנשים שאוהבים שמסיעים אותם". הדרך ממכונית הקופה ארבע דלתות הקונספטואלית המהממת למדי הזו ועד לדגם הסדרתי כנראה תיקח עוד שנה או שתיים, אך מנסיון העבר, יכול להיות שבפרק הזמן הזה לא יבוצעו בה - או לכל הפחות בעיצוב החיצוני שלה - הרבה שינויים.

לקסוס LF-FC קונספט
לקסוס LF-FC קונספט. רומזת לתא נוסעים סופר מפנק

מאזדה RX-Vision קונספט - שלוש שנים אחרי שהפסיקה את ייצור ה-RX8, מכונית הספורט בעלת המנוע הרוטורי שלה, נראה שמאזדה מתווה את דרכה חזרה לשימוש במנוע השנוי במחלוקת. בדור החדש של מכונית הספורט הרוטורית שלה, מאזדה נשענת בכבדות על מיתוג ה-SKYACTIV, שרומז על כך שהיא לקחה לתשומת ליבה את אחת התלונות הגדולות ביותר שקיבלה ה-RX8 - צריכת דלק שערורייתית שעמדה לא פעם על פחות מ-8 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה. בשלב זה, הרכב כנראה עדיין רחוק למדי מייצור, אך היצרנית מספרת כי היא עובדת מסביב לשעון על פיתוח המנוע למכונית החדשה וכי היא תהיה מכונית ספורט רצינית בכל רמ"ח איבריה.

מאזדה RX-Vision
מאזדה RX-Vision קונספט. שיבתה של מכונית הספורט הרוטורית? / צילום: מאזדה

מרצדס Vision Tokyo קונספט - "עיצוב מונוליטי", כך מכנה מרצדס את עיצוב הקונספט שלה, שנראה קצת כמו צלופח אחרי דיאטה שלא צלחה. אבל מאחורי העיצוב הלא מאוד סקסי, כך עפ"י מרצדס, יש המון הגיון. את הקונספט הזה מכוונת מרצדס ל"מגה-מטרופולינים" כמו טוקיו, שמאכלסת כ-9 מיליון תושבים על שטח של 622 ק"מ רבועים, יותר קטנה מפריז ועם אוכלוסייה גדולה פי ארבעה. ה-Vision Tokyo אמור לספק מקסימום מרחב חיים במינימום מימדים חיצוניים ולהיות נעים, איכותי ויוקרתי תוך כדי. את כל אלה עושה הקונספט החדש של מרצדס כאשר הוא עטוף בתאורת לד כחולה מבחוץ ובעל מקרן הולוגרפי במרכז רצפת הטרקלין שלו שאחראי על בידור חמשת הנוסעים אשר יושבים במושב אחד שמעוצב בצורה שמזכירה מאוד את פנים התא של ג'יפונים שהוסבו ללימוזינות מוארכות.

מרצדס Vision Tokyo
מרצדס Vision Tokyo קונספט. ספת טרקלין בעטיפת ניר כסף / צילום: מרצדס

ניסאן IDS קונספט - בעוד רבות מהיצרניות מציגות מכוניות קונספט שאמורות להוות קדימון למכונית עתידית כזו או אחרת, ניסאן בוחרת לקחת מעטפת גנרית של מכונית קונספט ולהציג באמצעותה את חזון הנהיגה האוטונומית שלה. ה-IDS קונספט - כמובן שבינתיים רק על הנייר - היא מכונית אוטונומית "חכמה", כזו שלומדת את סגנון הנהיגה של האוחז בהגה וכאשר הנהג מעביר את השליטה לידיי המכונית היא לא רק נוהגת את עצמה לבד, אלא גם מחקה את אופי הנהיגה שלו. ניסאן טוענת שאפילו כאשר הנהג עובר ל"מצב ידני" ולוקח שליטה, חיישני המכונית עדיין עובדים ברקע ומנטרים את הסביבה המיידית של המכונית כך שבמצב בו מתעוררת סכנה מיידית לתאונה המכונית תעזור לנהג לבצע פעולות התחמקות ולצאת מהמצב במינימום דרמה ונזק. הניסאן IDS קונספט לוקחת גם את תחום שיטת ההנעה לעתיד ועושה שימוש במנוע חשמלי טהור.

ניסאן IDS קונספט
ניסאן IDS קונספט. אוטונומית חכמה / צילום: ניסאן

ניסאן Teatro for Dayz קונספט - במכונית שלכם אולי יש מסך גדול, הוא יכול להיות אפילו צבעוני וייתכן אפילו שניתן לתפעל אותו במגע, אבל בניגוד למכונית שלכם, בה המסך הוא פיצ'ר של הרכב, בניסאן Teatro for Dayz קונספט הרכב הוא פיצ'ר של מסך המגע. ניסאן טוענת ש"הילדים של ימינו" ממש לא מעוניינים בנהיגה, הסיבה לכך היא שמטלת הנהיגה מרחיקה אותם ממה שהם באמת אוהבים לעשות - לשבת מול מסך ולעשות לייקים לתמונות של חברים שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם. על כן יצרה ניסאן קונספט שהוא כל כולו מחווה מוחלטת לאינטרנט ורשתות חברתיות. הדאשבורד של הרכב מכיל מסך מגע ענקי לכל הרוחב, וכך גם גבם של שני המושבים הקדמיים - שם המסכים נמצאים לטובת היושבים מאחור. נראה שבעתיד, לפחות זה שמוצג על-ידי ניסאן, נוכל לקחת את השתיקות המביכות ממפגשי חברים סטטיים גם לכאלה שמערבים נסיעה.

ניסאן Teatro for Dayz
ניסאן Teatro for Dayz קונספט. קודם כל אינטרנט. רק אחר כך מכונית

סובארו אימפרזה קונספט - האימפרזה מחומשת הדלתות חוזרת. אחרי שהפסיקה את ייצור גרסת ההאצ'בק בדור הנוכחי, נראה שסובארו מבינה שאם היא רוצה להשתלב כיאות בשוק האירופאי, היא חייבת להציג אלטרנטיבה לדגם הסדאן. הקונספט של האימפרזה, בניגוד לשאר המכוניות שהוצגו, דווקא נראה לא מאוד רחוק מייצור. ניתן לראות כאן את הפנים המשפחתיות כפי שהן הופיעו בקונספטים שקדמו ל-B4 ולאאוטבק החדשות יחד שפע קווי עיצוב ופרופורציות ספורטיביות למדי. כל אלה בוודאי יתמתנו - ולא מעט - בדרך שבין רצפת התערוכה לאולמות התצוגה. כרגע מוקדם לדעת מתי תגיע המכונית לייצור, אם כי הימור הגיוני יהיה סביב שנת 2017 או 2018.

סובארו אימפרזה קונספט
סובארו אימפרזה קונספט. גרסת הייצור תגיע בעוד שנתיים-שלוש / צילום: סובארו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה