דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 7 מקבלת M. קבלו את ה-M760Li

Getting your Trinity Audio player ready...


אין, לא הייתה, ולא תהיה, ב.מ.וו M7. למה? ככה. כי ב.מ.וו מאמינים שביצועי מסלול פסיכיים, קאליפרים כחולים בבלמים וחצאיות עצומות ממדים הן פשוט יותר מדי בשביל ספינת הדגל שלה, הלימוזינה האריסטוקרטית סדרה 7. את התפקיד הזה, של לייצר מפלצת ביצועים משוחררת רסן הם שמרו לחבר'ה מסדנת הביצועים אלפינה, שבדיוק חשפה לפני כמה ימים את ה-B7 החדשה שלה.

אלפינה B7
אלפינה B7. גרסת ה-M היחידה לסדרה 7. עד עכשיו לפחות / צילום: אלפינה
אבל נראה שלב.מ.וו סוף סוף  נמאס לעמוד מהצד ולראות את מרצדס S קלאס AMG ואודי S8 נהנות מכל ה"אקשן" - וגם מצליחות לא רע בכל הקשור למכירות ביחס לגרסאות ה"רגילות" בעוד שב.מ.וו סדרה 7 לדורותיה מסתפקת ב"סתם" גרסת 760 חזקה. אז הם אמנם לא הציגו M7 "אמיתית", אבל הם עשו דבר שלפחות מבחינתו הוא מספיק קרוב. קבלו את ב.מ.וו M760Li.

ב.מ.וו M760Li
ב.מ.וו M760Li. אמנם לא M אמיתית, אבל קרוב מספיק בשבילנו / צילום: ב.מ.וו

קודם כל ולפני הכל, בואו נעשה קצת סדר באותיות והמספרים. ה-M שמגיעה לפני שלוש הספרות של כינוי הדגם מסמלת שאין מדובר כאן במהדורת M במלוא מובן המילה, אלא גרסת ביניים שיושבת בינה לבין הגרסאות הרגילות, המציעה יותר כוח והתנהגות כביש משופרת, אך לא מקריבה יותר מדי את השימושיות היומיומית. גרסאות אלה הן בעצם מענה לגרסאות ה-S של אודי (שנמצאות מתחת ל-RS) בעוד שבמרצדס המצב מסובך מעט יותר ולא תמיד אחיד וברגעים אלו ממש עובר הנושא ארגון מחודש במשרדי החברה.

ב.מ.וו M760Li
ב.מ.וו M760Li. בואוא נעשה סדר באותיות והמספרים

על החלק של ה-M במכונית אחראים לא מעט חלקים, חלקם טכנולוגיים וחלקם פלסטיק ומתכת. את הגלגלים של הסדרה 7 מחליפים חישוקי 20 אינץ' קלים יותר ובעיצוב מיוחד, שבתוכם יושבים בלמים בקוטר 19 (כן, תשעה עשר!) אינץ'. המתלים כמובן אדפטיביים, אבל גם כאלה חכמים ששומרים על המרכב מאוזן ומערכת ההיגוי יכולה לסובב גם את הגלגלים האחוריים במידה מסויימת כדי להקל על שינויי כיוון במהירויות נמוכות ופניות הדוקות כמו גם לייצב את המכוניות במעברי נתיב במהירויות גבוהות. וכן, יש גם קאליפרים כחולים.

ב.מ.וו M760Li
ב.מ.וו M760Li. יש גם קאליפרים אדומים

אחריה כמובן מגיעה ה-7 של הסדרה 7 ואחריה מגיעות ה-60. רמז לכך שפעם שכן בחרטום מנוע בנפח 6.0 ליטר. אבל היום הכל גדול יותר, המסכים בסלון, המכוניות וכך גם המנועים שלהן. ב.מ.וו שמרה על תצורת ה-V12, שנחשבת בפי רבים ל"תצורה האולטימטיבית", אך היא הגדילה את הנפח ל-6.6 ליטר ובעזרת הגדשת טורבו סוחטת מהמנוע 600 כ"ס ו-81.6 קג"מ. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים ומביא את מחט מחוג המהירות למאה תוך 3.9 שניות ועד ל-250 קמ"ש מרביים. אלא אם כן תבחרו בחבילת M Driver's Package שתעלה את המספר הזה ל-305 קמ"ש.

ב.מ.וו M760Li
ב.מ.וו M760Li. תפרוץ את מחסום ה-300 קמ"ש

בסוף השם הארוך נמצאות L ו-i. הראשונה מרמזת שגרסת הביצועים הקיצונית ביותר של הגרסה 7 (לפחות עד שתיוולד ה-M7 הראשונה) תוצע רק בגרסת בסיס הגלגלים הארוך. זו שאורכה הכללי עומד על 523.8 ס"מ, בסיס גלגליה נמתח על פני 321 ס"מ ומשקלה העצמי עומד על למעלה משני טון; והאות i בסוף השם נמצאת שם מאז ב.מ.וו עברה להשתמש במנועי הזרקת דלק. האמת היא שעם אופנת ה-"i כל דבר" של ימינו, נראה שלהוריד אותה משם יהיה קצת לא לעניין.

ב.מ.וו M760Li
ב.מ.וו M760Li. ארוכה. מאוד ארוכה

כמובן שב.מ.וו M760Li לא תהיה מכונית נחבאת לכלים, ומלבד הקאליפרים הכחולים היא מקבלת גם חבילת עיצוב חיצוני ייחודית ונגיעות ספורטיביות בתוך תא הנוסעים. כמו כן, היא כמובן לא מוותרת על כל הפינוק והאבזור ומציעה את כל הצעצועים שמגיעים בסדרה 7 ה"רגילה" - השליטה באמצעות מחוות יד, מערך בטיחות אקטיבית מתקדם, מערכת שמע מתקדמת, מערכת מולטימדיה עם יכולות קישוריות מהשורה הראשונה ועוד.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה