דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות המהירות בישראל עד 100,000 שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...



מקום חמישי: טויוטה יאריס
1.3 ליטר, גיר ידני, 99 כ"ס, 11.7 שניות למאה קמ"ש, כ-90,000 שקלים

קשה להתלהב מטויוטה יאריס. כפי שמקובל בחברה הזו, גם היאריס עושה כל מה שצריך בסדר גמור, מבלי לטעות וגם מבלי לגרום לך לרצות לרדת סתם כך ולקחת סיבוב. בהתאם לרוח הדברים, גם את תחום ההאצה לוקחת המכונית לגמרי, אהמממ... בסדר וכך היא נכנסת למקום החמישי ברשימת הקטנות עד 100 אלף שקלים שמאיצות הכי מהר. בכל זאת, רוב הכיתה סיימה עם ציון נמוך ממנה. המהירות המרבית של היאריס הזו עומדת על 175 קמ"ש. הגרסה המעניינת ביותר של היאריס יקרה יותר – זוהי הגרסה ההיברידית שבמקרים רבים מצליחה להיות המכונית החסכונית ביותר שנמכרת כיום בישראל.



מקום רביעי: שברולט סוניק

1.6 ליטר, גיר אוטומטי, 115 כ"ס, 11.7 שניות למאה קמ"ש, כ-100,000 שקלים

היפהפייה הקטנה של שברולט מצוידת בלא מעט איכויות שאפשר למדוד אותן: מלבד עיצוב בולט היא מצוידת במנוע גדול יחסית לקבוצה, 1.6 ליטר, שמייצר הספק חזק לקבוצה, 115 כ"ס וגם בתיבת הילוכים אוטומטית – וכל זאת מתחת למאה אלף שקלים. אפשר להניח שאם היתה המכונית מוצעת עם תיבת הילוכים ידנית, היא היתה מהירה עוד יותר. המהירות המרבית של שברולט סוניק 1.6 אוטומטית עומדת על 178 קמ"ש. לסוניק גם גרסת סדאן, ארבע דלתות, שמתחרה בקבוצת התת-משפחתיות, כמו סקודה ראפיד, פיז'ו 301 או קיה ריו.
מקום שלישי: קיה ריו
1.4 ליטר, גיר ידני, 109 כ"ס, 11.5 שניות למאה קמ"ש, כ-91,000 שקלים

ואם הזכרנו את קיה ריו, הרי שהיא מספקת לנו את המקום השלישי ברשימת המכוניות המהירות ביותר עד 100 אלף שקלים. מדובר בגרסת הסדאן, ארבע דלתות של המכונית, שאותה אפשר לקבל עם שילוב של מנוע ה-1.4 ליטר החזק, 109 כ"ס, ועם תיבת הילוכים ידנית. היות שמדובר במכונית משפחתית קטנה, הרי שמדובר באפשרות מעניינת לשלם מעט, לקחת את המשפחה וגם לפתוח כמו שצריך ברמזור... אם תיאורטית תמשכו את המכונית עד לקצה גבול היכולת שלה, המחוג יורה על 183 קמ"ש. קיה ריו מוצעת במגוון טעמים ומחירים, עם ארבע או חמש דלתות, מנועי 1.2 ו-1.4 ליטר ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.


מקום שני: קיה פיקנטו
1.25 ליטר, גיר ידני, 85 כ"ס, 11.4 שניות למאה קמ"ש, כ-75,000 שקלים

הפתעה, הפתעה! המקום השני בקבוצת המכוניות המהירות ביותר עד 100 אלף שקלים כולל מכונית מיקרו עירונית. רוב העירוניות הקטנות משתרכות מאחור, אבל גרסת ה-1.25 ליטר הידנית בעלת שלוש הדלתות של קיה פיקנטו המצליחה, מעפילה למקום גבוה וזאת הן בזכות יכולת טובה של המנוע והן בזכות העובדה שמדובר במכונית קלילה. הקצב הזריז שבו יוצאת הקטנה המעוצבת מהמקום אינו מספק לה מהירות מרבית גבוהה והיא מסתפקת ב-171 קמ"ש. הפיקנטו מוצעת גם עם גיר אוטומטי וגם עם אפשרות לרכוש אותה עם מנוע ה-1.0 ליטר המבריק של יונדאי-קיה.



מקום ראשון: פורד פיאסטה
1.6 ליטר, גיר אוטומטי-רובוטי, 105 כ"ס, 10.5 שניות למאה קמ"ש, 100,000 שקלים

נוקאאוט. קשה להגדיר אחרת את החבילה המהירה שמציעה פורד פיאסטה הקטנה. מאחורי חזית ה"אסטון מרטין" נמצא מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמייצר 105 כ"ס ומעביר את הכוח לכביש באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית עדכנית שמפיקה ממנו את המירב. כמה מירב? המכונית הזו מהירה כמעט בשנייה שלמה מהסגנית שלה בקבוצה – וזה לא מעט. פורד פיאסטה האוטומטית לא רק מאיצה מהר יותר מכל מכונית אחרת בצד הזה של רף המחיר, אלא שהיא מגיעה גם למהירות הגבוהה ביותר מכולן – 184 קמ"ש. ולמרות הכל, הגרסה המעניינת ביותר של הפיאסטה היא הגרסה הידנית, בעלת המנוע החלש יותר, שעולה 23 אלף שקלים פחות.


ואם תספיקו...

סקודה פאביה נמכרת כיום בגרסת ה-1.2 ליטר TSI במחיר מבצע של 89,900 שקל (במקום 106,990 במחירון). ההספק עומד על 105 כ"ס, אך המומנט גבוה יחסית עם 17.8 קג"מ והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות בלבד - נתון שמציב אותה במקום הראשון בחבורה הזריזה הזו. אממה? המבצע מוגבל למספר מוגבל של רכבים, העומד על עשרות בודדות בלבד.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה