דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות של תערוכת בייג'ינג - רשימה מתעדכנת

Getting your Trinity Audio player ready...


השנה נפתחת תערוכת הרכב בבייג'ינג זו השנה ה-16 ברציפות, ואם לפני 10 שנים פחות או יותר זו הייתה איזה תערוכה איזוטרית שלא באמת מעניינת אף אחד, הרי שבשנים האחרונות היא הפכה להיות מאורע מאוד משמעותי בעולם הרכב.

תערוכת בייג'ינג

השוק הסיני הפך לא מכבר לגדול ביותר במכירות של יצרניות הרכב, ולא פעם יצרניות מפתחות דגמים ייחודיים שיתאימו ספציפית לטעם של הרוכש הסיני. הפעם הסיפור לא שונה, ומגוון יצרניות חשפו כמה דגמים מעניינים. הנה הם לפניכם:
אודי A4
ה-A4 של אודי נוחתת בסין, ועל הדרך מקבלת - כמעט כמיטב המסורת כבר במכוניות יוקרה - גרסת בסיס גלגלים ארוך. ל-282 הסנטימטרים של בסיס הגלגלים של ה-A4 הרגילה מתווספים עוד ארבעה סנטימטרים ולאורך הכלל מתווספים 9 ס"מ. המידות החדשות שמות את הגרסה הזו פחות או יותר באמצע בין ה-A4 הרגילה לבין ה-A6, לה 292 ס"מ בין הסרנים ו-493 ס"מ בין הפגושים. בניגוד לגרסאות הרגילות, את ה-A4 הארוכה ישרת - בשלב זה לפחות - מנוע אחד בלבד, ה-2.0 ליטר טורבו בנזין בגרסת 190 כ"ס.

אודי A4 ארוכה

אודי TT RS
אם חשבתם שה-TT של אודי היא סתם פרצוף יפה (למרות שהיא לא רק), ושה-TTS היא אמנם צעד בכיוון הנכון אבל עדיין לא בדיוק שם, אנחנו שמחים לבשר לכם ש-400 כ"ס ו-3.7 שניות מאפס למאה קמ"ש (3.9 לרודסטר). האמת היא שאין עוד הרבה דברים שיתפסו תשומת לב כמו שני המספרים האלה, שהאחרון שבהם הוא, אגב, טוב יותר מזה של הבת-דודה החורגת למבורגיני אוונטדור. אבל אם אנחנו כבר פה, בכל זאת נספר לכם שהאודי TT RS החדשה מקבלת את כל הצעצועים מהגרסאות היותר שפויות שלה, וגם כפתור הנעה שמוקם על גלגל ההגה בהשראת מכוניות מרוצים. כי למה לא.

אודי TT RS צפויה להגיע לישראל לקראת הרבעון הראשון של 2017.

אודי TT RS

ב.מ.וו X1
חשבתם שרק מכוניות "פרייבט" מקבלות גרסאות בסיס גלגלים ארוך? אז חשבתם. (האמת שגם אנחנו חשבנו, אז אתם לא לבד). ב.מ.וו מגיעה לתערוכת בייג'ינג עם גרסת בסיס גלגלים ארוך דווקא לג'יפון הקטן בהיצע שלה - ה-X1. גרסת בסיס הגלגלים הארוך מקבלת תוספת של 12 ס"מ לאורך הכללי. התוספת לאורך בסיס הגלגלים? שאלה טוב. ב.מ.וו איננה מפרסמת את הנתון הזה, אבל אורכו של בסיס הגלגלים של הגרסה הרגילה הוא 267 ס"מ.

ב.מ.וו X1 ארוך

מאזדה CX4
מאזדה מאוד מזוהה עם אופי ועיצוב ספורטיביים לכל ליין המכוניות שלה, ולכן זה אפילו קצת לא הגיוני שהיא חיכתה כל כך הרבה זמן לפני השקת דגם קופה ל-CX5. הדגם החדש נמוך יותר מזה שעליו הוא מבוסס ב-14 ס"מ, מה שהופך אותו לנמוך יותר אפילו מניסאן ג'וק. מרווח גחון של 19 ס"מ אומר שהוא גם די גבוה, מה שמעלה את השאלה, כמה מרווח נשאר בפנים? את כל הפרטים על מאזדה CX4 תוכלו לקרוא בכתבה.

מאזדה CX4

מרצדס E קלאס
גם ללקוחות שקונים מרצדס E קלאס מגיעה גרסת בסיס גלגלים מוארך, וזו בדיוק הגרסה שמרצדס מציגה השנה בתערוכת בייג'ינג. ה-E קלאס המוארכת מקבלת תוספת של 14 ס"מ, הן לאורך הכללי והן לבסיס הגלגלים, שמגיעים ל-506 ס"מ ו-308 ס"מ בהתאמה. לצד המרווח המשופר, מרצדס הכניסה ל-E הארוכה גם כמה פריטי אבזור שנלקחו מה-S קלאס, כמו מושבים אחוריים עם כוונון חשמלי, טאבלט לרווחת היושבים מאחור ששולט על מערכת המיזוג והמולטימדיה ועוד.

מרצדס E קלאס ארוכה

סמארט
זוכרים את דגמי הבראבוס של הדור הקודם של הסמארט פורטו והרודסטר? אז עכשיו מרצדס מציגה את הגלגול הנוכחי, ומעבירה את השרביט שהחזיקה הרודסטר לידי הפורפור. שתי המכוניות מקבלות תוספת הספק ומומנט קטנות של 6.7 כ"ס ו-2.3 קג"מ, מה שמביא את הספק המנועים שלהן ל-109 כ"ס ו-17.3 קג"מ. הביצועים השתפרו ועומדים על 9.5 שניות למאה קמ"ש (פורטו) ומהירות מרבית של 180 קמ"ש (פורפור). בנוסף למנועים החזקים יותר (אם כי לא מאוד חזקים כשלעצמם) ולכיול נוקשה יותר של המתלים וליברלי יותר של מערכת ה-ESP, מקבלות הבראבוסיות הקטנות חבילת עיצוב שכוללות פגושים, חישוקים, מושבי ספורט ועיצוב פנימי הרבה פחות חמוד והרבה יותר עצבני.

סמארט בראבוס

רנו קוליאוס
אחרי שהציגה את הקדג'אר, שהיה אמור להחליף את רנו קוליאוס הקודם, היצרנית הצרפתיה כנראה החליטה שעדיין מוקדם מדי לקבור את השם קוליאוס. הדור החדש צומח משמעותית בממדים ומתייצב בסמגנט גבוה מזה של הקאדג'ר, עם אורך כללי של 467 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 271 ס"מ. רנו גם מבטיחה יכולות שטח אמיתיות עם מרווח גחון מרשים של 21.3 ס"מ ומערכת הנעה כפולה חכמה.

רנו קוליאוס

פיאט מובי
פיאט מגיעה לתערוכת בייג'ינג ומציגה רכב שישווק באופן בלעדי בשוק ה... לא, לא נכון. ברזילאי. פיאט מובי (Mobi) לא מקבלת הסבר מקיף על מי היא או מה היא, ומסתפקת בשורה של סופרלטיבים בנוגע לשימושיות עירונית ולייף-סטייל. היא תוצע בגרסאות ארבע דלתות ועם מנוע 1.0 ליטר בלבד, ואנחנו חושבים שהיא מין גרסה-למדינות-מתפתחות של הפיאט פנדה 4X4, אבל בלי 4X4, ובשם אחר.

פיאט מובי

יגואר XFL
כמו שאר יצרניות היוקרה, גם יגואר החליטה להציע לשוק הסיני גרסת בסיס גלגלים מוארך למכונית הסלון שלה, אבל פה היספור קצת אחר. כי יגואר החליטה לא רק להאריך את בסיס הגלגלים ב-14 ס"מ ל-310 בסך הכל (יותר ארוך משל גרסת בסיס הגלגלים הקצר של ה-XJ, וגם של מרצדס S קלאס), אלא היא הטמיעה בה גם כמה מערכות חדשות לחלוטין. המעניינות ביותר הן מערכות יוניזציה לבקרת האקלים (כמו במזגנים הביתיים המשוכללים ההם) ומערכת שתזהיר את הנוסעים מאחור על רכבים מתקרבים בזמן עצירה כדי שלא יצאו מהרכב.

יגואר XFL

סיטרואן C6
החוק בסין אומר שכדי למכור מכוניות במדינה, על היצרניות להיות מעורבות בשיתוף פעולה עם חברה סינית. זה בדיוק המצב בסיטרואן, שמשתפת פעולה באופן די הדוק עם חברה בשם דונפנג, שמוכרת את הדגמים של סיטרואן (ושל עוד כמה יצרנים) תחת השם שלה. בתערוכת בייג'ינג מוצגת סיטרואן C6, שלמרות השם הדומה, נראה שהיא לא בדיוק יורשת של ה-C6 הקודמת אלא מכונית הרבה יותר מתונה ופחות אקסטרווגנטית. עם אורך של 2 ס"מ פחות מחמישה מטרים ובסיס גלגלים של 290 ס"מ, נראה שסיטרואן שמה על הכוונת שלה את קטגוריית מכוניות הסלון.

סיטרואן C6

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה