דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בקרוב בישראל: המכוניות של תערוכת ז'נבה 2015

Getting your Trinity Audio player ready...


תערוכת ז'נבה, כמו תערוכות אירופיות אחרות מהשנים האחרונות, מורידה את הרגליים של יצרניות הרכב אל קרקע המציאות האפרורית. מעט מאוד דגמי קונספט עתידיים וחדשניים הוצגו בתערוכה, אבל במקומם קיבלנו כמות מרשימה של מכוניות חדשות ומאוד חשובות, שעתידות לתפוס בקרוב נתח משמעותי ממכירות הרכב באירופה ובישראל. יש למה לצפות.

מכוניות קטנות

אופל קארל - מכונית מיני חדשה שצפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה. אופל קארל, או ווקסהול ויוה כפי שיקראו לה באימפריה הבריטית, תהיה האחות הקטנה של הקורסה, והאחות הזולה של אופל אדם - ותצויד במנועי 1,000 סמ"ק, מימדים גדולים יחסית לקבוצתה ואבזור עשיר. בהמשך השנה תוצג גם הבת-דודה - שברולט ספארק החדשה.



הונדה ג'אז - זו אמנם לא מכונית שטרם נראתה, אך להונדה ג'אז החדשה זו תהיה הופעת בכורה אירופאית. הג'אז החדשה תהיה קצת יותר מרווחת מהדגם היוצא, וניתן לצפות בהחלט לגרסה היברידית. אצלנו היא תשווק החל מהרבעון השלישי של 2015.



יונדאי i20 קופה - גרסת ה-3 דלתות של יונדאי i20 לא זכתה אצלנו להצלחה בסיבוב הראשון, אך היבואנית מתכוונת לשווק בכל זאת את הדור החדש שלה אצלנו, לקראת סוף השנה. יונדאי i20 קופה מעניקה לנו הזדמנות מעניינת לצפות בביצועיו של מעצב יונדאי הנוכחי, כריסטופר צ'מפן - יוצא ב.מ.וו.



פיג'ו 208 - הסופר מיני הצרפתיה והחתיכה זוכה למתיחת פנים קלה, שכוללת פגושים חדשים, פנסי ערפל מעודכנים ומספר צבעי גוף חדשים. החידוש המעניין ביותר עבורנו הוא מנוע 1.2 ליטר טורבו, אותו אחד של פיג'ו 308 החדשה - אך הפעם בהספק של 110 כ"ס. המנוע החדש ישודך סוף סוף לתיבת 6 הילוכים אוטומטית, במקום התיבה המיושנת שמוצעת כיום.



קיה פיקנטו - להיט המכירות הישראלי עובר מתיחת פנים, מה שלא אמור להשפיע בשום דרך שהיא על ההצלחה המסחררת של הפיקנטו אצלנו. בין החידושים: פגושים וגריל בעיצוב מחודש, ריפוד משודרג וכמה חומרים נאים יותר בתא הנוסעים. הגרסה המעודכנת הגיעה ארצה עוד לפני תחילת התערוכה, וכעת היא מציעה גם 7 כריות אוויר לעומת 6 בעבר.

משפחתיות

ב.מ.וו סדרה 1 - המשפחתית הקומפקטית של ב.מ.וו מוצאת את עצמה בקרבות קשים מול מתחרות צעירות ואיכותיות. מתיחת הפנים הנוכחית אמורה לאפשר לה להתמודד איתן בכוחות מחודשים. השינויים ניכרים בפגושים, בגריל, ובעיקר בפנסים האחוריים. מערך מנועי הבנזין לא השתנה, ומנועי דיזל חדשים שהוצגו לא יגיעו לישראל. זה הזמן ליהנות מסדרה 1 האחרונה עם הנעה אחורית, לקראת המעבר להנעה קדמית בדור הבא. הגרסה המחודשת תגיע ארצה במהלך הקיץ הקרוב.



טויוטה אוריס - המשפחתית הקומפקטית של טויוטה כבר איתנו למעלה משנתיים, וזה זמן מצוין לעדכון ראשון. השינויים, כרגיל, הם בעיצוב החיצוני - עם גריל ופנסים שהתחדדו, וקיבלו מראה שמזכיר את האוונסיס המחודשת (ע"ע). חידוש מעניין לא פחות הוא מנוע הטורבו-בנזין החדש, בנפח 1.2 ליטר עם הספק של 114 כ"ס וצריכת דלק מצוינת. המערכת ההיברידית תמשיך להימכר במקביל, אצלנו ברבעון השלישי של 2015.



יונדאי i30 -
עוד משפחתית אסיאתית עם אוריינטציה אירופאית, שתעבור מתיחת פנים קלה. כמו במקרים רבים אחרים, השינוי מתמקד בשבכה הקדמית ו-3 צבעים חדשים, ועיקר החידוש מתמקד במנועים שהותאמו לתקן יורו 6. כמו ב-ix35, גם כאן המנוע הוחלש לאחר מתיחת הפנים: במקום 135 כ"ס נקבל הפעם רק 120 כ"ס, ולא בטוח בכלל שצריכת הדלק תשתפר במקביל. טרם נקבע מועד ההגעה לישראל.



פנאי ושטח

הונדה HRV - ג'יפון קטן על בסיס הג'אז, שיתחרה בניסאן ג'וק וחבריו. כמו הג'אז, גם עבור ה-HRV זו תהיה בכורה אירופית, לאחר שכבר הוצג ביפן וארה"ב. עם מרווח פנימי מוצלח ואולי גם הנעה היברידית בהמשך, הוא עשוי להצליח אצלנו - לכשיגיע ברבעון השלישי של השנה.



הונדה CRV - מנוע דיזל חדש? לא כל כך מעניין אותנו, אבל מתיחת הפנים של הונדה CRV בהחלט כן. חרטום חדש ומודרני, עם פס רוחב שנמשך מפנסי הלד, הופך אותו לעדכני ונאה יותר מבעבר. במחיר נמוך יותר, הוא עשוי היה להיות להיט.



יונדאי טוסון - אחד הדגמים החשובים ביותר של תערוכת ז'נבה 2015, אם לא החשוב שבהם. באופן מפתיע, יונדאי נוטשת את סדרת השמות האלפא-נומריים, ומחזירה את ה-ix35 להיות שוב יונדאי טוסון. העיצוב יהיה רבוע יחסית, בסגנון הסנטה פה, והמימדים גדולים מאלו של הדור היוצא - מה שמבטיח מרווח פנימי עדיף. בחרטום ישכון מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם הספק של 176 כ"ס, וישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. סוף סוף מקבלים מיונדאי חידושים בתחום יחידות ההנעה.



מרצדס GLE קופה - כאן כבר יש על מה לדבר. ה-GLE קופה הוא תשובה מאוחרת של מרצדס לב.מ.וו X6, וגם כאן מדובר ברכב פנאי יוקרתי ומגודל, שמנסה להיות גם ספורטיבי וגם גדול ומרשים - והתוצאה, לדעת רבים, קצת גמלונית. בישראל בקיץ הקרוב.



סאנגיונג טיבולי - היצרנית הקוריאנית לא אומרת נואש, ומשחררת רכב נוסף לשוק האירופאי. סאנגיונג טיבולי יהיה ג'יפון קטן שיתחרה בשברולט טראקס וחבריו, והוא יצויד במנוע 1.6 ליטר ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. בישראל בהמשך השנה.



קורוס 3 SUV - היצרן הסיני, שהבעלות של החברה לישראל עליו נפסקה לאחרונה, משיק רכב פנאי חדש, למרות שהמשפחתית שיצאה לאחרונה עדיין לא זכתה להצלחה. קורוס 3 SUV, ג'יפון שיתבסס על אותה פלטפורמה, יגיע לשווקים באירופה אולי עוד השנה, אך בישראל לא נזכה לראות אותו.



ריינג' רובר איווק - אהבנו את העיצוב של האיווק הסקסי, ועכשיו הוא נראה טוב אפילו יותר. הפגושים מרשימים למראה, פנסי הלד מעניקים נופך יוקרתי, והקימורים עושים חשק להסתכל. האם בר רפאלי טעתה כשעזבה את האיווק לטובת לקסוס?



רנו קדג'אר - עוד השקה חשובה במיוחד. שנים אחרי הפרידה מהקולאוס, רנו משיקה ג'יפון בגודל בינוני - אח לניסאן קשקאי. המימדים גדולים מעט מאלו של האח היפני, מרווח הגחון גבוה בס"מ (19 ס"מ בסך הכל) וההנעה קדמית או כפולה. סביר להניח שגם יחידות ההנעה יהיו זהות.




מיניוואנים

ב.מ.וו סדרה 2 GT - סדרה 2 גראן טורר - שם ארוך לרכב ארוך, עם 7 מקומות ישיבה. כן כן, לראשונה אי פעם - ב.מ.וו תייצר מיניוואן. כמו האקטיב טורר עם חמשת המושבים, גם הגראן טורר יהיה עם הנעה קדמית, ויצויד במנועי בנזין ודיזל בנפחים שבין 1.5 ל-2.0 ליטר, כולם מוגדשי טורבו.



פולקסווגן טוראן -
עוד מיניוואן חדש, על בסיס הגולף המשפחתית. הדור החדש של הטוראן יהיה מרווח יותר, קל יותר וחסכוני יותר, ויציע לא פחות מ-47 תאי אחסון וגם טכנולוגיות בטיחות עדכניות. בישראל הוא ישווק בשנת 2016.



פולקסווגן שאראן -
לא כולם פה מכירים את השאראן: זהו מיניוואן גדול יותר מהטוראן, שלא משווק בישראל אך אחיו נמכר אצלנו תחת השם סיאט אלהמברה. פולקסווגן שאראן יוצג בז'נבה לאחר מתיחת פנים, עם שינויים מינוריים בעיצוב (פגושים, גריל, לדים, צבעים חדשים) ומנועי טורבו קצת יותר חסכוניים..



מנהלים

טויוטה אוונסיס - למרות שהיא כבר בת 6 שנים, ולמרות שהאמריקאים והישראלים זכו ממש עכשיו לקאמרי מעודכנת ומודרנית, טויוטה אוונסיס לא מוחלפת עדיין - אלא רק עוברת מתיחת פנים מקיפה. היצרן לא חושף פרטים רבים, אך ניתן לזהות חרטום מעוצב ונאה בסגנון של האוריס, והשמועות טוענות כי תא הנוסעים עבר שדרוג מקיף ובחזית ישכנו מנועים חדשים מבית ב.מ.וו. אינשאללה.



יונדאי i40 - קטגוריית המנהלים הולכת ונעלמת, אבל יונדאי לא מתייאשת ומציגה עדכון למכונית המנהלים שלה. השיפורים כאן הם בעיצוב החזית, במנועי הדיזל ובנוחות הנסיעה. טרם הוחלט מתי תגיע לישראל ה-i40 המחודשת.



סיטרואן DS5 - מכונית יוקרה של סיטרואן? רוב העולם לא קנה את הסיפור הזה, אבל התאהב בעיצוב של ה-DS המודרנית. עכשיו, אחרי מתיחת פנים, היא תהיה אפילו קצת יותר נאה, ומבפנים נקבל מסך מגע גדול במקום עומס הכפתורים המוגזם.



סקודה סופרב - עוד אחת מההשקות הסופר-חשובות של תערוכת ז'נבה. מכונית המנהלים הצ'כו-גרמנית יוצאת בדור חדש, זמן קצר לאחר השקת הפאסאט, והנתונים מצביעים על מכונית שרד בתחפושת של רכב מנהלים: בסיס הגלגלים הענק גדל בעוד 8 ס"מ, מרווח הברכיים גדל ב-16 ס"מ, ותא המטען מציע נפח עצום של 625 ליטרים. ההשקה בישראל - בסוף השנה הנוכחית.



פולקסווגן פאסאט אולטראק - הפאסאט יורדת לשטח, בקטנה. גרסת האולטראק, בדומה לזו של הגולף, מציעה מרכב סטיישן מוגבה, ומבטיחה יכולת שבילים מינימלית בזכות מיגון קל והגבהה זניחה. כמו בעבר, גם הפעם אין כוונה לשווק בישראל את הגרסה הזו.




ספורט

אודי RS3 ספורטבק - אם ה-S3 לא מספיק חזקה עבורכם, ואם 3 דלתות מקשות על הילדים שלכם להיכנס לרכב - קבלו את אודי RS3 ספורטבק, מכונית משפחתית קומפקטית ושימושית עם ביצועים של מכונית ספורט. ההספק עומד על 367 כ"ס ממנוע 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, תיבת ההילוכים היא DSG עם 7 יחסי העברה, והתאוצה ל-100 קמ"ש מסתיימת בתוך 4.3 שניות קצרצרות.



אודי R8 - נו, באמת. לזה אתם קוראים רכב חדש? פנסים זוויתיים יותר וגריל טרפזי, אלו ההבדלים הכמעט יחידים בעיצוב של אודי R8 החדשה לעומת קודמתה. אבל זה לא הופך אותה למכונית פחות מרשימה או נחשקת: הדור החדש שלה מבוסס על למבורגיני הורקאן ומצויד במנוע 5.2 ליטר בהספק של 610 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות, והריר שנוטף על המקלדת מונע מאיתנו להמשיך בתיאורי הזימה.



אופל קורסה OPC -
אחרי ההשקה של הקורסה החדשה, הגיע תורה של גרסת הספורט. זו תמשיך להיות מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, אך הפעם ההספק עלה ל-207 כ"ס - מה שמעניק לאופל ניצחון במירוץ החימוש מול פיג'ו 208 GTI ורנו קליאו ספורט. לישראל היא תגיע ברבעון האחרון של 2015.



אסטון מרטין ונטאג' GT3 - גרסה מיוחדת של הונטאג', שמוגבלת ל-100 יחידות בלבד - אך מי יודע, אולי נזכה לראות אחת מהן על כבישי ישראל - שכן אסטון מרטין משווקת כיום בייבוא סדיר. גרסת ה-GT3 שוקלת 100 ק"ג פחות מהונטאג' S, ומציעה הספק של למעלה מ-600 כ"ס. סיבה טובה להתלבט בינה לבין ה-R8 החדשה של אודי.



אסטון מרטין וולקן - אם תזכו להיות בין ברי המזל שירכשו אחת מתוך 24 יחידות בלבד של הוולקן, נשמח אם תעדכנו אותנו איך זה מרגיש. אם במקרה לא תזכו לתענוג, קבלו בקצרה את מה שאתם מפסידים: מנוע בנפח 7 ליטר בהספק של למעלה מ-800 כ"ס, בלמים ומתלים מעולם המירוצים, ואישור של ה-FIA להתמודדות על מסלול. אם כבר בחרתם לבזבז עליה 11 מיליון יורו לפני מיסים, קחו בחשבון שאין לה את ההרשאה לנסיעה בכביש.



בוגאטי ויירון לה פינאלה -
אחרי 450 יחידות בסך הכל, בוגאטי ויירון יורדת מפס הייצור. היחידה האחרונה נמכרה לאספן מהמזרח התיכון (אולי מישראל?) תמורת 2.5 מיליון דולר, והיא נושאת את הכינוי "לה פינאלה". אנחנו כבר מחכים לדור הבא של בוגאטי.



הונדה סיוויק Type-R - הרבה, הרבה יותר מדי זמן עבר מאז הושקה הסיוויק הנוכחית ועד לחשיפה של גרסת ה- Type-Rהספורטיבית. גם הפעם מדובר בממתק מפתה, עם הספק של 276 כוחות סוס, תיבת הילוכים ידנית ומהירות מירבית גבוהה במיוחד של 267 קמ"ש.



סיאט לאון קופרה סטיישן -
אם כבר חיכינו עד עכשיו ועדיין לא קיבלנו בישראל את סיאט לאון קופרה החדשה, אולי כבר שווה לחכות עוד קצת ולקבל את גרסת הסטיישן שמוצגת בז'נבה. הספק של 280 כ"ס ותאוצה של 6 שניות ל-100 קמ"ש הם נתונים מצוינים עבור משפחתית סטיישן שימושית. אנחנו לגמרי בעד.



סקודה אוקטביה RS230 -
כמו שנרמז מהשם שלה, סקודה אוקטביה RS230 מייצרת הספק של 230 כ"ס - שיפור קטן ביחס ל-220 הסוסים של הגרסה הרגילה, אך בגרסה המחוזקת יש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה שעשוי לשפר את התנהגות הכביש.



פורד פוקוס RS - עוד חברה של כבוד במסדר המשפחתיות הספורטיביות של תערוכת ז'נבה,אולי המכובדת והמעוטרת ביותר שבהן. גרסת הקצה של הפוקוס גנבה את המנוע של המוסטנג (2.3 ליטר טורבו), ורתמה למרכבה "יותר מ-315 כ"ס", כך על פי פורד. לא נלאה אתכם בנתונים הטכניים המלהיבים - שכן הפוקוס הקיצונית לא צפויה להימכר בארצנו.



פורשה 911 GT3 RS - בגרסת הקצה הספורטיבית של ה-911 ההספק עלה ל-493 כ"ס, שהם 18 כ"ס יותר ממה שיש לפורשה 911 GT3 ה"רגילה". לא רע, האמנם?



פורשה קאיימן GT4 - אם ה-911 לא בהישג ידכם, או שאתם פשוט מעדיפים את הפורשה שלכם קטנה וממזרית יותר, גרסת ה- GT4 הקיצונית של הקאיימן היא המכונית בשבילכם. מנוע בנפח 3.8 ליטר מייצר כאן הספק של 385 כ"ס ב-7,400 סל"ד, ומאיץ את הקאיימן ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות.



פרארי 488 GTB - עדיין לא ברור אם פרארי 458 תצא אכן לגמלאות, אך כבר ניתן לומר כי ה-488 היא היורשת שתיכנס לנעליה הגדולות. עם מנוע טורבו, שלא כמו ב-458, מייצרת פרארי 488 הספק של 670 כ"ס ב-7,200 סל"ד, ומומנט של 76 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד. התאוצה אורכת 8.3 שניות - ל-200 קמ"ש! ואילו עד ל-100 קמ"ש היא צריכה לא יותר מ-3 שניות וחצי. ללקק את האצבעות.



מסחריות

סיטרואן ברלינגו - מעט מאוד נדרש כדי לרענן את העיצוב של סיטרואן ברלינגו - זה ממילא לא מה שחשוב ברכב כזה. השינויים החשובים הם בהיצע מנועי הדיזל, שהותאמו לתקן יורו 6 ושיפרו משמעותית את צריכת הדלק - שמגיעה עד ל-24.4 ק"מ לליטר. הנהג יתפנק עם מערכת מולטימדיה.



מיצובישי האנטר - הטנדר המזדקן של מיצובישי, שנקרא גם בשם L200, עדיין לא עוזב אותנו - אלא רק עובר מתיחת פנים. העיצוב בחזית השתדרג מעט, הארגז הפך עמוק יותר, ועבור הנוסעים מבטיחה מיצובישי שיפור בבידוד הרעשים ונוחות הנסיעה.



פולקסווגן קאדי - דור רביעי למסחרית הקלה של פולקסווגן יוצג בז'נבה, עם עיצוב שמתקרב לקו הנוכחי של דגמי פולקסווגן והיצע נרחב של מנועי דיזל ובנזין - כולל מנוע טורבו-בנזין בנפח 1,000 סמ"ק. לישראל יגיע הקאדי החדש בתחילת הרבעון האחרון של 2015.



מכוניות קונספט

קיה ספורטספייס - זוהי מכונית תצוגה כמעט-מוגמרת שמרמזת על קיה אופטימה החדשה. הבחירה בתערוכה האירופאית ובמרכב הסטיישן מלמדת על קהל היעד של הדגם, והעיצוב סקסי כתמיד.
פולקסווגן CC - שנה אחרי הפאסאט, מוצגת גם גרסת הקופה-4 דלתות שלה - פולקסווגן CC. מדובר בדור השלישי של הדגם, שמציע גם אפיל מעט יותר יוקרתי ומתחרה בדגמים כמו ב.מ.וו סדרה 3 ו-וולוו S60. השם הרשמי של מכונית התצוגה הוא פולקסווגן GTE, מה שמרמז על שימוש במנוע היברידי נטען - כמו בפאסאט GTE.



אינפיניטי QX30 - אחרי הצגת הקונספט Q30, משפחתית קומפקטית שמתחרה במרצדס A קלאס ואודי A3, תחשוף אינפיניטי בז'נבה את ה-QX30 - ג'יפון שיתבסס על אותה משפחתית קומפקטית ויתחרה במרצדס GLA ואודי Q3. העיצוב נראה מרהיב.



ניסאן סוואי - מכונית הקונספט הזו היא קדימון לקראת ההשקה העתידית של ניסאן מיקרה החדשה. המיקרה הבאה, על פי השמועות, צפויה להיות גדולה יותר ולהתחרות במכוניות סופר מיני כמו סיאט איביזה וטויוטה יאריס.



אודי פרולוג אוואנט - התקדמות נוספת ומשמעותית עוברת על מכונית הקונספט של אודי, שמרמזת על העיצובים הבאים של מותג היוקרה הגרמני, ואולי גם על ה-A6 הבאה. הפרולוג אוואנט תוצג בז'נבה עם מערכת הנעה היברידית שתגיע לפס הייצור עוד לפני המכונית עצמה.



לקסוס LF-SA - קשה לדעת מה מסתתר מאחורי הקונספט הזה, אבל מדובר כנראה במכונית קטנה יחסית - שעשויה להיות סופר מיני יוקרתית שתתחרה באודי A1 ומיני קופר.



מיצובישי XR-PHEV - כבר כמה שנים שדגמי קונספט מרהיבים של מיצובישי מוצאים את דרכם לחיינו בתור רכבים בעלי עיצוב שגרתי למדי. אם ה-XR לא יסיים כמו קודמיו, הוא צפוי להיות אחד מהג'יפונים הנאים ביותר בשוק - ומתחרה הולם לניסאן ג'וק וסוזוקי ויטרה.



סוזוקי IK-2 - מאחורי הקונספט מסתתרת כאן מכונית האצ'בק קטנה יחסית, אולי מחליפה לסוויפט ואולי רכב בקטגוריית המיקרוואנים, סטייל ניסאן נוט או הונדה ג'אז.



סוזוקי IM-4 - אחרי שהושקו הויטרה החדשה והקרוסאובר, לא ברור איפה ישתלב רכב פנאי נוסף בהיצע של סוזוקי. אולי מדובר בג'ימני הבא?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה