דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות של תערוכת ז'נבה 2016

Getting your Trinity Audio player ready...


תערוכת ז'נבה היא בלי צל של ספק אחת מתערוכות הרכב החשובות ביותר בעולם, והשנה היא הפעם ה-86 שהיא מתקיימת. השערים יפתחו ב-1 למרץ לשלושה ימי עיתונות ולאחר מכן תמשיך התערוכה לספק לקהל את החשקים המוטוריים עד ה-13 למרץ. 

השנה אנחנו נהיה שם כדי להביא לכם את כל החדשות הכי מעניינות מרצפת התערוכה עצמה, אבל חשבנו לעורר לכם קצת את התיאבון עם ריכוז קצר של המכוניות שיוצגו שם. ספרו לנו בתגובות מי המכוניות שהכי מעניינות אתכם, את מי הכי הייתם רוצים לראות בישראל ומי אתם חושבים שאין שום סיכוי שתנחת בארץ הקודש.

קטנות

פולקווסגן אפ!
מתיחת הפנים של פולקסווגן אפ! רואה את המיני של קונצרן הענק הגרמני מקבלת את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו בנזין שלה, עם 90 כ"ס, מומנט של מנוע 1.6 ליטר מסורתי ושום מידע על תיבת ההילוכים. פולקסווגן מבטיחה את החיסכון המוכר בדלק, לצד "ביצועים שמאפילים על אלה של הגולף GTI המקורית". גם רשימת האבזור תשתפר אבל - כצפוי - הממדים הפנימיים יוותרו זהים. אחרי האפ!, כנראה תגענה גם סיאט מיי וסקודה סיטיגו.
לכתבה המלאה על פולקסווגן אפ! החדשה.
מתי בישראל? היבואן עדיין במו"מ עם היצרנית.

פולקסווגן אפ

משפחתיות

אלפא רומיאו ג'ולייטה
המשפחתית הותיקה של האיטלקים עוברת מתיחת פנים נוספת, הכוללת שוב - שינויים מינוריים בעיצוב, לצד החלפת שמה של גרסת הספורט מתלתן ירוק (QV) ל-Veloce. האם זה אומר שצפויה לנו גרסת תלתן ירוק חזקה יותר בהמשך?
לכתבה המלאה על אלפא רומיאו ג'ולייטה המחודשת.
מתי בישראל? ספטמבר 2016

הונדה סיוויק האצ'בק
אחרי שהיא עצמה הודתה שהיא קצת "איבדה את הדרך", הונדה רוצה לחזור להיות יצרנית של מכוניות משפחתיות "ספורטיביות ומגניבות". כאלה שמרשימות לא רק על גבי המפרט הטכני אלא גם בכבישים מפותלים. גרסתן האמריקאים של הונדה סיוויק סדאן וקופה כבר הספיקו להיחשף בתערוכת דטרויט, וכעת הונדה מבטיחה לתת קצת "אהבה" גם ליבשת הישנה.
לכתבה המלאה על הונדה סיוויק האצ'בק החדשה.
מתי בישראל?
במהלך 2017.

הונדה סיויק

יונדאי איוניק
יונדאי עושה פריוס. שוק המכוניות ההיברידיות נוסק בקצב היסטרי, ויונדאי גם רוצה חלק מהאקשן. היא תציג את ההיברידית ה"טהורה" הראשונה שלה (כזו שהיא אינה גרסה היברידית למכונית קיימת) ולצידה גם גרסת חשמלית מלאה וגרסת פלאג-אין הייבריד.

יונדאי איוניק

רנו מגאן סטיישן
אחרי שחשפה את המגאן האצ'בק בפרנקפורט של שנה שעברה, רנו מגיעה לג'נבה עם גרסת הסטיישן. היא לא מספרת מה יהיה מתחת למכסה המנוע או כמה ליטרים יהיו בבגאז', אבל המגאן סטיישן החדשה תקבל גרסת GT עם כיול ספורטיבי והיגוי לארבעת הגלגלים שיבטיח יכולות תמרון חסרת תקדים בתוואי עירוני צפוף.
לכתבה המלאה על רנו מגאן סטיישן החדשה.
מתי בישראל?  במהלך 2017.

רנו מגאן סטיישן

רנו סניק
רנו סניק החדשה נחשפת כמעט במלואה. היא מקבלת המון פיצ'רים שימושיים ומגניבים, ואין ספור מקומות להחביא לילדים שלכם את הצעצועים. גם לאמא ואבא דאגו, עם עיסוי במושבים ושלל מערכות בטיחות אקטיבית.
לכתבה המלאה על רנו סניק החדשה.
מתי בישראל?  במהלך 2017.

רנו סניק
רכבי פנאי ושטח

אודי Q2
אודי Q2 החדש יהיה הג'יפון העירוני הראשון של היצרנית. על הנייר, ולפי המימדים, נראה שהוא אמור להתברג מתחת ל-Q3, אבל רשימת האבזור שלו ארוכה יותר משל ה-Q3 והטכנולוגיה שהוא מקבל מתקדמת יותר.
לכתבה המלאה על אודי Q2 החדש
מתי בישראל? סוף 2016 או תחילת 2017.

אופל מוקה X
מתיחת הפנים של אופל מוקה תגיע לז'נבה בדיוק שלוש שנים אחרי הצגת המוקה המקורית. המנוע - אותו 1.4 ליטר טורבו בנזין, מקבל תוספת של 12 כ"ס, תא הנוסעים עובר שורת שינויים שמביאה אותו שנות אור מהתא הקודם והעמוס ומלפנים תוצע תאורת לד חכמה הראשונה בסגמנט.
לכתבה המלאה על אופל מוקה X החדש.
מתי בישראל? ינואר 2017.

אופל מוקה

טויוטה CH-R
רכב הפנאי הקטן של טויוטה נחשף סוף סוף בגרסה רשמית, שרחוקה שנות אור מהסגנון השמרני של הקורולה והאוריס. מלבד עיצוב חדשני, הוא יצויד גם בהנעה היברידית ויקבל מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין. רק שאלה אחת, איך הילדים אמורים לפתוח את הדלת האחורית?
לכתבה המלאה על טויוטה CH-R.

מזראטי לבנטה
יש מכוניות שמייצרים בשביל הלב ויש מכוניות שמייצרים בשביל השורה התחתונה. אצל פורשה היה זה הקאיין שהוציא אותה מהברוך הכלכלי, ואחרי שמזראטי הבינה ש"ג'יפון יוקרה ענקי ספורטיבי ויקר להחריד" זה מוצר שהעולם אשכרה רוצה, בשבילה זה יהיה הלבנטה. היצרנית האיטלקית מבטיחה שמירה על ה-DNA הספורטיבי ומנועי דיזל ובנזין.
לכתבה המלאה על מזראטי לבנטה.
מתי בישראל? יוני 2016.

מזראטי לבנטה

סאנגיונג טיבולי XLV
אחרי הטיבולי שהצליח לשים רגל בדלת של סגמנט הג'יפונים, נראה שסאנגיונג מתחילה לנצל את ההזדמנות - וההצלחה שלו - על מנת להשיק ואריאנטים נוספים שלו. סאנגיונג XLV קונספט הוא גרסה מוארכת של הטיבולי (אך עם אותו בסיס גלגלים) והשמועות מדברות על שבעה מושבים. עם נפח תא מטען שגדל ל-720 ליטר, לא קשה להבין מאיפה הן מגיעות.

סאנגיונג טיבולי XLV

סאנגיונג SIV-2
ואם כבר קונספטים ומיינסטרים, אז למה לא היברידי. לצג ה-XLV סאנגיונג גם תציג את ה-SIV2, גרסה חדשה ומשופרת של הקונספט SIV מז'נבה של לפני שנתיים. גם הפעם מדובר על ג'יפון, וגם הפעם אחד שמבוסס על הטיבולי. הוא יעשה שימוש במנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין עם מנוע חשמלי קטן וחלש שיספק את הכוח לזינוק מהמקום ותנועה עירונית איטית.

 סאנגיונג SIV-2

סובארו XV קונספט
סובארו כבר הציגו את הקונספט של האימפרזה הבאה, ועכשיו הגיעה זמנה של גרסת השטח שלה - סובארו XV. מעט מאוד פרטים ידועים על הקונספט של המכונית שצפויה להיחשף רשמית אי שם סביב 2018, אבל אם להסתמך על הדגם הנוכחי וזה הקודם, כנראה שהיא לא תלך לכיוון של ג'יפון רך ורכרוכי אלא תשמור על סממני וכישורי שטח מרשימים בהחלט.
מתי בישראל? לקראת סוף 2017.

סיאט אטקה
לפולקסווגן יש ג'יפון, לסקודה יש ג'יפון ולאודי גם יש ג'יפון, אבל עד עכשיו היה סיאט, המותג הספרדי של הקונצרן ללא אף דגם שיתחרה בפלח הצומח ביותר בשוק הרכב. סיאט תציג בז'נבה את האטקה (Ateca), ג'יפון קומפקטי שיתבסס על רצפת הלאון והפולקסווגן טיגואן החדש ויעשה שימוש במנועי הטורבו המוכרים של הקבוצה.
לכתבה המלאה על סיאט אטקה החדש.
מתי בישראל? סוף 2016 או תחילת 2017.

סיאט אטקה

סקודה ויז'ן S
סקודה היא מותג הגיוני, והגיוני שלמותג הגיוני יהיה רכב עם שבעה מושבים. ואם כבר הגיוני, אז שיהיה גם היברידי. לא הגיוני שסקודה נאלצה - וכנראה תמשיך להיאלץ - להסתדר בלי אחד כזה עד עתה. סקודה קונספט ויז'ן S מגיע כדי לפתור בדיוק את הבעיה הזו והוא יציג את החזון של החברה לג'יפון היברידי שבעה מקומות חדש, אבל מנסיון העבר שלנו עם סקודה, קונספטים שנושאים את השם "וויז'ן" בדרך כלל מגיעים לאחר המתנה ארוכה ועם לא מעט שינויים.
לכתבה המלאה על סקודה ויז'ן S.
מתי בישראל? סוף 2016 או תחילת 2017.

סקודה ויזן S

פורד קוגה
מספר ימים בלבד לאחר שהוא נחשף, וכמה חודשים אחרי שהגיח לאוויר העולם האח האמריקאי - אסקייפ, פורד קוגה המחודש צפוי להגיע לז'נבה כשהוא מצוייד באותם מנועי טורבו בנזין ודיזל ורשימת אבזור שהתארכה לא מעט.
לכתבה המלאה על פורד קוגה המחודש.
מתי בישראל? לא לפני מרץ 2017.

 פורד קוגה

פיג'ו 2008
פיג'ו 2008 מתחדש והוא האחרון שזונח את מנוע ה-1.6 ליטר המיושן ותיבת ההילוכים הארכאית. הוא עובר להשתמש ביחידת ההנעה של ה-208 ו-308. מנוע 1.2 ליטר שיוצע בשתי גרסאותיו, גם 110 כ"ס וגם 130, ובגיר אוטומטי שישה הילוכים. גם העיצוב קיבל את הנגיעות המחייבות, עם גריל חדש ופנסים רעננים.
לכתבה המלאה על פיג'ו 2008.
מתי בישראל? מאי 2016

 פורד קוגה

קיה נירו
קיה נירו צפוי להיות אחד הקלפים החזקים של היצרנית הקוריאנית בשנים הקרובות. עם מידות שקטנות רק במעט מהספורטאז' החדש ומרווח שצפוי להיות גדול ממנו משמעותית, קיה נירו מנסה לרקוד על כל החתונות. ותהיה גם גרסה היברידית, אז הנה עוד חתונה.
לכתבה המלאה על קיה נירו.
מתי בישראל? רבעון שלישי או רביעי 2016

קיה נירו

ריינג' רובר איווק קבריו
מה בן אדם כבר יכול לרצות בעולם הזה? רכב מעוצב, יוקרתי, נוח, ואפשר גם שיהיה ג'יפון. אם בכל המיקס הזה היה חסר לכם גם גג נפתח, אל חשש, ללנד רובר יש בדיוק את הפתרון. גרסת גג נפתח - מלא לגמרי. לא חלון, לא כמעט, נפתח - של הריינג' רובר איווק.
לכתבה המלאה על ריינג' רובר איווק קבריו.

ריינג' רובר איווק קבריולה

מנהלים ויוקרה

אלפא רומיאו ג'וליה

אחרי מה שמרגיש כמו נצח וחצי מאז ההכרזה הראשונית וחשיפת גרסת התלתן הירוק. אלפא רומיאו צפויה לחשוף, ולהציג, את הגרסאות השפויות יותר של מחליפת ה-159 שאיננה איתנו כבר אי-אילו שנים. הג'וליה גם תהווה את חזרתה המצופה של היצרנית להנעה אחורית, ועל זה נאמר סוף סוף.
מתי בישראל? רבעון שלישי של 2016.

אלפא ג'וליה

קיה אופטימה סטיישן
גרסת הסטיישן של קיה אופטימה מגיעה בדיוק שנה אחרי שנחשף לראשונה הקונספט ספורטספייס שרמז עליו. תא המטען של האופטימה סטיישן יציע נפח נדיב מאוד של 553 ליטר והיצרנית טרם פרסמה אילו מנועים היא תקבל.
לכתבה המלאה על קיה אופטימה סטיישן.

 קיה אופטימה סטיישן

פאר

ב.מ.וו M760Li
ב.מ.וו M760Li היא מה שקורה כשספינת הדגל של ב.מ.וו פוגשת את מחלקת הביצועים שלה. מפלצת באורך של למעלה מ-5.3 מטרים עם 6.6 ליטרים מתחת למכסה המנוע ו-600 כ"ס בגלגלים האחוריים. 320 קמ"ש עם טלוויזיה במושב האחורי. 
לכתבה המלאה על ב.מ.וו M760Li.

 ב.מ.וו M760Li

בנטלי מולסאן
חברת פולקסווגן, בעלת הבית של בנטלי, בוודאי שלא תיתן לב.מ.וו, היריבה הגדולה שלה, להיות היחידה שמציגה פאר מוטורי. בנטלי מולסאן החדשה מתחרה בפנטום של רולס רויס ותציע 24 גוונים שונים של ריפודי העור, ידית הילוכים מזכוכית ואת מנועי ה-6.75 ליטר המסורתיים שמפיקים כאן למעלה מ-500 כ"ס.

בנטלי מולסאן

וולוו V90
גרסת הסטיישן של הוולוו S90, מחליפת ה-S80 והמכונית השניה ממה שיהיה הדור החדש של וולוו. אותו דור, שאמור בשנת 2020 להוריד לאפס את מספר האנשים שיהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות כשהם נוהגים במכוניות של היצרנית השבדית.
מתי בישראל? עדיין לא הוחלט אם תשווק בישראל. ה-S90 תנחת בחודש מאי 2016.

 וולוו V90

ספורט, קופה וקבריו

אופל GT קונספט
היתכן כי אופל מחזירה את ה-GT האגדית שלה? ובכן, לא כרגע. נכון לתערוכת ז'נבה הקרובה יהיה זה דגם קונספט שירמוז על האפשרות שייתכן ומתישהו בעתיד אופל תשקול את חזרתה של מכונית הספורט שלה. הצמיגים האדומים כנראה לא יגיעו לדגם הסדרתי, אבל תצורת המנוע הקדמי-מרכזי, מנוע הטורבו וההנעה האחורית, זה כבר סיפור אחר.

 אופל GT קונספט

אינפיניטי Q60
אינפיניטי G37 קופה הייתה מכונית חשובה מאוד לחטיבת היוקרה הביתית-אמריקאית של ניסאן, וכעת, שנתיים אחרי שהוצגה ה-Q50 סדאן מגיעה גם גרסת הקופה שתיקח את האופי הספורטיבי ממילא של ה-Q50 ותכניס אותו למרכב קופה סקסי ומעוצב. אה, ותהיה גם גרסה כפולת הנעה עם 400 כ"ס, וזה תמיד טוב.
לכתבה המלאה על אינפיניטי Q60.

 אינפיניטי Q60

אלפיין ויז'ן קונספט
כמו אופל, גם רנו רוצה להחיות קצת מתהילת העבר שלה, ומבטיחה להחזיר לחיים את מותג הספורט שלה - אלפיין. הדגם הראשון שיוצג תחת המותג רנו אלפיין שאמור להפוך מאוחר יותר לחטיבה כמעט עצמאית, יהיה ה-A120, גלגול מודרני של ה-A110 שעשתה חייל בסדרת הראלי העולמית בשנות ה-60 וה-70 וגרפה מספר נצחונות מרשימים ב-1973. האלפיין ויז'ן קונספט מאידך, יהיה רק רמז למכונית הסדרתית, שאמורה בתורה להגיע בעוד זמן קצר יחסית, כך עפ"י רנו.

 אלפיין ויז'ן קונספט

אסטון מרטין DB11
מחליפת ה-DB9 שהפכה לאגדה עוד בימי חייה ואפילו החלה להימכר בישראל במהלך השנה הקודמת. אסטון מרטין שומרים על סודיות מוחלטת באשר לנתונים של המכונית וסרבו אפילו להציג תמונות שלה. הרמז היחיד לאסטון מרטין DB11 הוא ה-DB10 קונספט שיוצרה במהדורה מוגבלת במיוחד עבור הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד.

בוגאטי שירון
המלך מת, יחי המלך החדש. הבוגאטי וויירון הייתה המכונית הסדרתית המהירה ביותר בעולם כשהושקה לפני כמעט עשור, ובוגאטי שירון צפויה להמשיך את המסורת המכובדת הזו. האינטרנט מדבר על נתונים תלושים לחלוטין מהמציאות של בין 1,300 ל-1,500 כ"ס ותאוצה למאה קמ"ש שתסתיים תוך פחות משתיים וחצי שניות.

יגואר F-Type SVR
יגואר F-Type היא כבר היום אחד הדברים היפים ביותר שיצאו תחת ידיו של המין האנושי. עכשיו, חטיבת הטירוף שהביאה לנו את הריינג' רובר SVR שאחד מתחביביו הוא להשפיל מכוניות ספורט טהורות גזע, שמה את ידיה על הספורטיבית של יגואר והעבירה אותה סדנת אימונים מפרכת שבסופה היא יצאה עם 575 כוחות סוס וספוילר אחורי מקרבון שאמור לרמוז לכם שאתם ממש לא רוצים להתעסק איתה.
לכתבה המלאה על יגואר F-Type SVR.

יגואר F-TYPE SVR

לקסוס LC500 (וגם LC500h)
יש יצרניות ש"מרחיבות את המעטפת", לקסוס מעדיפה לנפץ אותה לכל הרוחות עם פטיש 5 קילו. פעם בכמה שנים לקסוס מגיעה עם מכונית שההסבר הגיוני היחיד לקיום שלה הוא שכנראה לכדו את כל רואי החשבון במרתף בזמן התכנון. פעם זאת הייתה ה-LFA, ומאוחר יותר ה-IS-F. הפעם זו תהיה ה-LC500 ואחותה ההיברידית LC500h. על הנייר זו גרסת קופה מעוצבת ל-LS, בפועל זה פסל סביבתי מהריב ביופיו שיודע להגיע למאה קמ"ש תוך 4.5 שניות.

לקסוס LC500

מרצדס C קלאס קבריו
אחרי שנים ארוכות בהן מרצדס הייתה ללא קבריולט "בסיסית", היא מחזירה את הגרסה פתוחת הגג של ה-C קלאס. כמו עם דגם הסדאן (והקופה שהגיע אחריו), מרצדס C קלאס קופה שמה לה למטרה להיות מכונית יוקרה אמיתית רק בקטן, במקום דגם כניסה למותג.

פורשה 718
פורשה מבינה שהיא כבר לא יכולה להשאיר את הבוקסטר והקיימן מופרדות, ומחליטה לאחד את שתיהן לתוך דגם אחד שיענוד את השם 718. למעשה מדובר רק במתיחת פנים, שכמיטב המסורת של פורשה מציגה שינויי עיצוב קלים. אבל הפעם לא מדובר רק בעדכון העיצוב אלא גם במעבר למנועי בוקסר עם ארבעה צילינדרים ומגדשי טורבו.
לכתבה המלאה על פורשה 718
מתי בישראל? ההזמנות כבר נפתחו.

פורשנ 718

פיאט 124 ספיידר
בעולם, פיאט 124 ספיידר כבר קיבלה את כינוי החיבה "פיאטה". האחות התאומה של מאזדה MX-5, הלוא היא המיאטה, תוצג בז'נבה לאחר המתנה של מספר חודשים אחרי הצגת האחות היפנית. ה-124 תעדיף מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר על פני זה האטמוספרי של המאזדה והשמועות מדברות גם על גרסת אבארט שעשויה לקבל את המנוע של ה-4C.
לכתבה המלאה על פיאט 124 ספיידר.
מתי בישראל? באוגוסט 2016, עם סמל של אבארט על החזית.

 פיאט 124 ספיידר

פרארי GTC4Lusso
גם פרארי רוצה מכונית משפחתית, ואחרי ה-FF שתפסה את המשבצת הזו מגיעה המחליפה. פרארי GTC4Lusso היא למעשה לא דגם חדש אלא מתיחת פנים ל-FF, וגם היא, כמו קודמתה, תעשה שימוש בהנעה כפולה, היגוי לכל ארבעת הגלגלים ותוכל לגרום לשלושה אנשים (לא כולל הנהג) ללפות את ידיות האחיזה תוך מלמול שהם צעירים מכדי למות.
לכתבה המלאה על פרארי GTC4Lusso.

 פרארי GTC4Lusso

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה