דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות החדשות שיגיעו לישראל בשנת 2015

Getting your Trinity Audio player ready...


מכוניות מיני

אופל אדם - מכונית המיני-פרימיום של אופל כבר הגיעה ארצה במהלך 2014, אך בשנה הקרובה היא צפויה לקבל חיזוק חשוב בדמותה של תיבת הילוכים רובוטית.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



אופל קארל - מכונית מיני חדשה לחלוטין שנחשפה לאחרונה, ואמורה לאפשר לאופל להתמודד עם יונדאי i10 וחבורת הקטנטנות. תמונות ראשונות כבר שוחררו, והמימדים מצביעים על אורך נדיב ביחס לקטגוריה. בעולם תשווק גם תחת השם "אופל ויוה", והיא תחלוק פלטפורמה עם הדור הבא של שברולט ספארק (ע"ע).
מתי בישראל? רבעון אחרון.



טויוטה אייגו - האחות התאומה של סיטרואן C1 ופיג'ו 108 מתעכבת בדרכה לישראל, בעיקר בגלל בעיות מלאי ותמחור. במהלך השנה נפגוש כאן את האייגו החדשה עם מנועי 1,000 סמ"ק, גיר ידני או רובוטי, ומחירים שיהיו כנראה גבוהים מהאחיות לבית פיג'ו-סיטרואן.
מתי בישראל? במהלך השנה.



סוזוקי סלריו - מחליפת האלטו תהיה גדולה משמעותית מקודמתה, אך העיצוב נותר שבלוני ומשעמם. המנוע יהיה בנפח 1,000 סמ"ק (67 כ"ס), וכשתהיה תיבה אוטומטית - נראה אותה גם בישראל.
מתי בישראל? לקראת סוף השנה.



סמארט - דור חדש למכונית שהיא מותג בפני עצמה. הסמארט היא אמנם תוצר של מרצדס, אך במקרה הנוכחי מדובר באחות תאומה של רנו טווינגו החדשה (ע"ע). זו הפעם הראשונה בה הסמארט מוצעת במקביל בגרסת 2 המושבים הקטנטנה (פורטו) לצד גרסת 4 מושבים מאורכת יותר, באותו סגנון זעיר בדיוק (פורפור).
מתי בישראל? סמארט פורטו - אוגוסט, סמארט פורפור - דצמבר.



רנו טווינגו - כבר הרבה שנים שלא פגשנו בטווינגו חדשה על כבישי ישראל, והמפגש המחודש צפוי להיות מעניין במיוחד. הדור החדש של רנו טווינגו חולק פלטפורמה עם הסמארט החדשה, והוא מצויד במנוע אחורי (!) עם מנוע 3 צילינדרים בנפח 900 סמ"ק.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



שברולט ספארק - ג'נרל מוטורס עדיין לא חשפה אפילו קמצוץ מהדור החדש של שברולט ספארק, אך ניתן ללמוד עליה לא מעט מהפרטים שפורסמו על אופל קארל החדשה - שצפויה להיות גדולה משמעותית מהספארק הנוכחית. אם שברולט אכן תמשיך לשווק מכוניות באירופה, נראה את הספארק החדשה גם אצלנו עוד השנה.
מתי בישראל? רבעון אחרון.
סופר מיני

אודי A1 - עבור אודי אולי מדובר במכונית נישה, אך בישראל זהו אחד הדגמים הנמכרים ביותר של מותג היוקרה הגרמני - קודם כל בגלל המחיר. כמו במתיחות הפנים האחרונות של דגמי אודי, גם ה-A1 הקטנה קיבלה פנסי חזית צרים ועיצוב מעט יותר מעודן ואלגנטי. מתחת למכסה המנוע נמצא יחידה חדשה בנפח 1,000 סמ"ק, טורבו כמובן, בהספק של 95 כ"ס.
מתי בישראל? רבעון שני.



אופל קורסה - הסופר מיני החדשה והחשובה של אופל תנחת כאן בתחילת השנה, ותביא עיצוב בסגנון האדם ומימדים גדולים מבעבר. מה שלא יגיע אלינו אלו מנועי הטורבו הקטנים והמתקדמים, בשל מחסור בתיבה אוטומטית. בשלב הראשון הקורסה החדשה תשווק עם המנוע של הדגם היוצא, 1.4 ליטר עם 90 כ"ס בלבד.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



דאצ'יה סנדרו - מכונית הסופר מיני הרומניה הופיעה אצלנו מיד עם השקת המותג דאצ'יה בתחילת השנה. את התקינה הישראלית היא עברה עם מנוע טורבו בנפח 900 סמ"ק (אותו אחד של רנו קליאו), וכמו כל דגמי דאצ'יה - היא משווקת עם תיבה ידנית בלבד. המחיר אטרקטיבי למדי, והוא עומד על 69,900 שקל.
מתי בישראל? כבר כאן.



הונדה ג'אז -
הדור השלישי של הג'אז לא יחולל מהפכות ביחס לקודמיו. כרגיל, מדובר במכונית קטנה אך גבוהה ומרווחת למדי, שתשווק הפעם עם מנוע 1.3 ליטר בנזין וכנראה שגם עם הנעה היברידית. המחירים צפויים להיות גבוהים משל המתחרות.
מתי בישראל? רבעון שלישי.



יונדאי i20 - יש בישראל מעט מאוד מכוניות עם חשיבות כמו של יונדאי i20. הדור השני של הסופר מיני הפופולארית יהיה גדול ומרווח יותר מקודמו, מה שאומר שזו תהיה אחת מהסופר מיני'ז המרווחות בקבוצה. בהיצע המנועים לא חלו שינויים, והיונדאי הקטנה תמשיך להימכר עם מנועי ה-1.4 ליטר הותיקים בגרסה האוטומטית (4 הילוכים בלבד) או בגרסת 1.25 ליטר עם תיבה ידנית. צריכת הדלק מעט פחות טובה מהדגם היוצא.
מתי בישראל? אמצע פברואר.



מאזדה 2 - מי שבוודאות תשפר את צריכת הדלק שלה לעומת הדור הקודם, זו מאזדה 2 החדשה. טכנולוגיית ה"סקיי-אקטיב" צפויה להביא לשיפור גם בהתנהגות הכביש, ואם להעריך לפי הדגמים האחרונים של מאזדה - אז כנראה שגם רשימת האבזור תהיה אטרקטיבית במיוחד. מאזדה 2 החדשה הולכת לאיים על השוק.
מתי בישראל? אפריל.



סיאט איביזה -
אחרי ההשקה של סקודה פאביה החדשה (ע"ע), ציפינו לראות גם דור חדש לאחות סיאט איביזה - אך לעת עתה מדובר במתיחת פנים בלבד. פרטים עדיין לא פורסמו, אך צפו גם למתיחת פנים בגרסת הסטיישן.
מתי בישראל? תחילת רבעון רביעי.

סקודה פאביה - כאן כבר מדובר בדגם חדש לחלוטין, שהוצג באירופה בשנה החולפת ובינתיים זוכה לביקורות מצוינות ביבשת. הפאביה החדשה תהיה קצת יותר ארוכה ונמוכה מהדגם היוצא, ובעיקר הרבה יותר רחבה. בהיצע המנועים יהיו מנועי TSI בנפח 1,000 סמ"ק, וגם גרסת סטיישן תשווק במקביל.
מתי בישראל? תחילת רבעון שני.



פיג'ו 208 - כאן לא מדובר בדור חדש, אבל התוספת החדשה עשויה להוביל את ה-208 לתהליך של השקה מחודשת ומוצלחת הרבה יותר. מנוע ה-1.6 ליטר עם תיבת ההילוכים העתיקה מפנים את מקומם לטובת מנוע 1.2 ליטר טורבו מודרני, אותו אחד שפגשנו ב-308 החדשה - אך כאן בהספק של 110 כ"ס. גם תיבת ההילוכים צפויה להתחלף באחת מודרנית.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



קיה ריו -
הסופר-מיני-משפחתית של קיה עברה מתיחת פנים קלילה לאחרונה, ששינתה מעט מאוד בעיצוב - אך אמורה לשדרג את נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. בנוסף תוצע עם הרכב מערכת "עצור וסע" בכל הגרסאות.
מתי בישראל? סוף רבעון ראשון.





משפחתיות

אינפיניטי Q30 - מדובר במכונית שעדיין לא הוצגה, ולמרות תמונות הקונספט הכמעט מציאותיות - נותרו לא מעט שאלות פתוחות בנוגע לזהותה של ה-Q30. איזה מנועים יהיו לה? האם תהיה גרסה היברידית? ומה הסיכוי שלה להתמודד מול מרצדס A קלאס ואודי A3? לקראת סוף השנה נדע לענות על כולן.
מתי בישראל? סוף רבעון שלישי.



יונדאי i30 -
אחרי 3 שנים, הגיע הזמן לעדכון. ה-i30 המשפחתית מקבלת פרצוף בעיצוב מחודש, ומנועים מותאמים לתקן יורו6 - אבל באופן מעניין, ההספק דווקא ירד. גרסת טורבו סמי-ספורטיבית הוצגה גם כן, אבל ספק אם נפגוש אותה בארץ הקודש.
מתי בישראל? טרם נקבע.



מאזדה דמיו - זוכרים את השם? לפני 12 שנים בערך, מאזדה דמיו היתה סופר מיני מיקרוואנית למראה, עם דמיון רב למאזדה לנטיס ומימדים קצת יותר קטנים. הפעם, מאזדה דמיו תהיה משהו אחר לגמרי: מדובר בגרסת הסדאן עם 4 דלתות של מאזדה 2 החדשה. הייצור הוא בתאילנד, האיכות עלולה להיות נמוכה יותר מזו של ה-2 הקטנה, אך פוטנציאל ההצלחה בציי הרכב עצום.
מתי בישראל? אפריל.



מרצדס A קלאס - למעשה, חוץ מהתאריך המשוער של מועד הגעתה לישראל - אין לנו כמעט מידע לספר לכם על מתיחת הפנים הצפויה של מרצדס A קלאס. ניתן להמר בסבירות גבוהה שהשינויים לא יהיו דרמטיים, וסביר גם להניח שאת כל המידע נקבל בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ.
מתי בישראל? נובמבר.

ניסאן פולסאר - באופן רשמי, היבואנית לא הכריזה על תכניות לייבוא של הפולסאר בשנה הקרובה; באופן מעשי, מכוניות ראשונות כבר עברו תקינה בארץ הקודש, מה שאומר שאולי תוכלו לראות פולסארים על הכביש עוד בימים האחרונים של 2014. המשפחתית של ניסאן תימכר אצלנו עם מנוע 1.2 ליטר טורבו, תיבה רציפה וכנראה גם עם אבזור לא רע.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



סיטרואן C4 -
מתיחת הפנים שעברה ה-C4 ניתנת לזיהוי בקושי במיקרוסקופ, אבל את ההבדלים במנוע תרגישו כבר מהרגע הראשון. המשפחתית של סיטרואן מקבלת את מנוע הטורבו (1.2 ליטר, 130 כ"ס) של פיג'ו 308 החדשה, וגם תיבת ההילוכים סוף סוף הוחלפה.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



פולקסווגן ג'טה - לפני כמעט שנה עברה המשפחתית של פולקסווגן מתיחת פנים קלה, במסגרתה קיבל הגריל הקדמי עיצוב מחודש וגם הפנסים עברו שינוי. השאלה המעניינת היא האם שופרה גם איכות תא הנוסעים, והאם הג'טה - באופן אבסורדי - תצליח להתקרב לאיכות הגבוהה של סקודה אוקטביה.
מתי בישראל? רבעון שני.



פורד פוקוס - לעומת מתיחות פנים אחרות ברשימה הזו, השדרוג שעבר על הפוקוס כמעט והיה ראוי לשם "דגם חדש". מהדורת 2015 של הפוקוס תיראה אחרת כמעט לחלוטין, תא הנוסעים שלה עבר מהפכה, ואפילו כיול המתלים עבר שינוי. סביר מאוד להניח שנראה את הפוקוס בישראל עם מנועי 1,000 סמ"ק מתקדמים, באיחור ניכר לעומת אירופה.
מתי בישראל? אמצע השנה.



שברולט קרוז - למרות שהקרוז כבר סוגרת אוטוטו 6 שנים, עדיין לא מדובר בדור חדש - אלא רק במתיחת פנים. העיצוב עבר שינוי מקיף הרבה יותר ביחס למתיחות פנים קודמות, וגם בתא הנוסעים נוספו כמה טכנולגיות מעניינות - כולל רשת אינטרנט אלחוטית לנוסעים.
מתי בישראל? רבעון שני.




רכבי פנאי ושטח

אודי Q3 - הג'יפון הקטן של אודי עבר מתיחת פנים, אך עדיין לא עבר לפלטפורמה החדשה של אודי A3. העיצוב עוזב את סגנון השטח לכיוון הכביש, המנועים התחזקו מעט וצריכת הדלק השתפרה. גרסת ה-RS קיבלה תוספת של 30 כ"ס.
מתי בישראל? תחילת רבעון שני.



אודי Q7 - בשנה החולפת ראינו מתיחות פנים של פורשה קאיין ופולקסווגן טוארג, אך אצל אודי Q7 מדובר בדור חדש לגמרי - עניין מתבקש אחרי 10 שנים מיום השקת הדגם. ה-Q7 החדש יהיה ארוך יותר אך גם קל משמעותית מקודמו, ובעתיד תהיה לו גם גרסת פלאג אין נטענת.
מתי בישראל? תחילת רבעון שלישי.

ב.מ.וו X6 - אמנם, ה-X6 החדש של ב.מ.וו עדיין לא נחת בישראל - אך המחיר כבר פורסם ורשימת ההזמנות נפתחה. תמורת 590,000 שקל (התייקרות משמעותית ביחס לדגם היוצא) תקבלו רכב פנאי גדול ומעוצב, ועם מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 258 כ"ס וצפונה.
מתי בישראל? פברואר.



ג'יפ רנגייד - המותג הקשוח והכוחני ג'יפ, נכנס לעולמם הרכרוכי של הג'יפונים הקטנים. הרנגייד צפוי להתחרות ברכבים כמו סקודה יטי וסובארו XV, אך הוא יעשה זאת עם מנוע טורבו בהספק של 170 כ"ס, תיבת 9 הילוכים אוטומטית ויכולת שטח של ממש. הימור שלנו? המחיר לא יהיה נמוך בהרבה מ-200 אלף שקל.
מתי בישראל? מאי.



דאצ'יה דאסטר - הדאסטר הוא אחד מרכבי הפנאי המצליחים באירופה, בזכות שילוב של מחיר נמוך ויכולת שטח טובה. אלינו הוא מגיע עם תיבה ידנית בלבד, ומנועי טורבו-בנזין (1,200 סמ"ק) או טורבו-דיזל (1,500 סמ"ק). המחירים מתחילים ב-89,900 שקל.
מתי בישראל? כבר כאן.



הונדה HR-V - גם כאן מדובר בשם ישן לרכב חדש. ה-HR-V יהיה ג'יפון קטן על בסיס הונדה ג'אז החדשה (ע"ע), והוא יצויד במנוע בנפח 1,500 סמ"ק (130 כ"ס). היצרנית מבטיחה מרווח פנימי גדול יחסית, ותחרות ראויה לניסאן ג'וק וחבריו.
מתי בישראל? רבעון שלישי.



וולוו XC90 - עברו כמעט 10 שנים מאז יצא לעולם וולוו XC90, ונראה שההמתנה הארוכה לדור החדש היתה משתלמת. היצרנית השבדית הרעיפה על רכב הפנאי שלה את מיטב הטכנולוגיות, וזה כולל כמה מערכות בטיחות חדשניות ומנועים חזקים וחסכוניים. והבונוס? הוא כבר לא משעמם.
מתי בישראל? רבעון שני.



לנדרובר דיסקברי ספורט -
כל קשר בין המונח "ספורט" לדגם הזה מקרי בהחלט, אבל זה לא הופך אותו לרכב מוצלח פחות. הדיסקברי ספורט הוא אחיו הקטן של הדיסקו הותיק, מחליפו של הפרילנדר ומתחרה מסקרן במיוחד לאודי Q5. לישראל הוא יגיע עם מנועי בנזין ודיזל, הבטחה ליכולות שטח ועם 7 מקומות ישיבה.
מתי בישראל? פברואר.

מאזדה CX3 - מדובר באחת המכוניות החשובות ביותר שינחתו כאן השנה, עם פוטנציאל הצלחה היסטרי. ה-CX3 של מאזדה מבוסס על מאזדה 2 החדשה, והוא יתחרה בקטגוריית הג'יפונים הקטנים של ניסאן ג'וק וחבריו. ה-CX3 צפוי להיות חסכוני וגם מהנה לנהיגה, אבל בסוף מה שידבר זו טבלת המכירות.
מתי בישראל? אמצע השנה.



מאזדה CX5 - הג'יפון המצליח עובר מתיחת פנים קלילה, שכמעט ולא נוגעת בעיצוב - אך אמורה לשדרג את ה-CX5 בהיבטים של נוחות נסיעה ובידוד רעשים. אנחנו מבטיחים למהר ולבדוק את השינויים ברגע שיתאפשר.
מתי בישראל? אמצע השנה.



מזראטי לבנטה - לא, זו לא טעות. מזראטי נכנסה לרשימת הג'יפונים שיגיעו לישראל ב-2015, והלבנטה שיגיע בהמשך השנה צפוי להתחרות ראש בראש מול פורשה קאיין. הוא עדיין לא נחשף בעולם, אך אנחנו נגלה לכם שהוא יגיע לישראל עם 5 מקומות ישיבה, 2 מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד.
מתי בישראל? רבעון רביעי.

מרצדס GLC - עוד ג'יפון קומפקטי, שנכון למועד כתיבת שורות אלו עדיין לא נחשף, אך ישראלים זריזים כבר צילמו תמונות ריגול שלו אי שם באפריקה. מדובר במחליף של ה-GLK, שיתחרה גם הוא באודי Q5 וב.מ.וו X3.
מתי בישראל? אוגוסט.

מרצדס GLE - סוף סוף, מרצדס עושה סדר בשמות הדגמים שלה. תוספת האותיות GL מסמלת את רכב הפנאי, והאות השלישית מסמלת את סדרת הבסיס שלו. כלומר: ה-GLE הוא רכב פנאי שיתבסס על ה-E קלאס הסאלונית. מדובר, בפועל, במחליפו של מרצדס ML (למעשה, זו יותר מתיחת פנים).
מתי בישראל? דצמבר.

מרצדס GLE קופה - כאן כבר מדובר בדגם חדש לגמרי, ששם לו למטרה מכונית אחת ויחידה: ב.מ.וו X6. עיצוב הפנאי-קופה הוכח כמושך לקוחות משמעותי, וה-GLE קופה צפוי לגנוב לא מעט לקוחות מהמתחרה הגרמנית הנצחית.
מתי בישראל? אוגוסט.



ניסאן אקסטרייל - ניסאן קשקאי+2 כבר איננו בדור הנוכחי, אך במקומו צפוי להשתלב בהיצע ניסאן אקסטרייל. יכולות שטח כבר לא יהיו חלק מהתפריט, אך עם 7 מושבים ומחיר תחרותי הוא בהחלט עשוי להצליח. תציצו בדו"ח המכירות של מיצובישי אאוטלנדר ותבינו למה.
מתי בישראל? רבעון שני.



ניסאן ג'וק - סוס מנצח לא מחליפים, אפילו אם הוא לא הסוס הכי מהיר באורווה. במקום להחליף את הג'וק, מסתפקת ניסאן במתיחת פנים קלילה מבחוץ, הגדלה משמעותית של תא המטען והחלפת יחידת ההנעה. את הג'וק תנייד מעתה יחידת 1.2 ליטר מוגדשת טורבו, בהספק של 115 כ"ס ועם תיבת הילוכים רציפה.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



סאנגיונג טיבולי- גם לסאנגיונג יהיה ג'יפון קטן שיתחרה בניסאן ג'וק (כן, שוב) עם מנוע 1.6 ליטר ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. החשיפה תהיה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ, אך תמונות של הטיבולי כבר שוחררו לפרסום.
מתי בישראל? מחצית שניה.



סובארו אאוטבק - דור חדש לרכב המנהלים פנאי. מדובר בגרסת השטח של סובארו לגאסי (B4), שתצויד בהנעה כפולה לכביש ולשטח, מנועי 2.5 ליטר (ככל הנראה) ומימדים גדולים מבעבר - בעיקר לרוחב.
מתי בישראל? מרץ.



סוזוקי ג'ימני
- אגדת השטח העתיקה חוזרת לסיבוב נוסף בישראל, כאשר כל מה שהשתנה הוא תוספת של מערכת בקרת יציבות (ESP) - שמאפשרת לו לעבור את התקינה המקומית. הג'ימני מצויד במנוע 1.3 ליטר ובתיבה ידנית או אוטומטית, ונמכר ב-99,900 שקל או 119,900 שקל, בהתאמה.
מתי בישראל? כבר כאן.

סוזוקי ויטרה - אם הג'ימני מחזיר את סוזוקי לשטח, הויטרה החדש מושך בחזרה אל הכביש. במקום גרנד ויטרה קשוח, נקבל בשנה הקרובה את הויטרה - רכב עירוני רך וקטן מימדים, שישווק עם מנוע 1,600 סמ"ק, תיבות אוטומטיות ו-15 שילובי צבעים שונים. כי מי אמר שמגניב זה רק בשטח?
מתי בישראל? רבעון רביעי.



סיטרואן C קקטוס - לכאורה, מדובר בהברקה: סיטרואן C קקטוס נכנס לפלח הג'יפונים הקטנים עם עיצוב מקסים ופיצ'רים יחודיים, כולל כריות אוויר צידיות להגנה מפני שפשופי חניה. אבל בפועל, עם מנוע 1,200 סמ"ק חלש (82 כ"ס) וגיר רובוטי מרגיז, לסיטרואן C קקטוס יהיה לא קל בשוק הישראלי.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



פולקסווגן טוארג - מוזר לומר את זה על מכונית של פולקסווגן שעולה קרוב לחצי מיליון שקל, אבל הטוארג הוא רכב משתלם: מבוסס על אודי Q7 ופורשה קאיין, וזול משניהם. מתיחת הפנים שלו שדרגה קלות את העיצוב, וצריכת הדלק השתפרה ב-6% בממוצע.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



פורד אדג' - דור חדש מגיע לרכב הפנאי האמריקאי של פורד. המימדים צמחו וכעת הוא יהיה גדול אפילו יותר, מערכת המתלים כוילה לטעם אירופאי (לטענת היצרנית), והמנועים ימשיכו להיות גדולים וחזקים. מזל שמחיר הנפט בירידה.
מתי בישראל? אמצע השנה.



פורד אקספלורר - רכב הפנאי הגדול יותר עובר מתיחת פנים, ובאופן מעט מפתיע - הוא לא קיבל את הפרצוף ה"אסטון מרטיני" של דגמי פורד, אלא הסתפק בחזית רבועה וקשוחה. הנדסת האנוש עברה אף היא מקצה שיפורים מתבקש.
מתי בישראל? אמצע השנה.



פורד קוגה - הג'יפון הקטן והאירופאי של פורד עדיין לא הוחלף, אבל גרסה חדשה שלו עשויה בהחלט לשפר את המכירות בישראל - בכפוף למחיר הנכון, כמובן. הקוגה יגיע השנה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו והנעה קדמית, ואנחנו ממליצים על תמחור הגיוני של 150,000 שקל. ימים יגידו אם המלצתנו התקבלה.
מתי בישראל? במהלך השנה.



פיאט 500X - הג'יפון של פיאט, שחולק פלטפורמה (ולא רק) עם ג'יפ רנגייד, אמור להכניס את המותג האיטלקי גם לסגמנט הג'יפונים הקטנים ואפילו לקבוצת המשפחתיות, שם אין להם בישראל שחקן משמעותי. המנוע יהיה בשלב הראשון 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס), שישודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים.
מתי בישראל? אפריל-מאי.



קיה סורנטו - אמריקאי יותר מתמיד. קיה סורנטו החדש צמח ב-10 ס"מ לאורך (מתוכם 8 בבסיס הגלגלים), אך הגובה שלו קוצץ מעט. העיצוב עגלגל יותר מתמיד, ומתכתב עם הקרניבל החדשה (ע"ע), וגם כאן שחזור ההצלחה תלוי בעיקר במחיר.
מתי בישראל? מאי.




מנהלים

אודי A4 - פאסאט חדשה - יש, סופרב חדשה - בדרך, ואחרי שתי אלו נראה בקרוב גם את הדור החדש של אודי A4. מכונית המנהלים פרימיום כבר נמצאת איתנו זמן רב, ולמרות שעוד לא התפרסם מידע רשמי בעניין, אנחנו יכולים בהחלט להמתין לבואה של ה-A4 החדשה.
מתי בישראל? לקראת סוף השנה.

אופל אינסיגניה - לפני שנה בדיוק נחתה בישראל מתיחת הפנים המקיפה של אופל אינסיגניה, אך במקביל לכל השדרוגים - כוחו של המנוע הצטמק. ב-2015 נראה כאן שוב גרסה מחוזקת של האינסיגניה, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 250 כ"ס, הנעה כפולה והמון אקשן.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



טויוטה קאמרי - מכונית המנהלים האמריקאית-יפנית עברה מתיחת פנים מקיפה, קיבלה עיצוב סקסי הרבה יותר וגם כמה עזרים טכנולוגיים מעניינים. התקנה החדשה שמפחיתה את המס על מכוניות היברידיות מארה"ב, אמורה להוזיל את מחירה.
מתי בישראל? רבעון שני.



יגואר XE - אחרי שבשנים האחרונות נשמה יגואר את אוויר הפסגות של רכבי היוקרה, כעת היא נכנסת לזירה ה"עממית" של רכבי המנהלים היוקרתיים. יגואר XE תתחרה בב.מ.וו סדרה 3 עם שלדת אלומיניום קלה ומנועים עוצמתיים, ומימדים שיהיו גדולים במיוחד ביחס למתחרות.
מתי בישראל? רבעון שני.



מאזדה 6 - בתוך קטגוריית המנהלים הגוועת, יש מכונית אחת שזוכה להצלחה מרשימה: מאזדה 6. במהלך השנה הקרובה נראה כאן מתיחת פנים קלילה שעברה על היפנית הנאה, עם שינויים מעטים בעיצוב ושיפורים משמעותיים יותר בתא הנוסעים, איכות החומרים ונוחות הנסיעה.
מתי בישראל? אמצע 2015.



מרצדס C קלאס - אחרי ההשקה המוצלחת של מרצדס C קלאס בשנה החולפת, יצטרפו השנה להיצע שתי גרסאות חזקות יותר ומבטיחות במיוחד - וזה עוד לפני שדיברנו על ה-AMG המוטרפת.
מתי בישראל?
יוני.



סובארו B4 - דור חדש למכונית המנהלים היפני יגיע השנה אלינו, אך לא בטוח שיקראו לה B4 - יכול להיות שהיבואנית תחזור לשם הותיק "לגאסי", שעדיין קיים בחו"ל. תחת היבואנית החדשה, זו יכולה להיות זריקת מרץ משמעותית לסובארו.
מתי בישראל? מרץ.



סקודה סופרב - אחרי פולקסווגן פאסאט, גם סקודה חושפת את הדור הבא של מכונית המנהלים שלה. שברי תמונות שפורסמו בינתיים מצביעים על עיצוב פחות שגרתי ממה שהכרנו, ברוח מכונית הקונספט "סקודה ויז'ן C". מנועי ה-TSI של הפאסאט צפויים לככב גם כאן.
מתי בישראל? רבעון שלישי.

פולקסווגן פאסאט - זו המכונית שלא פעם נחשבת כאמת המידה של מכוניות המנהלים. הדור השמיני של הפאסאט עושה צעד נוסף לכיוונן של מכוניות היוקרה, והשיפור צפוי להיות בתחומי המרווח הפנימי, האבזור, צריכת הדלק ותחושת האיכות הכללית. הצפי אצלנו הוא למנוע 1.8 טורבו.
מתי בישראל? רבעון שני.



פורד מונדיאו - עם עיצוב יוקרתי, מנועי טורבו קטנים אך חזקים (צפו ל-1.5 ליטר בישראל) והמון ציפיות בתחום הדינאמי, פורד מונדיאו החדשה תעשה עליה מתוקשרת לישראל במהלך 2015. לראשונה, תהיה גם גרסה היברידית מסקרנת.
מתי בישראל? אמצע השנה.



פיג'ו 508 - בתערוכת מוסקבה חשפה פיג'ו את מתיחת הפנים של ה-508, שעברה שינויים קלים בעיצוב החיצוני וקיבלה שדרוג משמעותי הרבה יותר בתא הנוסעים. מערכת מולטימדיה עם סנכרון לטלפון החכם תהיה כנראה אביזר סטנדרטי, ומנוע ה-1.6 טורבו המצוין עבר התאמה לתקן יורו6 ויהיה חסכוני מבעבר.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



שברולט מאליבו - רק בשנה האחרונה הגיעה לפה מתיחת הפנים של המאליבו, שבעצמה הושקה בישראל לפני פחות משנתיים - אבל כנראה שהאמריקאים לא היו מרוצים מהתוצר, ובקרוב נראה שברולט מאליבו חדשה לחלוטין.
מתי בישראל? רבעון רביעי.



מיניוואנים

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר - זהו אחד הרכבים הכי פחות משמעותיים עבורנו, אבל סדרה 2 אקטיב טורר היא מכונית מהפכנית עבור ב.מ.וו. מדובר במיקרוואן גבוה ומרווח, שאמור להתחרות במרצדס B קלאס ולהציג - לראשונה אצל ב.מ.וו - הנעה קדמית. השאלה המתבקשת היא: מי הישראלי שיקנה את זה?
מתי בישראל? רבעון שלישי.



דאצ'יה לודג'י - מדובר במיניוואן הזול בישראל, במחיר של 99,900 שקל בלבד. הוא מיוצר במרוקו, משתייך למותג הרומני דאצ'יה, והוא מרווח יחסית, ידני בלבד ולא מאוד בטוח (רק 3 כוכבים במבחני הריסוק). אז לפחות שיהיה זול.
מתי בישראל? כבר כאן.



פורד S-Max - המיניוואן על בסיס פורד מונדיאו יגיע אלינו בדור השני שלו, בסמוך למונדיאו החדשה. המימדים יהיו דומים לדגם היוצא, ובהיצע המנועים אנו צפויים לפגוש את סדרת האקובוסט של פורד, בנפח של 1,500 סמ"ק ומעלה.
מתי בישראל? אמצע השנה.



פורד גלאקסי - פרטים על הגלאקסי החדש עדיין לא נחשפו, אבל ניתן להניח בסבירות גבוהה שהוא יהיה דומה ל-S-Max החדש, רק קצת יותר גדול ומרווח. ייתכן וגם המנועים יהיו חזקים יותר.
מתי בישראל? סוף השנה.

קיה קרניבל - לקוחות רבים המתינו בשנתיים האחרונות למחליפתה של הקרניבל, שצפויה להגיע אלינו השנה במתכון אמריקאי למהדרין: 8 מושבים, מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר, מימדי ענק ומחירים שיציבו אותו כמתחרה של קרייזלר גרנד וויאג'ר - כלומר, סביב ה-260,000 שקל.
מתי בישראל? מאי.




טנדרים ומסחריות

אופל ויוארו - הדור השני של הויוארו, כמו קודמו, זהה כמעט לחלוטין לרנו טראפיק. השניים מתמקמים בקטגוריית הואנים המסחריים, לצידם של רכבים כמו יונדאי i800 וסיטרואן ג'אמפי. הדור החדש של אופל ויוארו ישווק אצלנו עם מנועי דיזל בנפח 1.6 ליטר, וגיר ידני.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



דאצ'יה דוקר -
זהו למעשה המחליף של רנו לוגאן MCV ששווק אצלנו, אך הדוקר מיועד להתחרות ברכבים כמו רנו קנגו וסיטרואן ברלינגו. הוא מיוצר במרוקו, ובקטגוריה שלו באמת לא משנה שהוא משווק רק עם תיבה ידנית. המחיר מתחיל ב-99,900 שקל.
מתי בישראל?
כבר כאן.



מיצובישי טריטון - לא בטוח ש"טריטון" יהיה השם של הדגם שיגיע לישראל, אך בכל מקרה מדובר במתיחת פנים די משמעותית למיצובישי האנטר המוכר. בעולם הוא יוצע עם מנועי דיזל בנפח 2.4 או 2.5 ליטר, ואפילו עם מנוע בנזין. אנחנו, כמובן, נקבל את הדיזל.
מתי בישראל? רבעון שלישי.



פולקסווגן טרנספורטר - על פניו, מדובר בעוד רכב מסחרי אפרורי ומשעמם. אבל השם "טרנספורטר" הפך כמעט מיתולוגי, אחרי ההצלחה של הדור הראשון והשני בתקופת "ילדי הפרחים" של שנות השישים. הדור השישי והחדש, שיקרא בשם T6, עדיין לא הוצג בעולם - אבל לפחות יש צילומי קונספט.
מתי בישראל? תחילת רבעון רביעי.



פולקסווגן קאדי - עוד מסחרית, פחות "קלאסית" אבל הרבה יותר נמכרת. הקאדי של פולקסווגן אמורה לתת פייט לסיטרואן ברלינגו ורנו קנגו, אבל את הלקוחות שלה היא מושכת בזכות יתרונות אחרים כמו מנועי טורבו-בנזין ו-7 מקומות ישיבה. הדור החדש עדיין לא הוצג.
מתי בישראל? תחילת רבעון רביעי.


יוקרה

אודי A6 / A7 - מתיחת הפנים של צמד הסאלוניות כבר הושקה בישראל בדמדומי 2014, אך השיווק עצמו יתחיל עם כניסת 2015. בתפריט: מנועים חזקים יותר, צריכת דלק נמוכה יותר ועיצוב אלגנטי מתמיד. והחידוש: לראשונה במכונית סאלון, מנוע בנפח 1,800 סמ"ק (ב-A6).
מתי בישראל? כבר כאן.



מרצדס S600 - ה-600 היא הגרסה הכי חזקה של מרצדס S קלאס, מחוץ לטריטוריה של ה-AMG. עם מנוע V12 בנפח 6,000 סמ"ק, בהספק של 530 כ"ס, ה-S600 מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות. ניתן לשער מחיר של מיליון וחצי שקל, פחות או יותר.
מתי בישראל? ינואר.



מרצדס מייבאך - למעשה, זו גרסה מהודרת של מרצדס S600 - אבל השם הנוצץ "מייבאך" מחייב, ודורש הרבה יותר ממה שמציעה ה-S קלאס. מסתבר שיש דבר כזה. המייבאך ארוכה ב-20 ס"מ מה-S, ומציעה שפע של פינוקים יוצאי דופן ליושבי הכורסאות מאחור. לאוליגרכים בלבד.
מתי בישראל? אפריל.



קדילאק CT6 - ג'נרל מוטורס מכוונת גבוה, וה-CT6 שתוצג בהמשך השנה אמורה להתחרות במכוניות פאר כמו לקסוס LS, אודי A8 ומרצדס S קלאס. בהתאמה למתחרות, ההנעה של ה-CT6 תהיה אחורית, והעיצוב ישאב השראה ממכונית הקונספט "אלמיראז'".
מתי בישראל? רבעון שלישי.




מכוניות ספורט

אודי TT - מבוססת על הגולף, אך שונה לחלוטין. אודי TT החדשה מעוצבת בסגנון אלגנטי ורבוע, ובתא הנוסעים יש מסך מידע שמחליף את לוח המחוונים המוכר. ה-TT תוצע עם מנועי 2.0 ליטר טורבו בהספקים שבין 230 ל-310 כ"ס, והמחיר מתחיל ב-350,000 שקל.
מתי בישראל? כבר כאן.



אודי RS3 - למי שלא מסתפק ב-S3 הספורטיבית שלו, וצריך את המשפחתית הקומפקטית עם ביצועי סילון - או סתם למי שרוצה כוח בדיוק כמו של מרצדס A45 AMG. עם הספק של 360 כ"ס, זה אמור לענות על הצרכים של הנהג הממהר.
מתי בישראל? אמצע השנה.



אודי R8 - הדור השני של אודי R8, כמו קודמו, יהיה גרסה זולה של למבורגיני גאיירדו - אך מעבר לכך, אין הרבה מידע רלוונטי שפורסם. צפו למנועים סופר-חזקים, יכולות כביש ומסלול של מכונית על, ומחיר של כ-1.2 מיליון שקל
מתי בישראל? רבעון רביעי.

אופל אסטרה GTC - מכונית הקופה היפהפיה של אופל לא מסתפקת במנוע ה-1.4 ליטר טורבו של האסטרה, ומקבלת קצת יותר כוח בגרסת ה-1.6 טורבו שתושק בקרוב. מדובר במנוע של האינסיגניה, עם הספק של 170 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטומטית.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



ב.מ.וו סדרה 2 קבריו - הסדרה 2 זכתה אצלנו למחמאות רבות על התנהגות הכביש בגרסה הסגורה, ואילו הקבריולטית שתגיע השנה צפויה לגרוף קומפלימנטים רבים גם מהעוברים והשבים ברחוב. גרסת ה-235 תהיה הדובדבן, עד להופעתה של ה-M בעתיד.
מתי בישראל? סוף רבעון ראשון.



ב.מ.וו סדרה 6 - קופה עם 2 דלתות, קבריולה נטולת גג או גראן קופה עם 4 דלתות - ב.מ.וו סדרה 6 נשארת מכונית מרשימה מאוד גם לאחר מתיחת הפנים. עיצוב חזית מחודש, יחד עם שיפור בתא הנוסעים, אמורים ללוות את המנועים המעולים (שלא השתנו).
מתי בישראל? קיץ 2015.

לקסוס RCF - כשמציבים במרכז הכוונת את ב.מ.וו, מקבלים מכונית ספורט טהורה אחת שצריך לנצח: ה-M3. לקסוס RC-F, הקופה החדשה של היצרנית היפנית, תצויד במנוע אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר בהספק מטורף של 477 כ"ס, ותמורת 700,000 שקל תוכלו לדעת מה ניתן לעשות עם כל הכוח הזה.
מתי בישראל? סוף רבעון שני.



מאזדה MX5 - חלומם הרטוב של חובבי הרכב, גם אם מדובר בגרסה מיושנת וצנועת הספק. ההנעה האחורית וחלוקת המשקל המושלמת הפכו את המיאטה למכונת נהיגה מענגת מאין כמותה, והדור החדש אמור לענות על ציפיות גבוהות במיוחד.
מתי בישראל? ספטמבר.



מיני JCW - הדור החדש של מיני ג'ון קופר וורקס יציע יותר כוח (230 כ"ס), יותר יכולות, תיבה ידנית או אוטומטית ופניה לגברים שבחבורה. העיצוב המקסים של המיני, במקרה הזה, הוא רק תחפושת למכונית ספורט אמיתית.
מתי בישראל? יולי.



מרצדס C63 AMG - מי שיעבור באולם התצוגה של מרצדס ברחוב השלושה בתל אביב, אולי יראה אותה באולם התצוגה - אבל גרסת הספורט של מרצדס C קלאס תשווק בישראל רק בעוד כמה חודשים. עם מנוע 4.0 ליטר טורבו בהספקים של 476-510 כ"ס, כדאי לחכות בסבלנות.
מתי בישראל? אפריל.



מרצדס SLC - מדובר במכונית שעדיין לא הוצגה, אך כבר ניתן לומר שזו תהיה מתיחת פנים למכונית הרודסטר SLK. מרצדס SLC מצטרפת לסדרת השמות החדשה של דגמי מרצדס, כאשר משמעות האותיות היא "מכונית רודסטר על בסיס ה-C".
מתי בישראל? דצמבר.

מרצדס GT AMG - פרויקט ה-SLS השאפתני של מרצדס לא נחל הצלחה, כי הלקוחות התקשו לשלם מחיר של פרארי יקרה על מרצדס, מוצלחת ככל שתהיה. ה-AMG GT צפויה להחזיר את מרצדס למימדי שפיות יחסיים, ולהתחרות בפורשה 911 עם מחיר משוער של כמיליון שקלים בלבד.
מתי בישראל? ינואר.



סיאט לאון קופרה - האחות הספרדיה של גולף GTI תגיע אלינו באיחור, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 265 כ"ס (45 יותר מהגולף), תיבת הילוכים ידנית או DSG, ותאוצה של כ-5.8 שניות ל-100 קמ"ש. במחיר המתאים, היא עשויה להיות להיט מכירות.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



פולקסווגן פולו GTI - מתיחת פנים קטנה, שינויים גדולים. במקום מנוע 1.4 ליטר, מקבלת הפולו הקטנה מנוע בנפח 1.8 ליטר - וההספק עלה מעט ל-190 כ"ס. עם תיבת הילוכים ידנית או DSG, מאיצה הפולו הקטנה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות. לא רע.
מתי בישראל? רבעון ראשון.



פולקסווגן שירוקו -
בהשראת הגולף הנוכחית, מציגה מכונית הקופה של פולקסווגן עיצוב מחודש ואלגנטי. גם כאן מנוע ה-1.4 ליטר יצא לגמלאות, והמנועים החדשים מציעים ביצועים טובים קצת יותר וצריכת דלק נמוכה משמעותית.
מתי בישראל? רבעון ראשון.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה